Voeding Humax iPVR9200C kapot

H

HCBaco

De voeding van mijn 9200 is oververhit geraakt en nu defect.

Heeft iemand een schema van een 9200 voeding en/of ervaring met

reparatie van dergelijke voedingen ??

Alle tips zijn welkom.

 
Hoi HCBaco, welkom op het Satellite FUN Board !

Bij oververhitte voedingen, zijn veelal alle elco's verdacht.

Het is heel interessant wat er zich allemaal kan afspelen in zo'n elco, maar het resultaat is dat ie vroeg of laat aan de kook raakt, vrijwel letterlijk.

Je kunt lang niet altijd meten of een elco defect is of niet, tenzij je een kostbaar meetinstrument gebruikt.

Met een multimeter lukt dat in ieder geval niet.

Dan nog moet je zo'n condensator daarvoor uit de schakeling halen, en dan kun je net zo goed gelijk het ding vervangen.

Hoogstwaarschijnlijk zul je een aantal bolle condensatoren vinden.

Maar ook de niet bolle exemplaren zijn verdacht, al zien ze er nog prima uit.

Vervangen van alle elco's is dus het devies.

Let er op dat alle specificaties gelijk zijn, maar neem wel types die minstens 105 graden celsius overleven.

Wanneer je de specificaties opzoekt, zul je zien dat de levensduur van elco's maar een paar duizend uur is.

Das nou niet enorm lang, maar dat geldt dus bij erg hoge temperaturen.

 
Hallo MAS3,

Bedankt voor je reaktie en tips.

Heb jij (of iemand anders) mogelijk ook wat informatie over de manier waarop ik de specificaties van de benodigde elco's kan vinden ?

Of nog mooier een schema van de power supply PW5030 rev 1.0 (leverancier

Dong Yang) die is gebruikt in deze 9200C ?

Dank jullie wel voor het meedenken !

 
Die specificaties staan er op gedrukt.

Wanneer je bij een webshop onderdelen bestelt, kun je soms uitgebreidere informatie vinden.

Daar kun je dus eventueel zien wat de verwachtte levensduur is (uiteraard staat zoiets niet op de behuizing).

Alternatief is op zoek te gaan naar datasheets bij de betreffende fabrikant van het onderdeel dat je wil aanschaffen.

In datasheets word alles uit de doeken gedaan over elektronische componenten, das belangrijke info voor ontwerpers.

 
De voeding van mijn 9200 is oververhit geraakt en nu defect.Heeft iemand een schema van een 9200 voeding en/of ervaring met

reparatie van dergelijke voedingen ??

Alle tips zijn welkom.
Je moet even op marktplaats kijken er woont bij rijswijk een iemand die voedingen inkoopt ik heb ook een voeding gehaald voor mij humax5400z voor 15euro zette hij hem ook in het toestel

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan