Hotbird en Astra sat ontvangen, advies gevraagd.

C

chessboxing

Hallo

Ik ben van plan TV Vlaanderen aan te schaffen. Dus deze is op Astra1 19.2° Maar ik wil ook naar Oekraïense zenders kunnen kijken (fta). Liefst zou ik een soort selfsat willen gebruiken maar weet niet of dit mogelijk is. h21D spreekt dat je meerdere LNB's kunt aansluiten (interchangeable). Kweet niet of dit praktisch zou zijn. En ook met dit specifiek toestel, moet ik dan 2 coax (sat in) ingangen hebben op een ontvanger... Graag wat advies. Als die selfsat geen 2 verschillende sat zou kunnen ontvangen, welke schotel is dan mogelijk, liefst zo onopvallend mogelijk.

Dank u

 
Laatst bewerkt:
Hoi Chessboxing en welkom op Satellite fun.

Ik heb de url in je posting iets gewijzigd, zodat de genoemde antenne nu ook altijd zichtbaar is en er ook geen popups tevoorschijn komen bij het bezoek aan de pagina.

De Selfsat H21D is een schotel die slechts 1 satelliet positie kan ontvangen, helaas dus geen diseqc gestuurde multi-satelliet ontvangst.

Het is dat je specifiek naar iets onopvallends vraagt, anders zou ik een Triax aanraden. Maar met wat geluk weet nog een van de andere gebruikers misschien een weinig opvallende schotel die toch deze twee satelliet posities aan kan.

 
Dank u. Leuk forum trouwens :thumb:

Dus diseqc zou er voor kunnen zorgen dat ik tvv kan bezien en russisch/oekrainse? Ik heb nog eens gekeken hier, en hotbird is eigenlijk niet echt juist voor naar oekrainse te kijken. Meer Serius 4/Amos2.

Is dat mogelijk? Serius4 en astra1 (of mss een andere sat waar de traditionele vlaamse zenders te nemen vallen).

 
Ja dat kan zeker.

Als je een wave frontier schotel neerzet, kun je alle Astra satellieten pakken, en Sirius (die overigens van dezelfde eigenaar is).

Alleen is dat dan niet meer een onopvallende schotel zoals waar je eerder naar vroeg.

Je zou dan wel heel veel satellieten kunnen kiezen, 10 voudige DiSEqC switches zijn al goed verkrijgbaar, en niet echt kostbaar (de 10 LNB's zijn samen duurder).

Voor de Oekraïense zenders heb je als ik mij niet vergis wel een ontvanger nodig die overweg kan met het als lastig bekend staande NDS coderingssysteem.

Het is dan verstandig om te proberen een passende ontvanger (fabrikaat strong als ik me niet vergis) van de provider (viasat) te bemachtigen, bijvoorbeeld via een familielid aldaar.

Dat is dan dus een HDTV ontvanger.

Toevallig heb ik ergens anders niet zo lang geleden ook geholpen met informatie hierover.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan