Avast verwijderen

K

Kelly92

Hoi,

Ik heb al een hele tijd een probleem bij het verwijderen van avast. Op een of andere manier wou avast nit compleet verdwijnen uit mijn program files. opnieuw installeren heeft geen zin want eerst wilt de setup de vorige avast verwijderen maar daarna krijgt hij een melding : 'Er is een fout opgetreden bij de setup'.

Ik denk ook niet echt dat de Avast niet echt volledig compleet meer is ivm register connecties.

ook de alternatieve download om avast te verwijderen die je vind op de website gaat niet echt. Daarbij krijg ik volgende melding:

http://nl.tinypic.com/r/nvxikk/3

ik ben een beetje uitgezocht hoe ik die vervelende Avast eraf zou krijgen dus is mijn hulp aan de profesionelen xD

 
Beste Kelly.

De foutmelding geeft al aan waardoor het probleem ontstaat. Avast heeft klaarblijkelijk een zelfbeschermings optie. Die staat geactiveerd en dan kan Avast niet verwijderd worden. Deze moet eerst uitgeschakeld worden alvorens Avast te kunnen verwijderen.

Normaliter verwijder je ook een programma niet door het uit je program files directory te wissen, maar dat zou je netjes via Configuratiescherm en dan Software moeten doen. Misschien heb je dat ook geprobeerd.

Wat de melding nu aangeeft is dat Avast zichzelf beschermd. Je kunt dit wel verwijderen, maar dan moet je het programma wat je nu gebruikt om het er helemaal af te halen, gebruiken in veilige modus.

Dat wil dus zeggen dat je windows in Veilige modus moet opstarten. Herstart je pc en zo gauw hij langs de bios is, ram je vlug een aantal keren op de F8 toets.

Dan krijg je zo'n scherm waarin je allerlei opties kunt kiezen. Kies daar de eerste optie om windows in veilige modus te starten. Daarna het programma starten om Avast te verwijderen en dan moet het lukken.

Eventueel kun je van tevoren ook nog CCcleaner downloaden en die laten draaien nadien, die kan je ook de nodige rommel weghalen.

 
Aangezien ik niet meer volledig de installatie heb van avast heb ik dus ook niet meer de deinstallatie file. Dus zou ik het niet kunnen deïnstalleren vanuit de veilige mùodus wat ik geprobeerd heb.

Ccleaner vind inderdaad een aantal fouten van avast:

http://nl.tinypic.com/r/21e6yb8/3

Misschien dat dit ons weer verder helpt?

 
Ja proberen weghalen met CCcleaner is een optie.

Mocht dat niet lukken, dan Avast opnieuw installeren als dat wel kan.

Daarna zou je hem wel weer helemaal moeten kunnen uninstalleren middels de normale deinstallatie tool.

Anders zou ik het zo vlug ook niet meer weten.

 
Ik heb het uiteindelijk gevonden. de deïnstallatie bestand er staat een beschrijving bij. en ik wist niet wat safe mode was, gisteren herinnerde ik het me wat jij me vertelde en heb ik het programma opgestart en heb ik het dus kunnen verwijderen thanks:)

 
Geweldig, fijn om te horen dat het gelukt is! (Y)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan