1 lijn???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.146
Waarderingsscore
568
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ja wat bedoel ik daar nou mee zullen jullie denken?

Ik bedoel met 1 lijn, net zoiets als 1 Europa.

ik snap soms niet waarom er zoveel dingen net andersom moeten zijn???

En waarom er bij iedere telefoon een andere aansluiting zit om dat ding op te laden?

Ik heb hier intussen volgens mij al meer dan 10 verschillende adapters liggen om al die krengen als telefoons, spelcomputers, navigatie, scheerapparaat, vibra... allemaal op te laden.

Kan dit nou niet 1 aansluiting zijn, gewoon verplicht zo afleveren, en niet anders, ik wordt gewoon bang van alle stopcontacten en stekkerdozen die je tegenwoordig nodig hebt, en wat voor kabels er allemaal in die hoek waar al dat spul staat en ligt lopen.

Nu ook weer vanmiddag een ander toetsenbord en muis gekocht, zo muis met aan de zijkant van die handige drukknopjes van volgende en vorige pagina.

Maar wat wil nou het feit??? Ze zitten net andersom als bij de muis die ik al een jaar of 3 gebruik!!!

Tjonge, waarom doen ze dat nou toch iedere keer?

Ik weet we hebben hier eens voor een satellietvrij europa gevochten, wat helaas weer stilletjes voorbijgegaan is zonder concreet resultaat, maar kunnen we niet eens samen iets verzinnen waardoor dit alles hetzelfde is?

Lijkt mij voor iedereen even makkelijk, en het kost de fabrikant niks extra aan kosten lijkt mij?

 
Wel heel "toevallig" dat dat precies een onderwerp is dat sinds gisteren in het nieuws is.

Een of andere Nederlandse Europarlementariër wil Europees voorschrijven dat fabrikanten van mobieltjes allemaal hetzelfde stekkertje gaan gebruiken.

Niet dat die politicus door enig technisch inzicht gestoord word, denkt die dat dat goed voor het luljeu is.

Want dan heb je aan 1 lader genoeg.

Maar dat er verschillen zitten in het laadproces, en de benodigde spanningen daar denkt die gast niet over na.

En nog maar niet te spreken over de ellende die ontstaat als de fabrikant dan dus het ladertje maar niet mee levert, want iedereen heeft er al eentje.

Moet je dan Felix Meurders eens horen.

De (Euro)parlementariërs, hebben die niet wat beters te doen dan te zeuren over het ladertje van de mobiel die ze thuis hebben laten liggen, en het mobieltje nu leeg in Brussel ligt ?

Ga eens wat werkelijk belangrijks doen man !

De knoppen van je muis kun je normalerwijze trouwens gewoon instellen hoor.

De plaats van die knoppen is bepaald door ergonomisch onderzoek bij de duurdere modellen, en door harwarematige mogelijkheden bij de overige modellen.

Dat die plaats verandert is een kwestie van ontwikkeling.

Je wil dat toch niet tegenhouden ?

 
Dat precies dit onderwerp in het nieuws was dat weet ik. Ik heb het ook gelezen. ;)

Maar ik loop allang met dit in mijn kop, het is hier gewoon een wirwar van kabels en laders.

Ik heb ze hier al eens bij elkaar gebonden maar de dames hier blijven die tyribs ( of hoe schrijf je dat/ ? ) van elkaar aftrekken, schiet gewoon niet op.

Maar er moet volgens mij toch wel ergens iets aan te doen zijn lijkt mij?

Ik ga komende zomer hier toch eens wat kabelgoten met daarin een bak aan stopcontacten aanleggen.

 
De merknaam is Ty-Rap en dat is afgeleid van "to tie" - knopen of binden, en "to wrap" - samenvouwen.

Tyraps dus in de volksmond.

En in gewoon Nederlands kabelbinders.

Het is helemaal niet zo simpel als men wil doen geloven.

Straks krijg je een adapter van 230 volt naar een Euro adapter.

Daar moet je dan weer een adapter op aansluiten die zorgt voor aanpassing van de spanning, de maximale stroom en die er voor zorgt dat je 'm ook in het betreffende apparaat kunt stoppen.

En wat ga je doen als de fabrikanten besluiten de apparatuur kleiner te gaan maken ?

De stekker past dan ineens niet meer.

Er is dus meer reden voor al die verschillende adapters dan dat een fabrikant graag zelf aan accessoires wil verdienen.

 
De knoppen van je muis kun je normalerwijze trouwens gewoon instellen hoor.De plaats van die knoppen is bepaald door ergonomisch onderzoek bij de duurdere modellen, en door harwarematige mogelijkheden bij de overige modellen.

Dat die plaats verandert is een kwestie van ontwikkeling.

Je wil dat toch niet tegenhouden ?
Oké dat van die adapters gaat een moeilijke worden, dat besef ik, maar er moet iets mee te doen zijn.

Maar nou even terug op de muis die ik hier nu heb: De knoppen zijn om te wisselen ja, dat weet ik, maar dan hebben we het over de primaire en de secundaire knop, of simpel gezegd, linker en rechtertoets.

Ik kijk nu in het configuratiescherm naar de muisinstellingen en dat kan ik veranderen ja, maar dat is niet nodig, ondanks dat ik linkshandig ben, ben ik daar intussen aan gewend.

Maar ik bedoel die knopjes die aan de zijkant van de muis zitten, die optie zie ik niet staan in het configuratiescherm om deze eventueel te wisselen.

Het zal hem wel weer aan de prijs/kwaliteit liggen dat deze optie er niet opzit? Marsk... is zondags hier in Zundert open, en dat was een combisetje met toetsenbord voor 16,99 draadloos. :biggrin: ( Zat niet bij de nieuwe pc... )

 
Je moet wel drivers van dat ding installeren.

Anders valt er inderdaad weinig in te stellen.

De muizen die je bij de drogisterij haalt zijn meestal van het merk watson (of iets dat daar op lijkt), maar das niet de fabrikant.

Kan dus best een uitdaging zijn om de juiste drivers te krijgen als die er niet bij zitten.

 
Tja daar zullen we dan eens naar gaan zoeken, want er zat niet meer dan een boekje in de doos, en de muis en toetstenbord natuurlijk. :biggrin:

Maar afijn het merk is Trust...

 
Hmmz... er zijn meer dan genoeg dingen die hetzelfde gemaakt kunnen worden. Oke dingen met andere spanningen uiteraard niet.

Maar vaak scheelt dat bij mobiele telefoons niet zo gek veel. Ik heb hier voor de Nokia telefoons maar liefst 4 verschillende laders liggen. En ze werken allemaal even goed op 1 en dezelfde lader, waardes zijn ook hetzelfde.

Het zal niet vlug gebeuren dat dit universeel gemaakt wordt. Is voor de fabrikanten niet interessant, nu wordt er aan al die aparte ladertjes en kabeltjes namelijk nog goed verdiend.

 
@BT en de rest

Alles hetzelfde maken , HMMMMMMMMMM , daar heb ik mijn bedenkingen over .

Iedereen zou met dezelfde vrouw rondlopen , geen diskussies meer op Duck over welke de mooiste , de dikste , enz heeft :biggrin:

het zou een saaie bedoening worden , geloof me vrij .:lol:

Om terug te komen op die adaptors , ik heb net een paar weken terug een batterijtje naar de zevende hemel gezonden , het ladertje zag er net hetzelfde uit en met net dezelfde fiche enkel de spanning kwam niet overeen

Ik had een verkoudheid , maar wat stinken die dingen zeg

De solid state batterij was een vloeibare massa geworden en heeft zelfs een mooi stempeltje achtergelaten op het witte werkblad van de keuken :[

 
Alles hetzelfde maken , HMMMMMMMMMM , daar heb ik mijn bedenkingen over.
Hahaha, nee wees gerust, volgens mij wilden we het toch echt wel beperken tot adapters.:biggrin:

 
Jongens dit is een gebed zonder einde. In de EU zijn knappe koppen al meer dan 20 jaar aan het steggelen over standaardisering van wandcontactdozen in de EU landen. Wat gebeurt er, niets, want ieder land wil dat het EU systeem zijn systeem is. Dan kan je lang praten.

 
Klopt Cluyveduycker. Maar uiteraard is daar ook veel geld mee gemoeit. Stel dat ze dat zouden standaardiseren, dan zou elk ander Europees land dus zijn richtlijnen moeten wijzigen voor de bouw, wandcontactdozen vervangen moeten worden overal etc. Er is geen land die daar in gaat trappen.

Naast dus inderdaad wat je al aangeeft dat elk land van zichzelf vindt het beste systeem te hebben.

Tja, er zijn wel meer dingen waaruit blijkt dat Europa toch niet zo 1 is als een aantal mensen zouden willen.:biggrin:

 
Men kan in europa nog niet eens een standaard norm handhaven in de kleurtjes van de electra.

Een voorbeeld is de kleur van de aarde draad, daar is de kleur bruin en bij ons groen/geel.

Hoe moet ik daar nou mee omgaan als kleurenblinden????

 
Hoe moet ik daar nou mee omgaan als kleurenblinden????
Gewoon aan voelen, die wat BZZZT doet is niet goed, dan moet je een van die twee anderen hebben.:biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan