Humax ci 5100

C

chrisjan

Zou graag in mijn HUMAX nieuw software (firmware)zetten...Waar vind ik die alsook HOE ik het moet uitvoeren

10000 X thanks

 
Wat wil je er precies voor firmware in en waarom?

Want de 5100-CI is geen ontvanger waar je bijv. Tux-on-Humax firmware in kunt zetten voor zover mij bekend.

Dus wat is precies je bedoeling van deze firmware upgrade en waarom wil je hem uitvoeren?

 
Wat wil je er precies voor firmware in en waarom?
Want de 5100-CI is geen ontvanger waar je bijv. Tux-on-Humax firmware in kunt zetten voor zover mij bekend.

Dus wat is precies je bedoeling van deze firmware upgrade en waarom wil je hem uitvoeren?
Ja Richard, hier zijn we dan weer....Mijn HUMAX reageert niet meer en blijft steeds in het begin na het aanzetten ,een 10-tal minuten hangen (steeds 3 puntjes die oplichten...)vooraleer hij op de "Humax-satcruiser" reageert en naar de gewenste sateliet draait....en het kanaal toont.... En daar blijft het dan bij...via de "remote control" geen verdere reaktie meer(kan geen ander kanaal nemen..)....Dus dacht ik misschien eens de software opnieuw laden?....

War zou dit anders kunnen zijn...Ofwel reageert hij niet meer via de Infra Rood?....1000 x thanks

 
De voeding is naar alle waarschijnlijkheid defect.

Humaxen staan er om bekend dat de elco's in de voeding defect raken door oververhitting.

Niet alleen humax overigens.

Vervang alle elco's (ELectrolytische COndensatoren) in de voeding maar eens, en dan voor exemplaren die het uithouden tot 105 graden Celsius (standaard is 85 graden).

Wanneer dat verder geen probleem oplevert, dan is het te overwegen een ventilatortje toe te voegen.

Eentje die langzaam draait en dus weinig kabaal maakt.

Zolang er maar lucht circulatie en dus koeling is.

Als een ventilator niet aan de orde is, zorg er dan in ieder geval voor dat de humax voortaan niet opgesloten is maar dat ie zijn warmte kwijt kan.

 
Wat wil je er precies voor firmware in en waarom?
Want de 5100-CI is geen ontvanger waar je bijv. Tux-on-Humax firmware in kunt zetten voor zover mij bekend.

Dus wat is precies je bedoeling van deze firmware upgrade en waarom wil je hem uitvoeren?
Hoi Black Tiger...ik wil dit doen omdat ik denk hem daarmee terug "normaal oktief" te krijgen....

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 21:48 uur ----------

De voeding is naar alle waarschijnlijkheid defect.Humaxen staan er om bekend dat de elco's in de voeding defect raken door oververhitting.

Niet alleen humax overigens.

Vervang alle elco's (ELectrolytische COndensatoren) in de voeding maar eens, en dan voor exemplaren die het uithouden tot 105 graden Celsius (standaard is 85 graden).

Wanneer dat verder geen probleem oplevert, dan is het te overwegen een ventilatortje toe te voegen.

Eentje die langzaam draait en dus weinig kabaal maakt.

Zolang er maar lucht circulatie en dus koeling is.

Als een ventilator niet aan de orde is, zorg er dan in ieder geval voor dat de humax voortaan niet opgesloten is maar dat ie zijn warmte kwijt kan.
Thanks, maar dat is zeker het geval niet, want hij draait nooit lange tijd en staat in een "open ruimte" waarbij er dus voldoende afkoeling is....

Maar meost het de voeding zijn dan zou hij toch zelfs niet meer bij "Power on" open gaan?....

 
Als je bedoelt dat ie bij een defecte voeding niet meer zou kunnen proberen op te starten, dan is dat niet juist.

Een voeding is hartstikke analoog.

Dus niet digitaal in de zin van hij doet het wel of hij doet het niet.

De voeding moet zo stabiel mogelijk zijn.

En stabiliteit is meestal de functie van elco's, zeker in voedingen.

Een elco is net een groot vat waar bijna onderin een klein gaatje zit.

Als je dat vat gaat vullen door er steeds een emmer water in te gooien, dan gaat dat water uit het gat lopen zodra het nivo boven dat gat uit komt.

Het water gaat niet harder uit het gat lopen als je er meer en meer water bij gooit.

Het zal wel langer door blijven lopen, totdat het nivo onder het gat uitgekomen is.

Pas het laatste beetje dat er uit komt, zal minder vlot lopen.

Dat is ook wat een condensator in een voeding doet.

De aanvoer kant stopt er steeds een beetje bij, en aan de afvoer kant loopt het er mooi gelijkmatig uit.

Wanneer je elco's defect zijn, werkt dat niet meer goed en je voeding is niet meer stabiel.

Nou zou het wel kunnen zijn dat de elco nog een beetje werkt en maar heel langzaam "volloopt".

Verder is het onwaarschijnlijk (ik weet het zelfs zeker) dat je voeding maar 1 spanning levert.

Dan kan het dus zijn dat een gedeelte wel wil werken maar de rest niet en je daarom een reactie ziet als je de box inschakelt.

Aangezien deze onderdelen bekend zijn om kapot te gaan en je dat niet altijd kunt zien aan de buitenkant, is het raadzaam om ze allemaal te vervangen.

Maar als je daar niet van overtuigd bent, prima dat je eerst naar alle andere mogelijkheden wil kijken.

 
Beste Chrisjan, ik had je eerste reactie al begrepen, maar had ook net als Mas3 het vermoeden dat het aan de voeding zou liggen.

Op deze (klik) site, is voor deze Humax de loader te vinden. Let hiermee goed op. De loader versie is belangrijk, daarnaast staan hier minstens 3 types die in aanmerking komen, de T1, de T2 en de gewone 5100 pal/ntsc versie.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan