Xtreme pvr.

S

stephopper

Hallo,

Mijn schoonouders hebben een Extreme pvr. en volgens mij zit daar penta in. die niet zal gaan werken met de nieuwe s3 kaart. dus zal ucas 3.0 er in moeten.

HW:13.34.2.65

Loader: v01.00.07 } Dit telefonisch doorgekregen van sch.ouders.

CA:13.4.2.65

Nu is de vraag kan ik dat (serieel 0 modem ?)aanpassen of moet ik daar een addon cas2 voor gebruiken in de cam. om te proggen?

En als het wel serieel kan welke tools moet ik gebruiken voor settings/fw . ed.

En zijn er ook nog recente settings in omloop voor dat ding?

Trouwens kan ik er niet veel meer van vinden op het www de meenste extreme forums zijn dood of uit de tijd.

Misschien dat hier nog een extreme ervaren uwser is die mij wat op weg wil helpen. mijn dank is groot.

Mvg/Sth.

 
Nou een poging wagen, het is dan te hopen dat je schoonouders niet van muziek houden want er gaat met ucas 3.0 zo goed als niets open geen MTV, Mezzo zelfs TV Oranje geen beeld en geluid meer.

Recente settings zijn er al jaren niet meer maar je kunt ze er in zetten als je ze vind met Setedit voor de Extreme of Digix of Extreme Channel editor II.

Voor firmware heb je een KUP nodig maar omdat de laatste originele firmware is de 2.55.04 uit 2003 is neem ik aan dat die er al in staat.

Om de cryp te veranderen van Penta naar Ucas 3.0 heb je een cas interface nodig cas 1 kan of Cas2 met addon dan is hij te proggen zonder vertragings kabel heb je geen addon is het verstandig om een vertragingskabel te maken schema staat bij duolabs ergens.

Nu weet ik niet of je kunt lezen op de site van ANT daar staat een keurige handleiding van een paar jaar terug.

http://uniform.messageboard.nl/10127/viewtopic.php?t=73

Lukt het lezen niet zonder ingelogd te zijn dan maak ik wel een kopie en plak hem hier neer.

Sommige Extreme's laten zich moeilijk proggen en gaan onder het proggen opstarten dan komt de loader in beeld en ja dan is het dus mislukt en moet je een nieuwe poging wagen.

Er is een oud spreekwoord zegt "Als je word geschoren moet je stilzitten" ja als hij dat niet doet mislukt het.

Vaak is de enige oplossing dan met een oude cas interface dus een cas1 dan lukt het vaak wel maar een poging tot proggen duurt dan bijna een uur als het een paar keer mislukt ben je een halve dag bezig.

Dus de oplossing dat alles werkt ook de muziek kanalen is dus een ci module er in die werkt met seca3:)

 
Het meeste wat aart44 hier schrijft klopt wel.

Maar het gaat perfect met een cas 3.

Echt een fluitje van een grunningse cent.

Mits je het doet zoals aart 44 het bij ant beschrijft.

Mocht je niet over een cas te beschikken ik heb er wel een.

 
Hallo Aart en Janblues.

Heb het hele zaakje even in ogenschouw genomen. en zie er van af aangezien je er allelij gereedschappen voor moet hebben. en ik geen extreme gehad heb niet bezit. is het voormij niet weggelegd heb nl geen zin om in die bak uren te vogelen.

Ze hebben reeds contackt gehad met een satboer die hem voor 10 euro wil proggen. dat is voordeligger aan tools en benziene die ik er in moet stoppen.

En ook kan het nog eens fout gaan dan zit ik met de peren.

En ja jan baffelt is ook ff te ver.maar toch bedankt voor het meedenken. ook aart44 heel veel bedankt voor het zeer deskundige uitleg daar ontbrak het niet aan.

Trouwens Janblues mocht je een zekere Barry. Bare###d kennen in joun kleine dorpje doe hem de groeten ff van B.K Norplast Machine Steller. dan weet hij het wel. mits je hem kent?

Vg/Sth.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan