welke audio versterker

S

SEVEN

:wijntje:Hallo ,ik zou me graag een versterker of een surround systeem aanschaffen ,ik heb al veel gehoord over die 5.2 enz ,liefst zonder dvd speler enkel tuner als dit bestaat? maar geraak er niet echt uit ,ook voor de aansluiting op mijn dreambox als dit wel compatibel met elkaar is , ik zou natuurlijk niet de duurste ,maar ook niet de goedkooptste nemen ,:sad:

Heeft er iemand suggesties????

dreambox 800 HD PVR

PHILLPS FULL HD TV

SCHOTEL 110 CM

VYSION MOTOR

met veeeelen dank

het is hier echt een toffe site met een gigantische hoop info !!!

:klappen:

 
Waar je voor jouw installaties op moet letten is dat je een receiver (dat is een versterker met een ingebouwde radiotuner) neemt die over HDMI aansluitingen beschikt.

Met de door jou opgegeven apparaten zou ik zeggen minimaal 2 HDMI ingangen en 1 uitgang.

Dan sluit je je DM800 middels de (als het goed is) meegeleverde adapter aan op een ingang van die receiver, en je tv op de uitgang.

Een béétje reciever laat zich na aansluiten op een tv ook instellen middels het beeldscherm van die tv.

Wanneer je een x.y receiver hebt kun je meestal gewoon instellen hoeveel speakers je er op aangesloten hebt.

Die reciever werkt dus ook als je eerst nog even de twee speakers die je al had aansluit.

Wanneer je wel 5.2 ofzo (hoe meer speakers des te beter) aansluit, heb je natuurlijk wel erg mooi 3d geluid.

Een reciever die ook multiroom biedt, kan ook nog 1 of 2 andere ruimtes voorzien van een stereo geluidskanaal die je dan ook apart kunt instellen.

Dat betekent dat je met multiroom bijvoorbeeld geluid voor je tv in de living kunt doen, en voor ruimte 2 de badkamer van het radio signaal kunt voorzien en eventueel ook nog de slaapkamer of de tuin als ruimte 3 kunt instellen om daar een cd te beluisteren.

Hoe meer mogelijkheden des te meer geld je kwijt bent, dat spreekt voor zich natuurlijk.

Ik kan je niet een bepaald merk aanraden want ik vind dat dat een te persoonlijke keuze is.

Wel kan ik je vertellen dat het merk Onkyo recent wat nieuwe modellen heeft uitgebracht.

Maar elk audiomerk heeft wel van zulke receivers in het programma.

Zoals ik eerder al eens gemeld heb hier op de site ben ik persoonlijk geen fan van de oplossingen à la Bose, maar die bieden ook systemen die dit kunnen en waar je met schijnbaar 2+1 speaker (het 321 systeem) een 3D geluidservaring kunt beleven.

Ze zijn er dus met HDMI aansluitingen.

Ik dacht niet dat deze systemen er zijn zonder ingebouwde DVD speler.

 
Bedankt MAS3 voor de snelle reactie hierop, ik heb nog een zitten rondzoeken op het web ,en denk dat ik deze zal nemen Onkyo TX-SR307 S dit lijkt me een goede keuze ,maar werkt deze dan via de digital audio uitgang gans links vanonder aan mijn dreambox ,als je het pinnetje eruit trekt flikkert er een rood lichtje ,het werkt dan met een verloopkabel naar hdmi of zo?

MVG Seven

 
Die digitale uitgang is de optische uitgang.

Dat is dus met licht, vandaar het knipperende rode lampje dat je ziet.

Grote voordeel is dat daar geen elektrische ruis op kan komen, omdat het dus niet elektrisch is.

Je kunt dat dan ook niet door een koperen HDMI draadje sturen want koper geleid licht niet heel erg goed.

Ik heb geen idee welk kabeltje of welke stekker je dan wel moet gebruiken, maar ik heb van meerdere personen vernomen dat er bij de DM800(0) zo'n verloopje geleverd zou worden waarmee je dan een "echte" HDMI kabel zou creëren (het doet er niet toe dat ik het daarmee nooit eens zal zijn).

Het staat je natuurlijk vrij om de optische aansluiting toch nog te gebruiken want de receiver heeft 2 optische ingangen plus 1 coaxiale (vergelijkbare elektrische) ingang.

Ik heb zojuist even wat plaatjes van een dm 800 bekeken, en daar zit alleen een optische uitgang op (is ook geen ruimte meer voor een andere aansluiting).

Of je daar dan een verloopje bij zou kunnen gebruiken betwijfel ik maar je kunt de receiver sowieso volledig aansluiten, en van alles wat er geboden word genieten.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan