Alternatief firmware Vantage 8000S

H

Henri-aalten

Ik zie op de site een alternatieve software staan van 15 mei voor de Vantage 8000S.

Maar er is nog geen originele software van deze dantum, hoe zit dat?

Kan ik die van 15 mei 2009 al wel gebruiken.

Of wachten tot de originele is aangepast ??

 
Waarom denk je dat deze firmwares (bijna) gelijktijdig moeten uitkomen?

Alternatieve firmware is software die naast de officiële versie ontwikkeld word en hoeven daarom helemaal niet gelijk op te gaan met die originele versies.

Als een van de ontwikkelaars van het alternatief een wijziging klaar heeft en deze getest is, dan word zulke firmware vrijgegeven.

Het wachten op een (bijna) gelijktijdige officiële firmware gaat nergens over.

Want als je enig risico zou lopen met een alternatieve firmware, maak je dat niet zomaar ongedaan door er een officiële versie van gelijke leeftijd in te zetten.

De originele en alternatieve firmwares hebben weinig met elkaar te maken.

Wel is het meestal zo dat de alternatieve versie gebaseerd is op een officiële versie maar andersom is bijzonder onwaarschijnlijk.

 
Ik ben er vanuit gegaan, dat een alternatieve firmware altijd een afgeleiden was,

van een originele firmware, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

Zoals aangegeven, kan dus de alternatieve firmware dus geheel los staan van de originele firmware. Duidelijk !

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 15:03 uur ----------

Wat is er verbeterd in de alternatieve firmware van 15 mei ten opzichte van de firmware van 27 april 2009 ??

En is deze EMU ?

 
hoi,

14 mei nieuwe emu software met de bug voor digi tv op 1 west verholpen. (024902)

helaas waren bij deze emu de KD zenders op 23,5 oost niet meer open

15 mei nieuwe emu sotware waar bij de kd zenders weer open zijn.(024902(bis))

 
hoi,

vandaag de nieuwe alternative software 024902 bis in de ontvanger geladen.

nu zijn naast de kabel duitsland zenders op 23,5 ook de vele zenders van het digi tv pakket op 1 west (13 transponders) open.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan