MM reageert niet op afstandsbediening

H

Henky

Beste Nokia 9500 liefhebbers!

Ik heb al meer dan 10 jaar mijn Nokia Mediamaster 9500 in gebruik.

Op het moment nog steeds met de DVB 2000 software (Sandra)

Hij werkt nog steeds perfect, (is gemodificeerd) en ik kan alle NL kanalen nog steeds bekijken. Maar helaas niet met de afstandsbediening.

Daar reageert hij niet meer op.

Het probleem is ontstaan toen ik in het menu perongeluk iets koos over "box activeren" oid.

Daarna deed de afstandsbediening niets meer, en moet ik met de knopjes op de ontvanger het kanaal kiezen.

Nu weet ik wel dat je de ontvanger kunt resetten door de stekker in het stopcontact te doen terwijl je de 3 toetsen op het frontje ingedrukt houd.

Maar ik ben bang dat ik dan de software kwijt raak.

Wat adviseren jullie?

 
Hoi Henky, welkom op het Satellite FUN Board !

Je hebt de receiver ID gewijzigd.

Daardoor voelt je receiver zich niet meer aangesproken door zijn eigen afstandbediening.

Dit is vermoedelijk ooit bedacht zodat degene die meerdere boxen heeft, niet met 1 afstandbediening ineens alle boxen tegelijk bedient.

Ik meen dat er wel iets is om je box via de seriële poort en de computer met een virtuele afstandbediening kunt bedienen.

Op die manier zou je je receiver ID mogelijk weet goed kunnen zetten.

Ik zal eens gaan spitten of ik dat programmaatje nog ergens kan vinden.

 
Hoi Henky en welkom op Satellite Fun.

Het programma'tje waar Mas3 het over heeft heb ik voor je in onze download sectie gezet onder Nokia en dan Utilities.

Rechts van het forum onder de Google reklame bij Files kun je er ook op klikken dan ben je er meteen.:)

Voor zover ik het kan zien kom je daarmee echter niet de menustructuur van de Nokia in en dat heb je wel nodig om e.e.a. weer goed te zetten.

Precies die optie die jij ook gebruikte, heb ik ook eens gebruikt en had toen hetzelfde probleem. Voor zover ik het me herinner zijn er slechts 2 oplossingen voor.

Resetten middels de 3 knoppen zoals je zelf al beschreef. Voor alle zekerheid kun je dan het beste voordien even een backup maken van je OS en je zenderlijst.

Als dit niet werkt dan kun je het nog gefixed krijgen door de software er compleet opnieuw op te zetten.

 
Het probleem is opgelost!!!

Iedereen bedankt voor het meedenken! Heb zitten struinen op het forum en kwam toen in het hoofdstuk 'Irdeto ontvanger' het volgende bericht van 8 jaar geleden tegen: http://www.satellitefun.org/forum/index.php?topic=4381

Deze gaf het werkende antwoord: de drie knopjes op het front indrukken en ingedrukt houden. Dan gaat de ontvanger uit en kun je met de ab de ontvanger weer aanzetten.

wat ben ik nu kwijt?

- de menu's zijn weer in de originele groene kleuren

- de menu's staan weer op de originele positie (links in beeld)

- scrollen werkt weer origineel, had ik omgedraaid.

- tijdcorrectie stond weer op 0, ipv +2

Misschien nog wel meer, maar het belangrijkste is dat de software en zenderlijst intact zijn gebleven.

Nogmaals bedankt voor jullie meedenken!

ps Ik heb besloten om de seriele kabel toch maar weer aan te sluiten. Nadat ik 3 jaar geleden verhuisd ben heb ik die niet meer gebruikt. Maar het is toch wel eens handig om wat settings met een laptop op de bank te doen!

 
@Henky

Hoi makker!

Ga eens even naar de DISPLAY-submenu (dus via General Setup en daarna op 7 drukken)

Als je wilt neem je de volgende instellingen over:

1 Chan.Pos: 500

2 Chan.Font: sml

3 Nr. Browse: on

4 Dsp dim norm: 5

5 Dsp dim stndb: 5

6 Scroll Mode: 2

7 Colours: kom ik zo op terug

8 Audio info perm

9 Display: names

A QSD current/next

B up/down normal

(A vind je op de duitse afstandbediening onder Mark, bij de Nederlandse afstandbediening onder Menu)

(B vind je bij de duitse afstandbediening onder Opt, bij de Nederlandse afstandbediening onder Exit)

Dan ga ik je nu de kleuren doorgeven; het volgende is belangrijk, en ik weet niet of je de duitse- of de Nederlandse-afstandbediening hebt:

Letter Nederlands duits

A Menu Mark

B Exit Opt

C i Info

D + +

E - -

F Mute Mute (dus de loudspeaker met een kruis er doorheen)

Ik ga je nu de kleuren uitleggen; je krijgt van mij steeds een colom van 5 rijen, de eerste rij staat voor: kleuren van je menu

de tweede rij staat voor de kleuren van je menu background

de derde rij staat voor de kleuren van je zaplist

de vierde rij staat voor de kleuren van je achtergrond kanalen

de vijfde rij staat voor de kleuren van je ondertitels.

Hier komen ze (dus gewoon via je afstandbediening invoeren!)

Originele kleuren van DVB 2000:

f e f e e 0 e 0

c b c b d f e 9

c 5 c 5 e 8 d f

e 9 e 9 e 3 d f

0 0 0 0 0 0 0 0

Originele kleuren van DVB 98:

f f f f e 0 e 0

c e c e d 5 f f

c 7 c 7 e d d d

e 1 e 1 e 0 e 0

8 1 8 1 e 0 e 0

Nu nog een grappige, ik noem deze "Doorzichtig" dan zie ook bij de ondertitels geen zwarte balk, maar ze komen dus wel gewoon onderaan te staan, maar heb je een witte achtergrond zijn ze bijna niet te lezen:

Doorzichtig:

f 7 f 7 c 2 e 5

1 c 1 c 3 3 0 e

f e f e e 0 e 0

0 0 0 0 0 0 0 0

0 0 0 0 0 0 0 0

NIET VERGETEN OM DAARNA TERUG TE GAAN IN JE MENU VAN JE GENERAL SETUP TE GAAN EN DAARNA OP "A" (SAFE SETTINGS) TE DRUKKEN!

Veel plezier!

En groetjes,

Bones

 
Heb zitten struinen op het forum en kwam toen in het hoofdstuk 'Irdeto ontvanger' het volgende bericht van 8 jaar geleden tegen
Mooi dat je het gevonden hebt, maar dat antwoord gaf je zelf ook al, 8 jaar terug was niet nodig, antwoord stond hier in deze thread... mjin reply van afgelopen nacht.:biggrin:

Maar oke toch leuk dat de oplossing nog aanwezig was elders op het forum. Net om die reden is het ook dat we de database v.w.b. postings niet clearen. Er staat een schat aan informatie in waarvan een hoop toch nog steeds gebruikt kan worden.;)

Wel in elk geval fijn om weer eens boven water te hebben wat men dan weer precies kwijt is en wat er bewaard blijft want daarover was nog wat onzekerheid.

Als je toch de seriele kabel gaat aansluiten, kun je misschien weer eens denken over NSE (Nokia Settings Editor) om settings te wijzigen en kleuren ook dacht ik.

Of je kunt de tips van Bones gebruiken.

 
Hoi Black Tiger,

Het vermoeden dat ik zelf aangaf: stekker in de 220volt drukken terwijl je de 3 knopjes ingedrukt houdt is iets anders dan dat wat ik in het antwoord van 8 jaar geleden vond!

Immers, door de stekker er in te doen terwijl je de 3 knopjes indrukt wordt er een harde reset uitgevoerd. Tenminste zo herinner ik het me van een keer toen ik (8-9 jaar geleden?) corrupte software had geupload. Toen bleef de ontvaner maar rebooten.

Of vergis ik me en maakt het niet uit? Durf het niet te proberen! :biggrin:

Nokia Settings editor ga ik zeker weer gebruiken! Heb de kabel alweer gevonden (7 meter) nu nog even een oude laptop met seriele connector opnieuw installeren....

En inderdaad: Dit forum bevat een schat aan informatie, ben er ook heel blij mee!

 
Of vergis ik me en maakt het niet uit? Durf het niet te proberen! :biggrin:
Nu begin ik zelf te twijfelen, kan dit dan ook zonder dat de boel van de stroom af gehaald wordt dan?

Ik dacht net dat het daarom was dat je 3 handen nodig had, 1 hand voor die drie knopjes fatsoenlijk ingedrukte te houden, 1 hand voor de ontvanger vast te houden zodat die niet verschuift bij het indrukken en de andere hand voor de stroomstekker er uit en er weer in te doen.:)

Dat met die stroom stond hier inderdaad niet beschreven, maar ach, zo kan het in elk geval toch handig zijn als oudere informatie nog uitgebreider is.:biggrin:

Ik blijf het toch prachtige ontvangers vinden die Nokia's, in hun tijd waren ze wel vergelijkbaar met wat een Dreambox tegenwoordig voor impact heeft.

En nog steeds werken die dingen als een trein.:)

 
@Henky

Hoi Henky, als het nogmaals gebeurt dat je je afstandbediening niet kunt gebruiken raad ik je de volgende stappen aan:

(Eerst het programma'tje van de virtuele afstandbediening downloaden uiteraard)

Menu, (je komt dan meteen in het groene menu), vervolgens B (Sandra Menu2), zet Activ BoxID: op 0, (er onder staat Select box Id 1-4, maar daar moet je niks vanaan trekken)

Ga uit je menu, vervolgens weer in je menu (je komt weer meteen in het groene menu), vervolgens A (Sandra Menu1), vervolgens ga je naar 3 (Receiver ID) en die zet je ook op 0, daarna druk je op OK (ok fuer Ende)

Als laatste: Menu, 9 (Expert Menu), A (General SetUp), A (SAVE SETTINGS)

Groetjes,

Bones

P.S. heb jij ook de V1.82.0v (20.12.200), Compiled 2001.12.25 (Ver. 1.2) ?

----- Added 4/2/2009 at 01:56:55 -----

@BT

Ik blijf het toch prachtige ontvangers vinden die Nokia's, in hun tijd waren ze wel vergelijkbaar met wat een Dreambox tegenwoordig voor impact heeft.

En nog steeds werken die dingen als een trein.:)

Helemaal met je eens!

Ik ben verslaafd aan die oude Nokia's.

Groetjes,

Bones

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dacht net dat het daarom was dat je 3 handen nodig had, 1 hand voor die drie knopjes fatsoenlijk ingedrukte te houden, 1 hand voor de ontvanger vast

Dat is een wijd verbreid misverstand , alleen de Up en DOWN toetsen is voldoende .

 
Ah kijk.... toch weer iets bijgeleerd, waarvoor dank!

 
P.S. heb jij ook de V1.82.0v (20.12.200), Compiled 2001.12.25 (Ver. 1.2) ?

Bones
Ja dat is precies de versie die ik ook heb!

Zijn er nog steeds (groepen) van mensen aktief die bijvoorbeeld zenderlijsten updaten? (vroeger had je de satkoos lijst).

Groet,

Henky

 
Ok Henky! Deze firmware moet je NOOIT wegdoen; het is de gepatche firmware van Leuter en Sandokan, Ulli is hier heel erg kwaad over geweest daar zijn firmware was gepatched door deze heren. Mijn advies: altijd in je box laten zitten! (je hebt ook geen "Mickey mous" stemmetjes meer die bij de Ulli-soft altijd kwamen) en gewoon de nieuwe zenders via je afstandbediening erin gooien.

Groetjes,

Bones

----- Added 8/2/2009 at 01:20:37 -----

Loer ook eens op: http://nl.kingofsat.net/index.php

en ga dan naar http://nl.kingofsat.net/tvnew.php Laatste beelden en veranderingen

Een wereld gaat voor je open.

Groetjes,

Bones

----- Added 8/2/2009 at 01:47:01 -----

Bron vermelding vergeten, Bron:King of Sat

----- Added 8/2/2009 at 01:55:52 -----

Ik ga straks weer even naar VietNam kijken (mooie muziek) Hotbird 8 (13.0E) - 12207.00 H - Txp: 75 - Beam: HB8 Europe DVB-S (QPSK) - 27500 3/4

Groetjes,

Bones

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Henky!

Met jouw firmware kan je ook NTSC-signalen onderscheppen.

Ga (als je wilt uiteraard) even naar de Hotbird op 13E, Freq: 11096H, Symb: 28000, Fec: 3/4

Daar heb je Pentagon chl (het gaat er niet om of je van deze zender houdt, maar puur om te testen)

Ga in je menu, vervolgens naar 9 (Expert Menu), vervolgens ga je naar 3 (Video MPEG), daarna ga je naar 6 mode dec deze zet je op NTSC, daarna ga je naar 7 mode enc die zet je ook op NTSC

En voila! Henky heeft NTSC!

(UITERAARD WEL EVEN OPSLAAN DMV SAVE SETTINGS!)

----- Added 9/2/2009 at 06:10:39 -----

Vergeten te vermelden:

Als je in het menu zit, moet je wel 8 (Force pal) op OFF zetten!

Groetjes,

Bones

 
Laatst bewerkt door een moderator:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan