omruiling smartcards begint

l.oosterhoff

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
10 feb 2001
Berichten
6.933
Waarderingsscore
92
Punten
48
Leeftijd
63
Locatie
nijega
hoi,

de omruiling van mediaguard 2 naar mediaguard 3 smardcards begint binnenkort.

hieronder de data:

familiepakket abonnee`s : februari en maart 2009

reccreatie abonnee`s: maart 2009

entertainments/cobi/top abonnee`s : maart/april 2009

basis pakket abonee`s : april t/m juni 2009

bron: cds dealernieuws

 
En mensen die gewoon de 3 publiek zenders willen kijken en dus geen pakket op hun kaart hebben? Moeten die er soms weer voor gaan betalen? Want daar zie ik C+ wel toe in staat.

 
En de omwisseling is begonnen vanmorgen met de post twee enveloppen met nieuwe kaarten hier heb ik het familiepakket en een 1 euro kaart.

Over kosten wordt nergens gesproken dus het zal allemaal wel mee vallen die 1 euro kaart verdienen ze ook niets aan.:biggrin:

 
Zal best maar ik zie nog niets dus ik heb het vermoeden dat die gewone kaarten als "niet geregistreerd" beschouwd zullen worden en derhalve ook niet geruild.

 
En mensen die gewoon de 3 publiek zenders willen kijken en dus geen pakket op hun kaart hebben? Moeten die er soms weer voor gaan betalen? Want daar zie ik C+ wel toe in staat.

Hoi BT,

Hoe dat met een Seca2 card ligt weet ik niet, maar vwb een Irdeto2 kaart (dus ook zonder abonnement, dat je kosteloos naar Ned 1, 2 en 3 kan kijken) weet ik zeker dat je geen problemen zult ondervinden; deze kaart wordt ook niet omgewisseld omdat het puur om de Seca-codering gaat.

Hier een Quote van de site van CDS:

Vraag

Worden alle smartcards vervangen voor mediaguard3?

Antwoord

Nee, alleen de Mediaguard 2 smartcards worden door CanalDigitaal vervangen.

Irdeto2 smartcards worden niet vervangen. U kunt een Irdeto smartcard eenvoudig herkennen aan het kaartnummer, welke begint met een 4 en uit 11 cijfers bestaat.

Alle beschikbare informatie over de kaartwissel hebben we verzameld op onze speciale actiewebsite.

Unquote

Bron: http://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen.aspx

Ik zie in je handtekening dat je ook een 9600 hebt, als je daar zo'n Irdeto2 kaartje in gebruikt is er niets aan de hand.

(In mijn 9200 heb ik ook zo'n kaartje)

Groetjes,

Bones

----- Added 4/2/2009 at 08:44:04 -----

Kon niet meer bewerken omdat de tijd verstreken was.

Kijk ook even op deze link: http://www.canaldigitaal.nl/web/acties/mijnnieuwesmartcard/index.html

Groetjes,

Bones

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een 9600 is een CI ontvanger en geen CA ontvanger.

De CA ontvanger heeft alleen de mogelijkheid een Irdeto CA module te huisvesten en een vast ingebouwde kaartlezer voor gebruik met die CA module.

Wat CI is hoef ik niet meer uit te leggen (denk ik).

Dus kan het wel zo zijn dat BT een irdeto kaart in gebruik heeft, maar dat kun je niet aannemen vanwege de 9600 in zijn collectie.

 
Hoi MAS3

Weet ik want ik heb m zelf ook; maar ik veronderstel (misschien ten onrechte) dat je dan diverse modules hebt, zoals bv de Irdeto CI.

Maar je hebt gelijk, ik moet niet te snel conclusies trekken.

Groetjes,

D-box

----- Added 4/2/2009 at 11:47:51 -----

Oeps, beantwoordde met mijn andere naam (van een ander board) sorry; moet natuurlijk zijn:

Groetjes,

Bones

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb weliswaar een Nokia 9600 maar die ligt mooi opgeborgen in een doos als reserve ontvanger. Voorheen stond hij nog op de slaapkamer maar is al lange tijd vervangen voor een Dreambox 500s.

Zowel een Aston 1.03 alsook 1.05 en een oude 4.06se Irdeto module mag ik tot mijn gelukkige bezit rekenen, alhoewel je met eerstgenoemde zo goed als niets meer kan, maar de officiele kaart alhier betreft inderdaad een Seca2 kaart.

Ik zag nu op de site van C+ (bedankt voor de link Bones) de datums van genoemde pakketten. Er stond ook bij: "Staat uw (hoofd)zenderpakket er niet bij?

Dan zijn details over het omwisselen van uw smartcard nog niet bekend."

C- kennende zal het dus wel weer op betalen uitdraaien.

Wel kan men zijn smartcard registeren tot medio 2e kwartaal 2009. Ze vergeten echter weer een link erbij te zetten waar je dat dan doen of controleren kunt.:)

Volgens mij zijn de werkende Seca2 kaarten zonder pakket overigens wel geregistreerd.... nja, afwachten maar weer.

 
Hoi BT.

Misschien kan je ergens een 2de hands Irdeto2 kaart kopen die je dan gebruikt in je Irdeto-module van je 9600?

Groetjes,

Bones

 
Ik heb geen 2de hands irdeto kaart nodig, die seca is ook gewoon nog in de 9600 te gebruiken. Maar ik gebruik die 9600 niet meer omdat ik Dreamboxen heb.:)

 
Ik heb vandaag mijn mediaguard 3 smartcard ontvangen. Deze vervanging blijkt niet helemaal gratis te zijn. 12,5€. Ik vraag mij af of dit wel kan! Ik heb niet om deze kaart gevraagd, dus een omwisseling moet volgens mij gratis gebeuren. ik verwijs hier naar de Wet op de Handelspraktijken, met name artikel 76. Volgens dit artikel moet ik iets dat mij ongevraagd wordt aangeboden niet betalen, en meer nog! Ik mag er blijven over beschikken. Of heb ik het mis?

 
Laatst bewerkt door een moderator:
EVEN DUBBEL POSTEN (SORRY)

Ik zag net dat je een Belgisch E-mail adres hebt, dus neem ik aan dat je het over een TVV-card hebt.

Daar weet ik het fijne helaas niet van, misschien dat een ander board member hier meer van weet?

Groetjes,

Bones

 
Ja, ik he het over TVV. Dat TVV hier onkosten voor aanrekent is dus volgens mij in België verboden. Ik heb het wetsartikel even opgediept.

AFDELING 8. - Afgedwongen aankopen.

Art. 76. Het is verboden iemand, zonder dat hij hierom eerst heeft verzocht, enig produkt toe te zenden met het verzoek dit tegen betaling van zijn prijs te verwerven of het anders, zelfs kosteloos, aan de afzender terug te zenden.

Het is eveneens verboden iemand, zonder dat hij hierom eerst heeft verzocht, enige dienst te verlenen met het verzoek die dienst, tegen betaling van zijn prijs, te aanvaarden.

De Minister kan van deze verbodsbepalingen afwijkingen toestaan voor aanbiedingen met een liefdadig doel. In dat geval moet het vergunningsnummer en de volgende vermelding " De geadresseerde heeft geen enkele verplichting, noch tot betaling, noch tot terugzending " leesbaar, goed zichtbaar en ondubbelzinnig vermeld zijn op de documenten die op het aanbod betrekking hebben.

In geen geval is de geadresseerde verplicht de verleende dienst of het toegezonden produkt te betalen noch het produkt terug te zenden, zelfs niet indien een vermoeden werd geopperd dat men de dienst of de aankoop van het produkt stilzwijgend had aanvaard.

Dat TVV het systeem wijzigd om bvb. zichzelf beter te beschermen tegen piraterij, kan ik begrijpen. Zij zijn al vanaf de jaarwisseling bezig met hun klienteel in te lichten over de vervanging. Maar over onkosten heb ik nergens iets gelezen.

Na het inpluggen van de card kan ik 20 dagen naar alle zenders kjiken; gratis! Ik denk dat ik dat niet zomaar ga aanvaarden. Ook TVV dient zich aan de regels te houden.

groetjes,

Charles

 
Je kunt het natuurlijk proberen maar ik denk dat je met dit wetsartikel niet ver komt. Laten we eens zuiver naar de letter van de wet gaan kijken.

Het is verboden iemand, zonder dat hij hierom eerst heeft verzocht, enig produkt toe te zenden
De kaart op zich is geen produkt maar een onderdeel van een produkt. De kaart heb je nodig om gebruikt te kunnen maken van dit produkt.

Het produkt wat je afgenomen hebt is een abonnement op het pakket van Canal Digitaal, zijnde digitale Televisie. Hier heb je een smartcard voor nodig.

De kaart zelf is echter niet het produkt. Daarom dat ik er aan twijfel of je er verder mee komt, maarja proberen kost niks en ik gun het je van harte want ik ben het zelf ook niet eens met dit gedoe van Canal Digitaal.

Wij als klant (ongeacht of je nu klant bent van 3 publieke zenders of van het duurste pakket) vragen immers niet om een codering en hebben deze ook niet nodig.

Dat is iets wat ons opgelegd wordt en bij het produkt hoort. Mijns inziens is het dan ook (zeker voor betalende klanten) meer dan onredelijk om een bijdrage in de kosten te vragen voor de smartcards. Wij als klant vragen toch immers niet om die coderingswisseling? Dat wordt ons dus wel opgedrongen.

Ik heb voorzichtig het idee dat je daar verder mee komt dan met het ongevraagd toegezonden produkt.

Dus ik zou het proberen te gooien op het ongevraagd wijzigen van een structureel deel van een produkt.

Ik moet hier echter bij zeggen dat ik niet op de hoogte ben van de Algemene Voorwaarden van TVV en ook niet van de wetgeving hieromtrent in Belgie aangezien die toch verschillend is met die van Nedreland.

Zo kent Belgie ook een verbod op koppelverkoop, hetgeen wij in Nederland helaas niet hebben.

Overigens ook namens mij welkom op Satellite Fun!

P.s. deze post is gemoved, wegens een databasefout kwam ie elders terecht.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het gaat denk ik vooral om de regel "wij vragen uitsluitend een eenmalige bijdrage van € 9,95 voor de verwerkingskosten."

Een goed lezer, maar dan ook een oplettende lezer, zal het niet opvatten als wij berekenen.

Ik vraag mijn baas al heel lang een salaris verhoging. :biggrin::biggrin::biggrin:

;)

Nr.10

 
Als de kaarten nu gratis of goedkoop waren zou ik nog zeggen kom aan.

Maar veel mensen hebben sinds een aantal jaren geleden maar liefst 70 euro betaald voor de smartcard, die inkoop nog geen 5 euro gekost heeft.

Daarnaast moet je ook nog eens administratie en activeringskosten betalen.

Me dunkt dat men er dus genoeg aan heeft kunnen verdienen om op zijn minst voor de betalende abonnee's een gratis omruil te doen van de kaarten.

De settopbox pakket klanten betalen ook al jaarlijks 60 euro, dus betalen feitelijk ook al elk jaar een nieuwe kaart, terwijl C+ alleen maar een acceptgiro hoeft te sturen want de decodering loopt gewoon door als ze er niets aan wijzigen.

En wijzigen hoeft alleen maar bij pakketwissel of bij opzegging, werkje van nog geen 2 minuten.

Er is dus nog steeds geen sprake van klantgericht of klantvriendelijk denken. Dat er winst gemaakt moet worden oke, maar hier is gewoon sprake van het uitmelken van klanten. En helaas kun je dat als je de enige speler bent in het land.

Het verschil met jou en C+ is dat jij vraagt en niets krijgt. Maar zij vragen en zij sturen je een incasso of zetten je beeld uiteindelijk stop als je niet geeft wat zij vragen.

 
Hier bij de omwisseling naar Seca3 van canaldigitaal was een bijdrage ook niet verplicht..

Heel veel mensen betalen die 10 euro gewoon (ook ikzelf omdat ik het toendertijd erg druk had, en niet goed heb gelezen).

Laatst had ik de klantenservice van c+ aan de telefoon, en die gaf aan dat het een vrijwillige bijdrage is.. maar goed... ik heb 3 maanden 'gratis' een hoger zenderpakket.

 
Hier bij de omwisseling naar Seca3 van canaldigitaal was een bijdrage ook niet verplicht..
Eerst zien dan geloven. Ik ben reuze benieuwd of een klant die dan niet meedoet aan die zogenaamde vrijwillige bijdrage ook zijn kaart wel krijgt, ongeacht wat de klantenservice zegt want klantenservices hebben het ook niet altijd bij het juiste eind.

Ik lees dat elders ook, maar lees er ook mensen zijn die een betalingsherinnering zouden hebben ontvangen.

Als ik het niet mis heb is het ook niet naar de klant gecommuniceerd dat het vrijwillig zou zijn. Wel fijn dat je dan 3 maanden lang een hoger pakket hebt, maarja, service noem ik dat niet, kost hun niks extra's.

By the way... wie moet dan die 12,50 betalen? Er waren toch verschillende tarieven voor de kaart omwisseling? Of is dat inmiddels ook weer verandert?

 
Geen idee wie 12,50 moet betalen, de basispakket abonnees is een bijdrage gevraagd van 9 euro nogwat, dus misschien betalen de Set Top Box-pakket abonnees dan iets meer?

Mijn ouders hebben de 9 euro nogwat niet betaald en hebben gewoon beeld op hun kaart (overigens bij mij getest, aangezien het kaartje bij hen niet werkt op de Nokia MM9600 met Aston 1.04 seca ci).

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan