help AB nokia 9500 mediamaster....

Z

zweefteef

hoe haal ik in vredesnaam mijn afstands bediening uitelkaar.

het lijkt wel een oester die kost wat het kost zijn pareltje niet wil prijsgeven aan me.

na 8 jaar ben ik erin geslaagd om alle olie uit die doodvlees(neopreen)toetsen te persen en kan dat ding alleen nog met een voorhamer bedienen strakies.

effe poetse met 97% medicinale alcohol, maar je mot erwelbijkunnekomme.

anders heb ik nog een vat van 250 liter zoutzuur, daar lossen al mijn problemen in op haha...

gerard zbkkwb.

 
Das niet zo moeilijk hoor.

Maar het vergt wel wat geduld en lef.

Aangezien jouw afstandbediening nogal van den plakkerigen schijnt te zijn, moet je waarschijnlijk wat langer frotten.

Er zitten geen schroefjes in deze afstandbediening, hij zit gewoon in elkaar geklikt.

Haal het klepje eraf en de batterijen er uit.

Pak het ding nu met twee handen vasten maak een wringende beweging, alsof je de olie er uit wil wringen.

Steeds een beetje heen en weer.

Je zult merken dat ie op een gegeven moment wat mee gaat geven.

Als je dit lang genoeg doet, dan klikt ie vanzelf een beetje open.

Natuurlijk niet te lomp, dat het ding niet in stukken breekt.

Eventueel kun je met een mesje (pas op voor je rug !) het eerste nokje loswrikken.

Maar zo kun je wel wat schade aanrichten aan het kunststof.

Er bevinden zich nokjes ter hoogte van de "TV", de "9", de volume + toets en daar tegenover, en 2 keer net iets boven de tekst "NOKIA".

Ook aan de onder en bovenkant bevinden zich telkens 2 nokjes, en de laatste 2 zitten bovenaan , net ter hoogte van het knikje.

Als je 'm te vaak of te lomp open maakt, kunnen er nokjes afbreken.

wanneer je ook het printje schoon wil maken, gebruik dan geen alcohol.

Daarmee verwijder je namelijk het koolstof op de print es das wat contact moet maken met het rubber.

Dat rubber is ook voorzien van die koolstof en daarvoor geldt dus hetzelfde.

Dus alles wat eruit ziet als koolstof niet aanraken met je alcohol.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan