Dreambox DM500s, internet via computer.

D

DirkZz

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje de fora's hier, en heb sinds kort ook een account aangemaakt.

en ik zit nu met een probleem,

Ik heb sinds kort een DreamBox, en nu wil ik deze verbinden met het internet.

Alleen van de dreambox tot de router is een een meter of 15-20 en de router zit op de begane grond en de dreambox op de 1e verdieping.

Dus een UTP kabel leggen vanaf de router naar mijn dreambox gaat niet,

Maar mijn computer op de kamer staat naast de dreambox, en deze heeft gewoon internet via het draadloze netwerk.

Kan ik mijn wireless internet van de computer delen met mijn dreambox? Zodat deze ook het internet op kan.

Of heb jullie mischien andere suggesties?

Alvast bedankt.

 
Dus een UTP kabel leggen vanaf de router naar mijn dreambox gaat niet
Waarom niet? Die lengte kan UTP gemakkelijk aan. Misschien is het een idee de kabel langs een verwarmingsbuis mee omhoog te trekken ofzo?

Als er andere oorzaken zijn (buiten lengte) dat het niet kan dan is er inderdaad nog de mogelijkheid om de draadloze verbinding van je pc te delen met de Dreambox.

In dat geval zul je naast de draadloze netwerkkaart van je pc ook nog een gewone netwerkkaart in de pc moeten duwen en deze dan middels een crosslink (crossover) utp kabel moeten verbinden met de DM500 om met dat apparaat internet op te kunnen.

Nadeel daarvan is dat zo lang de DM500 een internet verbinding nodig heeft, ook de pc aan zal moeten staan anders valt de verbinding weg.

 
Je kunt ook een accesspoint gebruiken hiervoor.

Maar die moet dan wel andersom werken en niet elk apparaat heeft die mogelijkheid.

Daarom verdient het de aanbeveling te kiezen voor een apparaat waar ook alternatieve frimware te vinden is, zoals veel van de apparaten van linksys.

Je moet hem dan dus zo instellen dat ie bedraad naar de dreambox gaat en draadloos met je router of pc verbindt.

Er is een term voor deze omgekeerde werking, maar ik kom ff niet op dat woord.

Deze oplossing is wel wat kostbaarder dan een stuk kabel, want je moet er dus zo'n apparaat voor kopen.

 
Volgens mij bedoel je een repeater of bridge? Daarbij komt ook nog kijken dat niet alle repeaters met alle draadloze routers overweg kunnen. Stel dat hij een router van Belkin heeft, dan hoeft hij al eigenlijk niet iets van Linksys erbij te komen want dat wenst niet met elkaar te "praten".

Dus het is wel een mogelijkheid, alleen goed alles op elkaar afstemmen en er hangt uiteraard een prijskaartje aan.

 
het komt eigelijk altijd neer op het aanschaven van iets nieuws

is internet via het stopkontakt en mogelijkheid bij jou ?

geloof dat de snelheden wel iets lager liggen maar je hoeft geen draden meer te trekken

weet niet dat het wel werkt met een dream maar wordt wel verkocht misschien is dit ook nog een optie ??

en wil je het zaakje eens ergens anders hebben te staan geen probleem stroom ligt er meestal wel inpluggen en draaien maar weer

 
Nee de term die ik bedoelde was WDS.

Maar dat moet wel door beide devices ondersteund worden.

Andere mogelijkheid is dan inderdaad repeater of bridge mode (die zijn vergelijkbaar, maar niet hetzelfde).

Eigenlijk moet DirkZz nu eerst even aangeven of hij 50 - 80 euro kan en wil investeren (das wat er nodig is voor zo'n router/accesspoint of voor een "powerline" setje ).

En of ie het ziet zitten om daar dan eventueel aangepaste firmware in te zetten.

Anders heeft het niet veel zin om daar verder op in te gaan.

 
Aangepaste firmware is voor een powerline setje niet nodig.

Maar in elk geval heeft hij nu een aantal alternatieven en zijn eigen idee waar hij uit kiezen kan. Ik ben ook benieuwd wat het gaat worden.;)

 
Hi DirkZz,

Heb hier aan mijn router een sweex acces point en aan mijn dreambox 500 een Asus Wireless ap 330 g. Dit werkt prima.

Boets.

 
:) Heb het opgelost met een mooie sweex powerline adapter.

Bedankt voor de antwoorden.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan