De koorts stijgt weer!!! Het jaarlijkse Corso.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Zelf zal ik er dit jaar niet veel aan kunnen helpen ( mijn handen willen niet meer... )

Maar dat wil niet zeggen dat we geen koorts meer krijgen. :biggrin:

Ook dit jaar is er weer het opententenweekend waar men vrij is om de tenten binnen te lopen en eens te komen kijken naar het "Geheim van Zundert" op 22 en 23 augustus.

En vanaf 13:45 zend omroep Brabant de optocht live uit!

meer nieuws kun je hier lezen.

 
Corso op landelijke TV (13-08-2009)

ZUNDERT - Het Bloemencorso Zundert krijgt landelijke aandacht. De hoogtepunten van de dahliastoet, die op 6 september door de Zundertse straten trekt, zijn op 18 september te zien bij Omroep MAX.

Omroep Brabant zendt het bloemencorso op zondag 6 september rechtstreeks uit. De regionale omroep levert de beelden aan Omroep MAX, die een compilatie uitzendt van het grootste dahliacorso ter wereld. Deze uitzending is op vrijdag 18 september om 17.35 uur te zien op Nederland 2.

Bron: http://www.internetbode.nl

 
Hoi Freggel!

Mooie info!

Vooral de link onder "koorts meer krijgen", prachtige constructies!

Groetjes,

Bones

 
Vooral de link onder "koorts meer krijgen", prachtige constructies!
@Bones, je wil niet weten wat er tegenwoordig allemaal in die constructies verborgen zit, complete computersystemen voor licht en beweging, dikke geluidssystemen, en op sommige wagens hydraulieksystemen om 1 en ander in beweging te houden!

Ik weet niet waar het eind is met de ontwerpen en uitvoeringen, maar het wordt ieder jaar mooier en spannender.

even een voorbeeld van vorig jaar:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
ideëen moeten uit iets onstaan, neem nu de buurtschap Stuivezand met

...

Zo en nou stop ik ermee, mensen die meer willen zien moeten maar gewoon op de koffie komen. ;)

 
 
Prachtige kunstwerken!

Groetjes,

Bones

 
Kom kijken!!!
Mijn echtgenote, en moi, komen zeker, alleen hebben we zondag maar

een paar uur de tijd, we worden om 15.00 uur in Meer verwacht.

Dus geen tijd om meerdere te bekijken, welke moet we zeker gaan zien?

Multispeed

 
, welke moet we zeker gaan zien?

Multispeed
Allemaal! :biggrin:, @Multispeed, als je vroeg komt, zo rond 8 uur 'smorgens, en je gaat in de buurt van het tentoonstellingsterrein staan, dan zie je ze allemaal, want ze moeten voor de middag op dat terrein zijn.

Om half 2 vertrekken ze daar, dus ga je een beetje verder op bij nest ( cafe Neefs ) staan, dan zie je ze volgens mij allemaal wel voor een een uur of drie...

Het is trouwens toch geen brand in Meer mag ik aannemen omdat je op een precieze tijd daar moet zijn?

 
Er is in Meer geen brand maar mijn mooie schoondochter viert

haar verjaardag. De enige brand daar zal de BBQ zijn.

Jij praat over de werkelijke optocht op 6 september, neem ik aan.

Ik over aanstaande zondag het Opententenweekend, planning blijft om

er een paar te gaan bekijken.

Multispeed

 
Ik over aanstaande zondag het Opententenweekend, planning blijft omer een paar te gaan bekijken.

Multispeed
Owww, dat wist ik niet, ik zou haast zeggen kom hier een bakkie doen, maar ik moet helaas werken.

Tja, waar zou je het beste kunnen gaan kijken?

Stuivezand heeft een mooie tent die helemaal langs de zijkant opengeschoven kan worden, Tiggelaar is een mooie wagen, tja eigenlijk alles...

Rij zondag gewoon een rondje door ons dorp, je ziet zat tenten staan.

 
@freggel1

Gisteren zondag 23 augustus hebben mijn echtgenote en ik

vier Opententen bekeken. Voor meer(!):biggrin: hadden we geen tijd.

We hebben Laarheide, Tiggelaar, Markt en Poteinde gezien.

Ik had echt medelijden met diegene die aan het werk waren de

tenten leken wel broeikassen, knappies heet daarin.

Op mijn vraag "Is het warm" reageerde er één met "Koud is anders".:biggrin:

In de tenten kan je goed zien wat een gigantische bouwwerken

het zijn vooral de hoogte is indrukwekkend.

Het bedenken zal wel veel tijd kosten maar als ik de fase zie waar

ze nu mee bezig ben moet er nog heel gehard gewerkt worden om

voor 6 september alles af te hebben.

Iedereen zie op mijn vraag gaat het lukken "Weinig keus, het moet op tijd af zijn".

Even overwogen een "Poteinde sjaal" voor 5,00 Euro te kopen maar

mijn zakgeld is nu nog ontoereikend.

Tevens bijzonder de vlaggen aan veel huizen waaraan te zien is

welke buurt ze aanhangen.

Het was echt de moeite waard om dit te zien.

Wij zijn zeker van plan om 6 september te gaan kijken.

Multitent :biggrin:

 
tent[/B] :biggrin:

@Multispeed, ik vindt het jammer dat ikzelf niet veel meer kan helpen, de vrouw hier gaat nog dahlia's plukken, mij rest alleen nog een zaterdag helpen met bloemen tikken...

Tja hoe krijgen ze het ieder jaar weer klaar, dat is vaak de saamhorigheid die het hem doet, horen ze van elkaar dat er een buurt echt in de problemen zit, dan gaat men elkaar helpen want er zijn er zat die 'savonds van te voren al klaar zijn, en dan is enkel "waken" bij de wagen nog nodig.

Maar als je komt kijken, weet ik niet waar je gaat staan of zitten, en of je door de hoofdstraat ( molenstraat loopt ) kijk dan bij een speelgoedwinkel, naast de bank, ( rabo ) even naar boven, recht boven de tribunes, en zwaai ff, dan kom ik even naar beneden, want dat is het punt waar wij altijd zitten te kijken!
 
Hi Freggeltje,

Dan ga jij zaterdag met het tikken onze Frank en Marloesje wel zien. Die gaan zaterdagavond ook tikken, overdag kunnen ze niet, dan hebben we hier namelijk een familierëunie.

Boetzzzz

 
Hé Boets, dat valt nog te bezien? Als het aan mij ligt ga ik tikken, maar eigenlijk gaat het niet meer... :ziek:

En op dit moment zwerven we eigenlijk bij een andere buurtschap rond, die waar we eigenlijk wonen, de Berk.

 
@freggel1

Hoe hebben de tenten zich gehouden met die zware rukwinden?

Multispeed

 
De tenten zijn bestand tegen zware stormen, die komen nog al eens voor in augustus.

Alleen tegen laffe dieven nog steeds niet, er is afgelopen week in een tent van Helpt Elkander ingebroken, de prutsers die inbraken zagen geverfd metaal aan voor koper.

ZUNDERT - Buurtschap Helpt Elkander mist sinds maandagochtend een paar honderd bloemstengels. Niet van de dahlia's op het veld, maar van de bijzondere bodembedekking die de buurtschap dit jaar gaat toepassen op haar corsocreatie.

 


Het is een monnikenwerk, het huzarenstuk dat buurtschap Helpt Elkander dit jaar onder op haar wagen laat zien.


 


Ruim 4000 bloemstengels van ijzerdraad, voorzien van één bloem per stengel, als wiegende en wuivende bodem.



De stengels worden stuk voor stuk voorzien van een gebogen oogje onderaan om op de houten bodem te schroeven en een oogje aan de andere zijde om de dahlia in te steken. Dit handwerk is al geruime tijd de bezigheid van enkele fanatieke buurtleden. Na het buigen en op maat knippen van iedere bloemstengel, worden de staafjes geverfd en op lengte gesorteerd.


 


Zondagnacht is er door een inbreker een hele bussel van deze bloemstengels uit de corsotent ontvreemd. De staafjes, die normaal als laselektrode fungeren voor CO2-lassers, zijn in gebogen toestand onbruikbaar en hebben dus geen enkele waarde. Het feit dat de staafjes een koperkleur hebben, kan door de inbreker opgevat zijn als waardevol. Helaas voor deze persoon is dat dus niet het geval.


 


Maar er is wel voor honderden uren werk verloren gegaan. Een domme inbraak actie met een vervelend gevolg voor buurtschap Helpt Elkander. De buurtschap hoopt dat de inbreker de gestolen stengels alsnog terugbezorgd, al is het 's nachts.


Bron. internetbode.nl

En BN de Stem (klik)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
'Bomen worden verknald voor één uurtje per jaar'

SCHIJF - Dat de bomen aan de Schijfsebaan te lijden hebben onder hun hobby, vinden de bouwers van het buurtschap Schijf ook vervelend.

Lees meer hier

 
Ach... dan planten we toch gewoon weer nieuwe.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan