AssCom Reference onderdelen

M

marsman

De ontvanger van mijn vader is vorige week gevallen.

Nu heb ik hem open gemaakt en het contactje waar de kabel van de LNB is afgebroken op de printplaat.

Een aantal vragen, heet zo'n onderdeeltje net als bij een TV een tuner?

Wie weet waar ik zoiets los kan krijgen. Het enige wat erop staat is SHARP en S68G33 M0324B, maar onder deze gegevens is niets te vinden op het net

 
Hoi marsman, welkom op het Satellite FUN Board !

Dat is inderdaad een tuner.

De importeur van het merk is jaren geleden failliet gegaan dus er is geen officiële support meer voor.

Wat je kunt doen, is vragen of iemand er nog eentje voor je heeft in het te koop gevraagd forum.

Inmiddels is deze ontvanger al aardig verouderd.

Het is maar zeer de vraag of 'ie nog wel wil werken met het nieuwe kaartje dat je vader binnenkort krijgt of al heeft gekregen.

Want een eventuele (maar zeer waarschijnlijk wel noodzakelijke) software update om goed met die kaartjes om te kunnen gaan zit er allang niet meer in.

Maar goed, doe es een poging en vraag er naar in het passende forum.

Helaas heb ik net twee maanden terug zo'n ontvanger weggesmeten (had problemen en was me gezien bovenstaande de moeite niet waard).

 
heb inderdaad ook al ergens een posting gelezen dat de asscom vast loopt met de nieuwe kaart

maar dat nog niet van meerderen heb gehoord (iedereen heeft ook nog niet de nieuwe kaart)

als je het zelf kunt oplossen is dit nog een optie

maar moet je het laten doen door een bedrijf zou ik er niet meer aan beginnen

dan zou ik een nieuwe kopen

 
Heb je een foto van de schade , ik heb al vaker een afgebroken F-connector weer aan het tunerblik gesoldeerd ,.

Uiteraard word het dan langskomen of opsturen naar Nijmegen

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan