Internetpaketten, misschien een tip? ( Ziggo )

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.161
Waarderingsscore
573
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
In dit bericht wil ik jullie misschien een tip meegeven.

Na een gesprek met een goede kameraad van mij die bij Ziggo werkt, gaf hij mij de tip om eens mijn abonnement wat ik daar heb lopen eens goed te bekijken, want volgens hem deed ik mezelf een nadeel aan.

Nu heb ik dit dus vanavond gedaan...

Nu is dit niet een reclameboodschap om de beurs van mijn internetprovider/televisie en telefonie te spekken, maar om uw eigen beurs onder controle te houden.

Wat ik dus voorheen had:

Z1 volop bellen altijd tegen €19,95 p/mnd ( incl. €10,- voor bellen naar alle vaste nummers. )

Z2 internet €29,95 p/mnd voor een donwload van 5mb per sec.

En analoge tv voor €16,25 p/mnd.

Mijn abbo kwam p/mnd uit op €66,15.

Nu heb ik het dus zojuist omgezet naar het zgn Z3 pakket. Dwz. : internet naar 20mb download, 4 keer sneller, tv naar digitaal incl. gratis decoder, en 60 zenders plus 5 extra ( is niet veel bijzonders, maar de kabel laat hier te wensen... )

telefoon hetzelfde, 24/7 volop bellen naar alle vaste nummers in nederland.

Totaal ben ik nu €64,95 p/mnd kwijt plus €10,- voor het volop bellen, en de €16,25 voor de kabeltv zit erbij!

Onbeperkt downloaden in de nieuwsgroepen zit er ook bij alleen de retentie is nog steeds daar te laag, dus de kosten voor een eweka heb je nog steeds, maar dat ga ik nog testen.

Al met al, misschien de tip, om al je losse abonnementen eens te bekijken en naast een pakket te leggen. ;)

 
Tja, wat spaar je dan in feite uit? Eigenlijk gewoon 2 euro goedkoper en uiteraard wel een boel snelheid meer.

Dat is bij meerdere providers het geval. UPC is bijvoorbeeld weer met een aantal pakketten goedkoper dan Ziggo.

Het grote nadeel van de kabel is, dat je een kabel aansluiting moet hebben, dus die 16,25 ben je altijd kwijt, wat je ook doet.

Als je goedkoper wilt, dan kan dat ook, zelfs met adsl.;)

Voor 29,95 heb je een adsl abonnement inclusief telefonie waarbij je gratis naar lokale nummers kunt bellen, zonder extra tientje.

Duw daar 7,50 bij voor een goede newsserver en voor mijn part nog 16,25 voor kabeltv en dan heb je hetzelfde en zit je nog een stuk goedkoper.:)

Maar het verdient bij elke zaak of contract waar je aan verbonden zit aanbeveling om de dingen met regelmaat eens na te kijken.

KPN heeft ook dure en goedkopere contracten, zo kun je overstappen naar een ander contract waar je meer downloadsnelheid krijgt en toch goedkoper uit bent.

Ik zelf heb bijv. nu adsl van telfort, kost 20,50 per maand. Dan bel ik via Voipbuster, kost bijna niets met een telefoonnummer van Budgetphone a 10 euro per jaar.

Dan nog 7,50 voor Eweka zodat er gedownload kan worden en wat mij betreft mag je die 9,95 voor de KPN telefoonlijn er ook nog bij tellen.

Totaal bedrag: 28,78 tel daar kabeltv bij zit je op € 45,03 per maand, bijna 20 euro goedkoper per maand.:)

Oke voor het bellen moet je betalen maar voor 15 euro bel ik ruim 240 dagen.:biggrin:

Het is dus niet alleen slim om eigen abonnementen na te kijken, maar ook om verder te kijken wat de mogelijkheden zijn, aangezien iets geheel anders ook weer vele goedkoper kan zijn.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan