DM7020 tuner of voeding probleem?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Of misschien een combinatie van beiden?

Mijn opstelling thuis is 1 draaibare schotel op diseqc 1. Dan nog 3 vaste schotels op diseqc 2 t/m 4.

Het volgende probleem doet zich voor.

Als de ontvanger uit gestaan heeft, of op standby en we zetten hem dan weer aan dan krijgen we "no service available" te zien, ongeacht welke schotel of zender we op zetten.

We laten hem dan gewoon op een zender staan, bijv. Ned 1 of L1 en na een aantal minuten (en dat worden er steeds meer) is er opeens beeld.

Eerst dachten we dat het aan mijn diseqc lag omdat de bevestiging los geraakt was, deze op zijn kop had gehangen en de pluggen nu dus wat beroest zijn enzo. Dus we dachten dat er misschien vocht in de diseqc gekomen was en deze daardoor defect was.

Maar deze week heb ik voor iemand hier een 7020 gehad die even ververst moest worden (nieuwe firmware en settings) en daar speelde dit probleem totaal niet bij. Die maakte echter wel alleen gebruik van diseqc 1.

Hetgeen bij mij dus de indruk wekte dat het aan mijn ontvanger lag.

Net nog even gekeken, als ik hem zo in standby zet of uit en daarna weer aan (als ie pas gebruikt is) speelt het probleem niet.

Zou dat nu aan mijn DM7020 tuner of voeding liggen of combinatie daarvan, of zou het toch de diseqc zijn. Straks nog eens testen met de DM800, maar misschien herkent iemand dit probleem al.

 
Met de 7020 heb ik geen enkel probleem.

Op deze ontvanger zit de draaibare schotel met diseq.

Ik zet hem altijd op standby omdat het opstarten te lang duurt.

Deze ontvanger draait met Gemini 4.6

Het probleem komt wel voor bij mijn zuster op haar 500+

Bij haar kan dit ook lang duren.

Geen enkele zender wil het dan doen.

Zij heeft een mulitenne van technisat voor 4 satellieten.

Op haar DB staat Gemini 4.4

Bij haar is dus niets draabaar.

 
Hmmz.. bedankt.... dan is het misschien toch de diseqc.

Dan ga ik er vanavond of morgen de DM800 eens op hangen, kijken of die hetzelfde probleem heeft, dan weten we het zeker.

 
Hoe is het afgelopen????

Groet,

Nr.10

 
Ik ben er nog niet toe gekomen om de DM800 aan te koppelen, dat gaat er wel van komen en dan laat ik zeker nog weten hoe het is afgelopen.

Alleen ben ik vanavond wat te moe, misschien morgen.

 
Toch maar getest afgelopen nacht.

De DM800 heeft geen enkel probleem. Het euvel moet dus aan mijn 7020 liggen.

Vannacht werkte die nadien ook weer goed (na een 5 minuten wachten tot er beeld kwam). Hij heeft daarna vanmorgen op standby gestaan en bij het aanzetten net, was het weer een tweetal minuten wachten totdat er beeld kwam.

De eerder genoemde meldingn "no service available" was er dus ook weer beide keren.

Lijkt me dus toch een spanningsprobleem.

 
Heb je het al geprobeerd met een andere image.

Die tekst komt me namelijk bekend voor bij Nabilo.

Met Gemini heb ik er geen last meer van gehad.

(Alleen kan ik daar weer geen Ccam 2.11 want die krijg ik er niet op.

Ik heb hem handmatig erin gezet maar ik krijg hem niet te zien.)

Succes

;)

Nr.10

 
Met een ander image hetzelfde probleem. Het apparaat gaat dus binnenkort weg voor reparatie.

V.w.b. CCcam 2.1.1. die had ik er binnen 2 minuten op staan met Gemini, gewoon via het addons menu.

 
Misschien de hd los maken van de voeding?

Van de 7020 lees je eigenlijk alleen voedings problemen.

 
Veel voedingsproblemen van de 7020? Waar kom je dat dan zoveel tegen? Want ik zie dat bijna nooit bij de 7020, wel bij de 7000 mede omdat daar de voeding ook niet apart zat. Bij de 7020 zit ie wel apart.

Mijn 7020 heeft nu toch... nja... een jaartje of 4 a 5 gewerkt zonder problemen en staat echt enorm veel te draaien (ong. 15 van de 24 uur) en anders op standby.

Ik zou inderdaad de HD kunnen los maken om meer zekerheid te krijgen of het inderdaad de voeding is, want dan zou het probleem minder moeten zijn. Doch ook dan zal hij gerepareerd dienen te worden aangezien we die HD niet kunnen missen.;)

Bedankt voor de tip, volgende week gaat ie naar een Belgische kennis van me, die heeft veel verstand van elektronica en die gaat hem repareren.

Mas3 woont net iets te ver weg anders ging ik die er wel mee lastig vallen.:biggrin::biggrin:

 
@BT,

Hoe staat het nu met je 7020?

De 500 van mijn zuster ging steeds gekker doen.

Hij had voor Boomerang (haar favoriete zender) soms 4 a 5 minuten nodig om een keer beeld te geven.

De var was voor 78% vol na het installeren van CCcam 2.1.1, dus daar lag het niet aan.

Bijna een week geleden heb ik de image vervangen door gemini 4.6

Hierbij haar eigen zaplijst weer terug gezet.

Hij draait nu weer bijna een week als een zonnetje.

Ik neem aan dat je ook wel de image een keer opnieuw geflasht hebt.

Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaring met de 7020

 
Een nieuw image heb ik niet geflashed, er staat er eentje in de flash en eentje op de usb stick en beiden hebben ze dezelfde problemen.

Ik heb echter nog geen tijd gehad naar de Belgische kennis te gaan want een dag van tevoren kreeg ik een telefoontje en moest ik de plannen wijzigen want toen genoot een verjaardag prioriteit.

Maar ik zal zeker hier een terugkoppeling geven als ik met het toestel daar ben geweest. Gezien dat nogal een afstand is en vaak alleen in het weekend kan, is het mogelijk dat het nog even gaat duren voordat ie daarheen gaat.

 
Veel voedingsproblemen van de 7020? Waar kom je dat dan zoveel tegen?
Veel is wat overdreven maar kom het zo nu en dan wel eens tegen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan