Echostar 3600 IP ontvangstprobleem.

M

maasdonck

goedemiddag heb ook een echostar 3600 ip viacess , sinds kort kan ik canale 5 , en italie 1 op de hotbird niet meer ontvangen komt dit soms ook door mijn oude echostar ? kan iemand mij hierover iets vertellen...tot voor kort had ik geen problemen en kon ik alleen orf zwitserland niet meer ontvangen. bij voorbaat dank.

 
Hoi Maasdonck en welkom op Satellite Fun.

Ik heb van jouw vraag even een nieuwe vraag gemaakt (zoals het hoort) want je had hem in een ander onderdeel onder een verhaal over een Vantage geplaatst en dat is toch echt iets anders.:)

Maar dat mag de pret niet drukken. Je kunt enkele zenders niet meer ontvangen schrijf je.

Kun je dat iets nader uitleggen? Gaat het alleen om het niet ontvangen, dus wel signaal maar geen beeld, of krijg je ook helemaal geen signaal meer op de plek waar je eerst naar die zenders keek?

Heb je ook al eens de Echostar een nieuwe transponderscan laten uitvoeren?

Controleer eens of onderstaande frequenties overeen komen met die van jou:

Frequentie 11919 Verticaal, FEC: 27500, Symbolrate 2/3.

Dat is eigenlijk transponder 60 en daar zou Italia 1 ook bij moeten zitten.

ORF Zwitserland is samengegaan met de SRG en zit daarom niet meer onder die naam op de Hotbird.

Deze SRG SSR is volgens mij niet meer FTA, maar je kunt eens proberen, drs 1 t/m 3 is in elk geval wel FTA en de SRG SSR zit op dezelfde transponder:

frequentie: 12399 Horizontaal, Symbolrate 27500 en FEC 3/4.

 
Volgens mij is het vrij eenvoudig ze zijn FTA dus vrij te ontvangen maar als er voetbal is of zo dan is het gecodeerd in Seca2 volgens mij was dat voorheen seca1.

Dus als je altijd wilt kijken heb je een geschikte ci module met smartkaart nodig.

Morgen zijn ze misschien weer gewoon FTA als er geen voetbal is.

 
Oh kijk aan, dat wist ik niet dat ze tijdens voetballen gecodeerd waren, ik had op Lyngsat gekeken en daar stond FTA. Dus weten we alweer iets meer.

 
Laatst bewerkt door een moderator:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan