'doden oranjefeest apeldoorn'

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Een auto die in volle vaart door de menigte langs de voor Koninginnedag afgezette route in Apeldoorn reed, heeft tenminste twee doden veroorzaakt. De NOS meldt dat 23 mensen door de auto zijn geraakt. Zes omstanders raakten ernstig gewond. Een aantal gewonden moesten ter plekke gereanimeerd worden.

Volgens omwonenden zijn vier mensen overleden. De politie heeft dat niet bevestigd.

TV Gelderland meldt dat er sprake is van opzet van de chauffeur. De chauffeur van de Suzuki Swift zou volgens verslaggevers van Radio 1 een blanke jongeman zijn.

Vlak nadat de bus met de koninklijke familie het kruispunt Jachtlaan-Loolaan was gepasseerd, vloog de al zwaar gedeukte Suzuki Swift in vliegende vaart door de mensenmassa de kruising op. De koninklijke familie zag het ongeluk gebeuren. Getuigen zagen leden van de familie huilen.

Koningin Beatrix reageerde zeer ,,aangeslagen’’ toen de koninklijke familie vanuit de open bus getuige was van het ernstige incident in Apeldoorn. Dat zei voorzitter Simon Boon van de Apeldoornse Oranjeverenigingen. Boon zat ook in de bus en zag de geschokte gezichten van de leden van de koninklijke familie. Boon sprak van een ,,enorme impact, niet alleen voor Apeldoorn, maar voor het hele land.’’

 
Ja ik heb het gezien, het is al de hele dag op het nieuws.

Men spreekt al verschillende keren over "een aanslag" maar als ik het achterliggende verhaal hoor, een jongeman in financiële problemen, die morgen zijn huis uitgezet zou zijn, die vermoedelijk al langer depressief is en met grotere snelheid door de straat rijdt....

Dan lijkt me een aanslag toch weer erg ver gezocht, ze gooien al zo snel met dat woord voordat ze daadwerkelijk weten wat er allemaal speelt.

Hoe dan ook doet dat verder niets af aan wat er gebeurt is en hebben de slachtoffers en hun familieleden mijn diepste medeleven en wens ik ze sterkte in deze tijd.

Vermoedelijk zullen ze het niet lezen, maarja..... het is goed bedoeld.

 
Dat wil ik het ook niet noemen, absoluut niet!

Want ik denk dat er erg veel mensen nu met de recessie flink in de problemen zitten.

Nou is een actie als wat vandaag gebeurt is niet de oplossing, maar ik kan er mezelf wel iets bij indenken wat deze persoon gedreven heeft.

Hij heeft alleen een erg domme beslissing genomen om op deze manier onder de aandacht te komen.

 
Als je over een bepaalde streep heen bent, dan realiseer je jezelf niet eens meer of iets dom is of niets, je maakt dan heel onlogische beslissingen. We weten alleen niet of dat inderdaad het geval is geweest. Laten we niet op de zaak vooruit lopen.

Hoe dan ook, dit had niet mogen gebeuren en de slachtoffers verdienen nu eigenlijk meer aandacht dan de dader.:sad:

 
Inderdaad niet op de zaken vooruit lopen.

Maar vooral niet de dader zielig gaan vinden.

Hij heeft zijn keuze gemaakt en zal zijn verantwoordelijkheid moeten nemen.

En geen gelul over TBS of weet ik wat, dit soort gasten mogen wat mij betreft de rest van hun miserabele leven wegkwijnen.

 
De dader heeft inmiddels ook de pijp aan Maarten gegeven.

verschrikkelijk allemaal.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan