Dreambox Dm600Pvr clone of niet?

S

Sh0t

Hallo,

Ik vroeg me af of ik de DM600PVR veilig kan kopen bij dreambox(punt)org(punt)uk zonder gevaar om een kloon te ontvangen.

Ik zag saw dit topic namelijk: http://www.avforums.com/forums/cable-tv-services/797052-trader-alert-http-www-dreambox-org-uk.html "Trader ALERT Page"

Een klein ogenblik voordat ik de DM600PVR wilde kopen

Helaas zegt dit topic niet over welke modellen het gaat.

Toen ik een beetje research deed zag ik dat de DM500 sowieso niet aan te raden is omdat deze sowieso klonen zijn aangezien de laatste officiele in 2006 is geproduceerd. Maar maken ze de DM600 wel nog?

Dit om tot een conclusie te komen:

Is het veilig om een DM600PVR te kopen bij deze winkel?

 
Laatst bewerkt:
Hoi Sh0t en welkom op Satellite fun.

Zoals je ziet heb ik even je topic iets aangepast omdat het normaltier niet is toegestaan te linken naar commerciele websites.

Als ik moet reageren op je vraag denk ik dat je toch een zeker risico loopt.

De shop waar avforums naar wijst is een andere shop maar dat mag de pret niet drukken.

Want jij verwijst naar een shop waar de Dreambox 600 PVR slechts 98,88 Engelse ponden zou kosten. Omgerekend is dat globaal 112 euro en dat kan niet.

De PVR 600 kost in de (bij mijn weten) goedkoopste winkel in Nederland 219 euro. Daar kan nog wat verschil in zitten maar ga er maar van uit dat hij onder de 200 euro niet te krijgen is of je zou hem al aan inkoopsprijs moeten krijgen in Duitsland.

Er zijn niet zo gek veel marge op, in elk geval zeer zeker nooit 100 euro. Dus als er een Dreambox PVR 600 voor omgerekend 112 euro te krijgen is, mag je er van uit gaan dat het zich in dat geval om een clone handelt.

Dan je laatste vraag... Is het veilig om een DM600 daar te kopen? Tja... als je een clone wilt misschien wel, maar als je een originele wilt zou ik dat zeker niet doen.

 
Nou Black Tiger alvast heel erg bedankt,

Dan wordt het toch een moeilijke keuze. Want ik zoek eigenlijk een enigszins goedkope dreambox aangezien ik toch niet zo heel erg gek veel tv kijk.

Want de DM500C is dus eigenlijk niet meer nieuw te krijgen (origineel)

en de DM600C zit op +/- 200 euro

En die 100 ~ 150 heb ik er zeker voor over, erna wordt het toch even dubbel overwegen.

Nog suggesties, of wordt het dan toch echt afstand doen van het idee?

edit:

Mijn link verwijst naar een tweede link:

http://www.satstore.co.uk/alert.htm

En hier wordt de site afgedaan als site met veel klonen *(maar ik dacht dus enkel dat de DM500 eronder viel, niet dus)

 
Tja er is nog een Dreambox 100 voor rond de 115 euro origineel maar bij mijn weten is daar geen kabel versie van te krijgen. Daarnaast is er ook nog weinig support met images.

Als ik eerlijk moet zijn... je kunt je ook een clone kopen, alleen zou ik dan even kijken of je nergens een adres in Nederland vind, dat is toch handiger als er iets aan is dan een Engelse site. En dan hebben we het niet eens over verzendkosten gehad.

Een clone is niet altijd slechter. Vaak wordt er wel van wat goedkopere onderdelen gebruikt gemaakt, maar over het algemeen gaat dat toch jaren mee dus tja, of je er dan voor 150 euro mee moet zitten of je Dreambox 6 jaar of 4 jaar meegaat is maar de vraag. Als het al dat verschil oplevert.

In de DM800 clone zit zelfs een koelelement op de processor, wat wel echt nodig is, terwijl dat er in het origineel niet eens op zit, dat ding wordt gloeiend heet.

Dus je hoeft niet altijd per se slechter af te zijn met een clone. Een aantal kennissen van me hebben een Nextreme, dat is een DM500S clone en dat werkt allemaal perfekt.

Ik heb echter geen ervaring met de C, dus de kabelversies van de ontvangers.

Maar gezien jouw budget zou ik die overweging om een clone te kopen wel maken. Officieel adviseer ik uiteraard niks.:)

Misschien stuur ik je zometeen wel nog een pm.;)

 
Alweer bedankt Black Tiger ;)

Nu heb ik nog twee vraagjes,

Wat is het grote verschil tussen de

DM500C

en de DM600C

Het enige wat ik namelijk heb kunnen ontdekken is:

- Het werkgeheugen

- Het flashgeheugen

- Ander gebruik van images

- Ruimte voor een harddisk

Nou ga ik de DM600PVR niet gebruiken als recorder... Wat zouden dan nog de voordelen zijn, wat heb ik aan het werkgeheugen en flashgeheugen. Kan ik dan sneller switchen naar een andere zender?

En dan mijn tweede vraag:

Als ik Cccam op mijn kastje wil hebben, moet ik dan Gemini erop hebben staan? Of kan het ook gewoon met de standaard software die bij levering op het kastje stond?

 
Het verschil wat je ontdekt hebt zijn ook de verschillen die er zijn.

Het wat grotere werkgeheugen kan helpen dat je er iets meer aan applicaties op kan hebben maar wanneer gebruik je die? Ik heb nog niet gezien dat een DM600 echt sneller is. Dan is groter flashgeheugen interessanter.

Op een clone bestaat geen originele firmware, die staat alleen op originele ontvangers. De clones worden voorzien van een Gemii clone over het algemeen, een nogal uitgeklede versie daarvan.

Op de originele firmware kun je geen CCcam draaien. V.w.b. de clones kiep ik gelijk een fatsoenlijke Gemini er op of de Darkstar II versie van Nabilo.

Dat is echt gemakkelijker dan je denkt hoor.:)

En daar kun je wel CCcam op draaien, zelfs eenvoudig via de afstandsbediening te installeren, zowel bij Gemini alsook Nabilo.

Ik zou echter wel een gemini van 4.60 of hoger nemen. Deze files zijn niet aanwezig hier op het forum omdat wij v.w.b. downloads gestopt zijn met de Gemini ondersteuning gezien de asociale streek die ze geleverd hebben jegens clonebezitters in het nabije verleden.

Als je er toch geen HD in gaat duwen, neem dan een 500C, lekker cheap. En je kunt altijd nog een HD van de PC er op mounten als je er toch eens mee wilt gaan opnemen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan