Philips DSR 8121

N

noel

Ik installeerde naast mijn oude parabool met een LNB duo, een nieuwe schotel met een Twin LNB Quad. Mijn oude ontvanger KÔnig, ontvangt van de oude schotel Astra 1 en van de nieuwe Astra 1,2 en 3.

De Philips 8121 ontvangt van de oude schotel Astra 1. Van de nieuwe schotel niets???

Waarom doet de König het wel en de Philips niet ?

Moet ik een instelling wijzigen ? Zo ja welke ?

De Disecq A staat op Astra 19 en de disecqB op Astra 23

Wie helpt mij? met dank

 
Hoi Noel en welkom op Satellite Fun.

Er klopt iets niet helemaal in je verhaal.

en van de nieuwe Astra 1,2 en 3.
Gezien je verhaal over de dual quad lnb en de wijze waarop je schrijft hoe de zaak is ingesteld, begrijp ik dat je niet Astra 1, 2 en 3 kunt ontvangen maar Astra 1 en 3 (resp. op 19.2 oost en 23,5 oost).

De Disecq A staat op Astra 19 en de disecqB op Astra 23
Heb je dit ook al andersom geprobeerd? Dus Astra 23,5 op diseqc A en Astra 19,2 op Diseqc B?

Er zijn namelijk veel Astra/Hotbird dual lnb's waarbij dit ook het geval is.

Aangezien je schrijft dat je op de Philips totaal niets ontvangt lijkt me dit toch iets om te proberen. Daarbij ga ik er van uit dat je de Diseqc op diseqc 1.1 hebt ingesteld.

Mocht e.e.a. niet werken, probeer dan de diseqc eens in te stellen met toneburst, voor zover dat mogelijk is bij de Philips.

 
Het is eigenlijk heel simpel.

De Pace met het Philips merk erop, is een officieel goedgekeurde ontvanger, met CDS firmware erop.

De König niet.

Dus is de Pace gekortwiekt door CDS zodat die alleen de satellieten wil begrijpen waar CDS ook een signaaltje op beschikbaar heeft.

Het zou best wel eens kunnen dat die dan ook nog een duo LNB wil zien, in plaats van meerdere LNB's met een DiSEqC switch (ik weet het niet).

De König kan het niks schelen of CDS er een signaal uitzendt of niet, hij scant de satellieten net zo lief in en zet de gevonden programma's in de lijst.

Zoals BT al aangaf, klopt er iets niet in je verhaal.

Je zegt dat je drie Astra's ontvangt waar je er maar 2 mag kunnen ontvangen volgens je eigen beschrijving.

Weet je wel zeker dat je alle Astra's pakt, of heb je de derde gewoon laten zoeken en de gevonden resultaten als correct aangenomen ?

Wat ik bedoel is dat deze satellieten uit dezelfde familie komen, en daarom ook veel instellingen van transponders gelijk hebben.

Daarom kun je dus iets instellen en lijkt het allemaal goed te gaan.

Maar als je heel kritisch kijkt, blijkt een van de drie een kopie te zijn van een van de overige twee.

Dus heb je niet toevallig dubbele zenders op 2 verschillende satelliet posities ?

 
Dus is de Pace gekortwiekt door CDS zodat die alleen de satellieten wil begrijpen waar CDS ook een signaaltje op beschikbaar heeft.
Ik kan me dat nauwelijks voorstellen, aangezien hij weliswaar goedgekeurd is, maar ook een twintuner bevat. Het zou dan wel heel erg krap zijn indien je er bij de goedkeuring geen fatsoenlijke diseqc ondersteuning in zou laten.

Overigens heb ik ook begrepen dat het geen Pace is met een Philips merk op, maar echt een Philips ontvanger en dat de firmware door Pace is ontwikkeld die er op staat.

Hoe dan ook.... met goedgekeurde ontvangers heb je altijd beperkingen. Elders las ik al dat iemand blij was met de usb en utp aansluitingen op het apparaat, waarna bleek dat die niet werkten, zou voor toekomstige toepassingen zijn. Dus altijd opletten met die goedgekeurde apparaten.

 
De afdeling settopboxen heeft Philips naar Engeland, Pace gedumpt.

Philips doet daar niets meer in.

Kan best zijn dat het ding destijds door Philips is ontwikkeld, maar het is nu gewoon echt een Pace product van voor naar achter.

Pace plakt er liever nog een paar jaar het Philips merk op, want het merk Pace verkoopt terecht voor geen meter in ons land (ze hebben veel te veel rotzooi verkocht in het verleden, of dat ooit verbeteren zal weet ik ook niet).

De twintuner dient enkel en alleen de opname mogelijkheid.

Dan kun je MTV kijken terwijl er een film word opgenomen.

Het is niet alleen een goedgekeurde ontvanger, maar een echte CDS (/MHW) ontvanger waarvoor CDS dus ook de firmware uitzendt, uiteraard na uitgebreide screening.

De zeer recente wijziging in de MHW EPG is ook bedoeld voor onder andere deze HD/PVR ontvanger.

Denk maar niet dat CDS ooit zal verbeteren als het gaat om het softwarematig verminken van ontvangers.

Het is gewoon hetzelfde als telefoons waarvan de provider bepaalde functies uitschakelen (maar waar je dan wel een aardige korting voor krijgt), en de toegang beperkt tot exclusief gebruik door die provider (sim lock).

 
Dank U voor de hulp. ik heb nu tenminste al ontvangst van Astra 2 doordat ik op jouw aanwijzing Astra 2 op de Diseqc A plaatste.

Maar wat ik ook probeer, op de Diseqc B, C of D krijg ik geen ontvangst van Astra 1 via de Philips decoder (en dus wel met de König wanneer ik dezelfde kabel aansluit)

Wel laat de König toe de Diseqc op 1.1 in te stellen en kan je dat bij de Philips niet.

 
Wel laat de König toe de Diseqc op 1.1 in te stellen en kan je dat bij de Philips niet.
Dat is vreemd, waarom kan dat niet? Ik lees immers in de specificaties dat de Philips wel diseqc 1.1 ondersteuning heeft. Heb je ook de nieuwste firmware er op geladen die sinds half maart via satelliet te downloaden is? Of wellicht deze door de leverancier er even op laten zetten?

 
Beste,

ik kocht op 13 mei een Philips DSR 8121 PVR , om TV Vlaanderen in HD te kunnen ontvangen en ook om te kunnen recorden.

Ik installeerde naast mijn oude parabool met een LNB duo, een nieuwe schotel met een Twin LNB Quad. Mijn oude ontvanger König, ontvangt van de oude schotel Astra 1 en van de nieuwe Astra 1,2 en 3.

De Philips 8121 ontvangt van de oude schotel Astra 1. Van de nieuwe schotel Astra 2 en 3.

Waarom ontvangt de König Astra 19 wel en de Philips niet ?

Moet ik een instelling wijzigen ? Zo ja welke ?

De Disecq A staat op Astra 19 , de Disecq B op Astra 23 en de Diseqc C op Astra 28

Als je het menu opent heb je drie keuzemogelijkheden: 1 programmagids 2 mijn opnamen 3 instellingen

ik ga dus naar instellingen en daar heb ik 5 mogelijkheden 1 Favorieten 2 ouderlijk toezicht 3 recorder 4 TV scherm 5 satellietontvanger

ik ga dus naar satellietontvanger en daar krijg ik 4 keuzes 1 handmatig zoeken 2 nieuwe software inladen 3 fabrieksinstellingen herstellen 4 HD audio instellen

ik kies handmatig zoeken en krijg dan nog 2 mogelijkheden 1 wijzig diseqc instellingen 2 wijzig signaalparameters

kies ik voor wijzig diseqc instellingen, dan kan ik enkel de diseqc A,B,C en D een satelliet toewijzen Astra 19, 23, 28 of hotbird

ik probeerde reeds alle mogelijke combinaties, maar enkel Astra 23 en Astra 28 geven aan dat het signaal goed is.

(Waar mijn mijn König met dezelfde kabel de Astra 19 wel ontvangt)

Astra 19 kan ik op geen enkele van de vier Diseqc’s ( A,B,C of D) ontvangen

Kies ik voor de signaal parameters wijzigen, dan kan ik 1 een satelliet kiezen 2 snel of langzaam laten zoeken 3 de hoofdfrequentie wijzigen 4 de polarisatie wijzigen 5 de symbolrate wijzigen 6 de FEC wijzigen

DIT IS ALLES WAT HET MENU TE BIEDEN HEEFT QUA AFSTELLINGEN

Wat nu ???

 
Beste Noël.

Zoals je ziet heb ik jouw beide onderwerpen samengevoegd. Het heeft geen zin om een nieuwe thread te openen als je nog een thread open hebt die over exact hetzelfde onderwerp gaat.

Gelieve an gewoon in het bestaande onderwerp op de beantwoord knop (of post reply) te klikken of gebruik te maken van het kleine schermpje onder de post.

Ben je al bij de leverancier geweest met het toestel zoals ik voorstelde of heb je al geprobeerd de nieuwe firmware er op te zetten of staat deze er al op?

 
Ik woon in Zuid-Frankrijk en kocht het toestel in Nederland.

Ik ben nu de verdeler van zowel de Philips 8121 als van de Twin LNB Quad aan het op de hoogte brengen van wat mijn probleem is.

Iemand anders melde me dat de 2 toestellen niet compatibel zouden zijn ????

Ik wacht nu op antwoord van de verdelers.

In het slechtste geval breng ik het toestel terug naar de winkel en ruil ,mits ev. bijbetaling , voor een beter toestel. Kan je er één aanbevelen dat compatibel is voor TV VLaanderen en de Twin LNB Quad ?

Met dank

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 14:46 uur ----------

Er zou volgens de specificaties Diseqc 1.1 opzitten

 
Net vanwege die diseqc specificatie zou ik verwachten dat hij wel de Twin Quad LNB aan zou kunnen dus ik blijf het toch vreemd vinden.

Een aan te raden ontvanger? Nja dat ligt er echt aan wat je wilt. Daar hebben we een sticky topic voor met vragen waar je op kunt antwoorden, om te kunnen bepalen wat het meest geschikt is.

Maar de meeste ontvangers kunnen die lnb wel aan. Kijk in elk geval liefst voor een ontvanger met Diseqc 1.1 en 1.2 ondersteuning (wellicht ook nog Usals als het effe kan, da's handig voor evt. later een motor) en misschien iets moois als een Topfield, Dreambox of een ander merk. Als het maar niet C+ goedgekeurd is want dan loop je gewoon te vaak tegen beperkingen op.

Uiteraard moet ie wel de kaarten aan kunnen. Een CI module of interne kaartlezers die met de officiele kaarten overweg kunnen is dan ook wel een must.

 
Hallo, Heeft Pace misschien een ander level firmware met de USB en Ethernet poort open ?

Welk Type Pace is deze Philips DSX8121 ?

Groet

Ronst

 
Hoi ronst, welkom op het Satellite FUN Board !

Je hebt mijn opmerkingen niet helemaal goed begrepen, of ik heb ze niet helemaal juist gesteld.

Het is niet zo dat dit toestel een kopie van een bestaand Pace product is.

De Engelse fabrikant heeft de hele afdeling van Philips overgenomen en das inclusief (grotendeels van) het personeel, maar vooral van de modellen die er al waren en die nog in ontwikkeling waren.

En veel van de Philips technieken en vermoedelijk ook wat patenten (daar kom je niet zomaar achter).

Het is niet zo dat per datum van overname de afdelingen van zulke bedrijven kunnen worden samengevoegd tot 1 nieuw bedrijf die alle producten voor meerdere merknamen produceert.

Uiteraard is dat wel waar ze uiteindelijk naartoe willen, maar zoiets kost nou eenmaal tijd.

Als het zover is, dan komen er alleen nog maar ontvangers met een Pace merk uit de fabriek, maar de fabrikant zal dan willen dat het beste uit beide productlijnen gecombineerd word tot 1 superproduct.

Je kunt dus niet stellen dat je ff een Pace branded firmware in de Philips kunt kwakken en dan alles wat je aan hardware ziet, ook in de software ondersteund zal zien.

Eerder zul je op zoek moeten naar een ander firmware voor deze Philips (die dan vermoedelijk ook wel een ander typenummer heeft).

Eventueel steekt ie ook nog onder een ander merk (bijvoorbeeld van een provider zelf, zie het voorbeeld D-box) de kop op.

 
Bedankt MAS3, dat betekent dat er waarschijnlijk dus ook geen nieuwe features op dit product komen, ze zullen alleen maar een nieuwe firmware versie uitbrengen als er een probleem geconstateerd word.

Het is jammer dat de USB en Ethernet poort niet werken en je een zenderlijst niet kan uploaden en downloaden. maar ik heb hem nu stabiel draaien.

Ik heb nog niet zenders handmatig toegevoegd, maar ik zal vandaag ITV HD een probreren toe te voegen.

thanks

Ron

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan