Pakt laatste deel van de hoge band niet.

aart44

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
31 mrt 2003
Berichten
2.681
Waarderingsscore
32
Punten
48
Leeftijd
79
Locatie
Amersfoort
Nou ben ik in het verleden bezig geweest met een Skystar2 kaart in de pc en daar kreeg ik het laatste deel van de hoge band op Astra1 niet omdat ik gisteren weer bezig geweest ben nu met een andere kaart de Prof 7300 HD ook die leest het laatste gedeelte van de band niet in op Astra1 op 19.2 oost de disqc schakelt daar niet heen of heeft te lage spanning om te schakelen de lnb is een single MTI Highline.

De gebruikte software is DVB Dream 1.41 en ook Prog DVB 6.12.1 geprobeerd met precies hetzelfde resultaat.Laten we maar beginnen bij de transponder van ORF 12692 H 22000 en de vier volgende worden niet ingelezen geen signaal.

Omdat ik met mijn gewone ontvangers geen probleem heb heb ik de ontvanger op ORF 2E gezet de ongecodeerde vervolgens de kabel doorgelust dus in de uitgang van de ontvanger geprikt en ja hoor ik kan zo alles in de hoge band inlezen zowel bij DVB Dream als Bij Prog DVB ook schakelen kijken dus tussen zenders uit laag en hoog is dan mogelijk.

Op die manier werkt het dus wel.

Later kabel weer rechtstreeks tussen de lnb en de computer gehangen met het resultaat dat het dus niet werkt.

Omdat ik ook niet weet wat het nu is vraag ik bij wie kan met een kaart in de pc en welke software de zenders te beginnen bij ORF inlezen en hoger dus ook de Belgen.

Het lijkt me dat ik bijna alles geprobeerd heb behalve een andere lnb omdat ik er niet erg makkelijk bij kan en de lnb ook niet kapot is omdat het werkt met alle ontvangers alleen met die PC kaarten heb ik een probleem het lijkt me ook sterk dat het aan de gebruikte software ligt omdat het bij twee verschillende niet werkt.

Nou wie het weet mag het zeggen!:confused:

 
Wanneer je 'm via een andere ontvanger aansluit, dan heb je de zenders wel ?

Zijn de signalen dan misschien iets overstuurd ?

Probeer eens een satslope.

Die is bedoeld om de signalen een beetje meer gelijk te trekken.

Dingen zijn niet al te kostbaar en dus de moeite waard.

 
MAS3 bedankt voor het antwoordt ik ga het zeker proberen maar ik heb geen satslope en heb er ook niet direkt haast mee dus het kan een paar weken duren voor ik me weer meld met het resultaat:)

 
Nou gisteren de satslope binnen gekregen samen met een lnb de Inverto Black ultra die nogal populair is met zwakke signalen zoals op Nilesat.

Met een korte kabel de satslope verbonden dicht aan de computer met geen enkel resultaat waar ik geen signaal op had heb ik nu ook geen signaal op zowel doorgelust op een ontvanger als direkt aan de schotel.

Daarna de MTI lnb gewisseld voor de Inverto ook van alles geprobeerd met en zonder satslope maar geen signaal op het laatste deel van de hoge band.

Nu had ik ook nog een nieuwe Maximum lnb die ook maar eens geprobeerd ook precies weer hetzelfde als bij de vorige twee lnb's maar deze deed het het slechtste die geeft doorgelust zelfs geen beeld als de satontvanger aan staat op BVN zou je toch zeggen dat hij op de computer het ook moet doen maar nada.

De andere twee doen dat wel kan er zelfs mee schakelen als BVN aanstaat op de TV met de satontvanger kan ik schakelen naar het Duitse RTL of Phoenix allemaal geen probleem.

De Maximum lnb er maar weer afgehaald en de Inverto er op en ben met het testen gestopt zoiets blijft me intrigeren waarom hij dat laatste stuk van de band nu niet pakt.

Misschien lees ik het nog wel eens maar ga er niet meer aktief naar zoeken. :)

 
lijkt dan toch dat het tunertje (Skystar2 kaart) die freq niet aan kan

 
In het verleden was het een Skystar nu is het de Prof 7300 HD kaart het gekke is dat als hij doorgelust staat en op de satontvanger zet ik ORF 2E op die is ongecodeerd in de hoge band heb ik signaal en kan ik op de computer ook zenders inlezen.

Het werkt niet maar snappen waarom doe ik het ook niet. :confused:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan