Verbinding Pc met Dreambox 500s Lukt maar niet

K

Kaka1977

hallo allen,

ik heb een dreambox 500s en wegens het ontbreken van een router wil ik een directe verbinding maken met mijn dreambox als ik handmatig op zowel pc als dreambox mijn ip op 10.0.0.97 zet krijg ik het icoontje dat er een verbinding is maar als ik vervolgens wil ftp'en, dcc'en of dreamboxedit wil gebruiken dan geven alle programma's aan dat er geen verbinding kan plaatsvinden! ik heb hier rondgekeken maar kon ff geen topic vinden die hier een oplossing voor heeft dus ben ik deze gestart. Ik heb overigens verschillende soorten kabels gebruikt die ik hier heb liggen, ik weet alleen niet of er tussen die kabels een crosskabel zit, zou dit het misschien kunnen zijn? alvast mijn dank voor jullie hulp.

 
Hoi Kaka1977, welkom op het Satellite FUN Board !

Als je beide IP's op hetzelfde hebt ingevuld, dan is dat je probleem al.

Een IP moet uniek zijn binnen een netwerk.

Jij wil het kleinst mogelijke netwerk bouwen, namelijk tussen 2 apparaten en zonder switches of routers.

Das geen probleem.

Hiervoor heb je wel per se een cross cable nodig.

Dan stel je alle waardes rond het IP hetzelfde in, behalve die van het IP.

Dus dan houd je PC 10.0.0.97, maar krijgt je computer 10.0.0.197 bijvoorbeeld.

Ik heb daar bewust een heel groot verschil in gehouden want dan is het minder waarschijnlijk dat het gaat botsen met een eventueel aanwezige DHCP server.

Laat je niet door die termen afschrikken als je niet weet wat ze betekenen, je mag ze links laten liggen.

De getallen die je kunt invullen voor IP adressen lopen vier maal van 0 tot 255.

Elk stukje van dat IP heeft weer een bepaalde consequentie, waardoor je niet zomaar wat kunt invullen.

Dus heb je dan van 10.0.0.0 tot 10.0.0.255.

10.0.0.970 is dus niet mogelijk.

Als je op de netwerk kabel kijkt, moet je bij een cross cable zien dat bij de twee doorzichtige stekkertjes de oranje en de groene draadjes kruisen.

Bij de ene kant zit dan oranje links en groen in het midden, en bij de andere kant andersom.

En als oranje aan de rechterkant zit, houd je de stekker op z'n kop ;)

Suc7.

 
mas3 geweldig :applaus: het is me uiteindelijk gelukt om de verbinding te maken en ik weet nu dat de kabel die ik heb een crossding is :biggrin: thxxx

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan