LNB vervangen ???

E

Edouard

Hallo forum,

Ik heb een Media sat decoder ( frans type ) voor franse zenders via Astra.,

2 maanden geleden had ik een prima ontvangst, maar bij thuiskomst bleek ik geen signaal meer te hebben. Aansluitingen zijn goed, schotel staat goed, de vraag is nu of de LNB nog wel in orde is. Hoe is dit te testen of moet ik gewoon een nieuwe kopen op de gok??

Iemand die een manier weet om de LNB te testen op de goede werking??

 
Lijkt me toch vele malen goedkoper om een nieuwe lnb te kopen kosten nog geen 10 euro als je op het net zoekt misschien in een speciale winkel iets duurder dan om meetapparatuur te gaan kopen en er dan achter komen dat de lnb kapot is.

Maar je zegt schotel staat goed of bedoel je stond goed toen je wegging misschien is er wel een flinke windvlaag geweest en staat hij er nu iets naast.

Lijkt me dat als voor je wegging alles normaal werkte dat toen je weg was ineens zonder gebruikt te worden je lnb kapot is gegaan.

Of er is vocht in de kabel gekomen of zoiets;)

 
Dank voor de reactie, schotel staat goed muurvast, echter moet ik wel zeggen dat de decoder vervangen is in Frankrijk, heb ik mee terug gebracht, de oude had een andere storing.

Bij het opstarten, check van het antenne signaal, zie ik even een groene balk, daarna flits die weg, en meldt het systeem dat ik geen signaal heb.

Een reset van de decoder helpt ook niet, dus dacht ik dat in mijn 2 maanden afwezigheid misschien de LNB kaduuk is, hij is wel 10 jaar oud.

Maar als zo'n ding maar Euro 10,- kost?? In Frankrijk betaal ik wel Euro 65,-

 
Een 65 euro was een jaar of 10 geleden zeker nee 6-10 euro heb je een lnb een hele goeie 15 euro misschien.

Kijk een beetje op veilingsites om een idee van de prijs te krijgen en ja als hij inderdaad 10 jaar oud is dan gewoon vervangen.

 
Hoi.

Laat zo'n LNB dan 20 euro kosten.

Dan heb je snel genoeg gezien of je probleem daar zit of niet, en ook een monteur heb je niet voor zulk geld.

Maar kijk eerst even of je het pinnetje in de stekker die aan de ontvanger zit niet per ongeluk hebt verbogen.

En of het niet aan je kaart ligt, als je 2 maanden de installatie niet gebruikt hebt, kan het kaartje uitgeschakeld zijn.

 
Dank voor beide reacties, het kaartje wordt geaccepteerd, ik zal eens een nieuwe LNB kopen en laten weten of dit helpt.

Vriendelijke groet

Edouard

 
een nieuwe LNB gekocht, Euro 15, perfect signaal, moest alleen het abonnement reactiveren ( 2 maanden weg ).

De oude LNB had een gaatje in het plastic kapje, wat helemaal verweerd was.

Dank voor uw bijdragen.

Vr. Groet

Edouard

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan