nieuwe ontvanger

B

Betta

Hallo,

Ik had een philips dsx ontvanger nu heb ik een andere, Strong SRT 6850,

ik heb twee vaste schotels, ik wil Astra kijken mijn man Hotbird voor de Italiaanse zenders zoals canale 5 op de oude werkte het allemaal goed nu op de nieuwe krijg ik wel alle Astra zenders maar hotbird wil niet lukken wat doe ik fout?

Op de kanalenlijst komen wel de namen voor van de zenders die ik op hotbird wil hebben maar dan in de lijst van de Astra en dus geen ontvangst.

Wie kan mij raad geven?

Kan het een andere frequentie zijn?

Bedankt alvast Betta

 
Hoi Betta en welkom op Satellite Fun.

Ik heb je post even verplaatst omdat het geen nieuws betrof omtrent frequenties en feeds en je had je post in de nieuwssectie gezet. Maar da's niet zo erg, volgende keer beter.;)

Dan terug naar je vraag. Krijg je geen enkele zender op de Hotbird te zien? Zonee, dan zou het een instelling kunnen zijn van je ontvanger.

Als je een astra/hotbird lnb hebt, dan is het vaak zo dat de lnb instellingen in de ontvanger net andersom moeten dan je zou denken.

De Astra/hotbird combi lnb's hebben in de ontvanger vaak de instelling nodig dat Hotbird op A zit en Astra op B, terwijl je het normaliter zou doen met de Astra op A.

Dat zou dus wellicht een oplossing ovor je probleem kunnen zijn, maar het zou ook iets anders kunnen zijn.

 
Nou je vraag staat ook op een ander forum en daar heeft iemand de juiste instellingen al gepost met dank aan de poster,

Hierbij de juiste instellingen :

type: universeel A

voeding: 13/18V

vast

band: disect

polarisatie: disect

toneburst: -

disect ingang: 1

disect: 1

disect herhaling: uit

LNB 2 hetzelfde, behalve disect ingang: 2

Overige LNBs: ongebruikt

 
Hoi black tiger en aart 44

Bedankt voor jullie reactie maar ik heb iets anders geprobeerd,ik heb een (weet niet hoe het heet?) soort plat kastje waar de coax kabels voor hotbird en astra ingaan en in het midden de kabel naar de ontvanger dus voor twee schotels.

Met de oude ontvanger ging alles goed maar ik heb vandaag de hotbird direct aan de ontvanger aangesloten en toen kreeg ik weer alles ingeladen.

Blijft het probleem waarom het met alleen of Astra of alleen Hotbird alles goed werkt en niet zoals eerder met alle twee de coax kabels in het platte doosje.(Ben even de naam kwijt van het kastje).

Groetjes en bedankt (tips?)

Betta

 
Dat kastje is een DisqCswitch en als je nu de instellingen van de ontvanger ook instelt dan zou het goed moeten gaan en kun je Astra en Hotbird samen ontvangen:)

 
hier een stukje uit de gebruikerhandleiding van strong

deze is ook hier tevinden

5.3 LNB Instellingen

In het LNB instellingen menu kunt u diverse instellingen wijzigen die betrekking hebben

op het type LNB en verdere apparatuur die u in gebruik heeft. Om deze instellingen te

wijzigen:

1.Kies de Menu toets.

2. Gebruik de OP/NEER toetsen, selecteer “Installatie” kies OK om te bevestigen.

3. Voer uw PIN code in.

4. Gebruik de OP/NEER toetsen, selecteer “LNB Instellingen”en kies OK. Controleer

de exacte specificaties van uw LNB via uw dealer. Er zijn meer dan 16 types

LNB's instelbaar. De meest gebruikelijke situatie heeft de volgende instellingen:

LNB: LNB 1, LNB Type:UNI1, LNB Spanning: 13/18, LNB Schotel: Vast, DiSEqC

Switch: UIT, DiSEqC Ingang: 1, DiSEqC herhaling: 0 en 22 KHz switch: 0/22 K.

Indien u deze instellingen wilt wijzigen dan raden wij u aan om eerst contact op

te nemen met de Strong dealer.

6. Gebruik de OP/NEER toetsen om een item te selecteren en gebruik de

VOL-/VOL+ toetsen om een andere standaard waarde te kiezen.

LNB: 16 verschillende types LNBs zijn beschikbaar, kies het type dat

overeenkomt met de LNB in uw schotel. Voor een standaard installatie op

ASTRA kunt u LNB 1 selecteren

LNB Type: Selecteer het juiste LNB type : Universal 1 ~ 3, en 0. Alleen de waarde

kunt u wijzigen door hier een ander nummer voor in te geven.

UNI1 = 9750/10600 MHz, UNI2=9750/10700 MHz, UNI3=9750/10750 MHz

Voor een standaard installatie op ASTRA kunt u Uni 1 selecteren

LNB Spanning: Selecteer 13/18 V, 13 V of 18 V voor de LNB. Selecteer “UIT” als

u de LNB spanning uit wil zetten. Voor een standaard installatie op ASTRA kunt

u 13/18 V kiezen.

LNB Schotel: Gebruik de Links/Rechts toetsen, selecteer “Vast” of “Draaibaar”

(Voor draaibare schotel).

DiSEqC switch: Is standaard ingesteld op “UIT”. Kies de juiste DiSEqC switch,

en kies de DiSEqC versie in overeenstemming met uw schakelaar (V1.0 of V1.1).

DiSEqC Ingang: Selecteer positie 1~4 als uw DiSEqC switch DiSEqC V 1.0.

gebruikt. Selecteer positie I~I6 als uw DiSEqC switch DiSEqC V1.1 gebruikt.

DiSEqC Herhaling: Kies het gewenste aantal herhalingen. (0 ~ 3)

22kHz Schakelaar : U kunt kiezen tussen: 0/22 kHz, Alleen 22 kHz of UIT.

7. Bevestig uw keuze met de RODE (Opslaan) toets en de volgende LNB in te

stellen.

8. Kies met de GROENE (Ops./terug) toets om te bevestigen en terug te keren naar

het Installatie Menu.

9. Kies de GELE (Annuleren) toets om wijzigen niet op te slaan en terug te keren

naar het Installatie Menu.

Tip: Als u “LNB type” op “Universal” (UNI1 ~ UNI3) heeft staan dan kunt u geen andere

waarde invullen in de velden “LNB Power” en “22kHz”. Als u deze waarde(n) wilt

wijzigen dan moet u eerst “LNB type” op 0 zetten. Als de DiSEqC switch op “Off”

staat, dan kunt u niets wijzigen in de velden “DiSEqC Ingang” en “DiSEqC Repeat”.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 09:34 uur ----------

Hoi black tiger en aart 44
Bedankt voor jullie reactie maar ik heb iets anders geprobeerd,ik heb een (weet niet hoe het heet?) soort plat kastje waar de coax kabels voor hotbird en astra ingaan en in het midden de kabel naar de ontvanger dus voor twee schotels.

Met de oude ontvanger ging alles goed maar ik heb vandaag de hotbird direct aan de ontvanger aangesloten en toen kreeg ik weer alles ingeladen.

Blijft het probleem waarom het met alleen of Astra of alleen Hotbird alles goed werkt en niet zoals eerder met alle twee de coax kabels in het platte doosje.(Ben even de naam kwijt van het kastje).

Groetjes en bedankt (tips?)

Betta
waneer je de DiSEqC instellingen goed hebt staan zul je opnieuw weer de kanalen moeten zoeken omdat de manier zoals je het nu hebt gedaan alles op lnb 1 (A) staat dus ook de hotbird zenders en deze zullen naar schotel 2 (B) moeten anders werkt het nog niet

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan