Humax 5400Z wil niet starten, blijft knipperen

R

Redbar

Beste,

ik heb een Humax 5400Z en hij doet het niet. ik heb de instructies gevolgd om een nieuwe Firmware en nieuwe settings te installeren. De firmware is naar mijn gevoel is gelukt maar de settings niet. ik krijg aan het eind van de installatie de volgende foutmelding te zien:

"Access violation at address 00652832 in module 'FV3Dll.dll". Read of address A2B61DD1"

wat doe ik fout? graag jullie hulp,

 
Hoi Redbar, welkom op het Satellite FUN Board !

Die foutmelding is er eentje van windows, die er op duidt dat er iets fout zit in het programma waarmee je de settings erin zet.

De humaxen zijn van (voor) het XP tijdperk, houd er dus rekening mee dat het niet (goed) werkt met een nieuwere windhoos versie.

Dan je humax.

Wanneer deze werkelijk een z versie is, dan kun je er niet zondermeer een andere firmware inzetten.

Is er al vaker een alternatieve firmware ingezet dan kan dat wel (want dan is je bootloader dus al aangepast).

 
Hoi MAS3,

hartelijk dank voor je snelle reactie, maar ik begrijp het nog steeds niet. hoe kan ik deze melding skippen?

Ik wil de volgende settings te installeren "Josje01 Settings nieuwste 2-09-08.hnf"

de loader is "Humax Loader Pack.exe" en H208.HDF

graag je reactie

 
De foutmelding verwijst naar een .dll bestand, welke op je pc word gebruikt door het programma dat de settings naar je humax stuurt.

Dat programma doet iets wat niet is toegestaan en daardoor ontstaat de foutmelding.

Hoe het komt dat dat programma die illegale actie onderneemt weet ik niet.

Maar je kunt dan dus proberen een ander programma te gebruiken om de settings naar je humax te krijgen.

Ik zie dat je onze download sectie al hebt gevonden en daar staat bij humax - utilities een ander programma als dat wat jij net noemt; probeer dat eens.

Ik ben geen humax expert, heb er zelf nooit een gehad, maar die knipperende dingen op het front schijnen te slaan op een niet correcte settingslijst.

Dat kan dus heel goed kloppen.

 
Redbar, als ik het het juist heb komt deze melding omdat de .HNF file corrupt is of niet niet samen gaat met je firmware.

Als je op "module 'FV3Dll.dll" op google zoekt vind je waarschijnlijk de oplossing. Was voorheen een bekend probleem dus er valt zeker wel wat te lezen.

Succes.

 
De foutmelding lijkt mij te verwijzen naar Formula V3, een settings editor voor de Humax.

Deze hebben wij ook in onze download sectie staan.

Ik heb zelf ook al eens problemen ervaren met het Humax Loader pack, dus je zou eens kunnen proberen de losse Formula V3 te downloaden en die te gebruiken om de zenderlijst in je Humax te zetten.

Voor de firmware in de Humax te plaatsen staat hier ook losse sofware in onze download sectie. Dat werkt over het algemeen prima.

Maar het kan natuurlijk ook zijn de voorgangers reeds aangaven, een probleem in windows of een incompatibiliteit met het DLL bestand.

Soms heft een losse installatie van zo'n programma dat probleem op, maar niet altijd.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan