IP box 9000HD en nu?

G

gerald

Hallo,

Ik heb de ab ipbox 9000HD plus aangeschaft.

Geinstalleerd en op kanalen laten scannen.

Maar nu heb ik op de nederlandse zenders (ned1,2 , rtl4 enz.) geen beeld.

Canal digitaal kaart zit er wel in.

Nu hoorde ik dat er software in moet, maar welke?

Zelf ben ik al bezig geweest om de laptop erop aan te sluiten d.m.v. usb, maar krijg geen verbinding met de ip box, want daar heb al wat software op staan (flash tools).

Wat of hoe moet ik het doen, om beeld op die zenders te krijgen?

Gerald

 
Hoi.

De IPbox is behalve van een USB client en Host aansluiting, ook voorzien van een netwerk aansluiting.

Via een netwerkverbinding heb je meer tools ter beschikking, gewoon omdat die er zijn.

Zoals FTP en telnet.

Een netwerk kabeltje van je box naar je router is nooit weg (want er zijn ook nog hele leuke netwerk mogelijkheden, afgezien van sharing waar iedereen dan gelijk aan denkt).

Anders is een cross cable ook nooit weg om direct een verbinding tussen laptop en box te leggen (dat lukt dus niet met een standaard netwerk kabel).

De USB ondersteuning van deze box gaat ook verder dan andere boxen met een USB aansluiting, want je kunt hier meerdere apparaten via een hub op aansluiten.

Dus ook een USB stick.

Je kunt zelfs een alternatieve firmware op die stick zetten en daar gewoon van opstarten.

De Nederlandse kaarten worden voor zover ik meen te weten nog niet ondersteund.

Voor de kaartlezer is niet heel erg lang geleden een driver verschenen, maar die is nog voor verbetering vatbaar.

Je hebt natuurlijk geen CI module ter beschikking die je kunt gebruiken zolang de SECA 3 kaarten beter ondersteund worden ?

Tip voor tools: KCC (Kathy Control Center).

Dat is een stukje gereedschap voor ontvangers van Kathrein, maar die heeft veel gelijkenissen met de IPbox en is daarom ook voor deze box bruikbaar.

KCC biedt meer dan het vergelijkbare DCC voor de dreamboxen biedt.

 
Hallo,

Heb de ipbox weggehad om software in te laten zetten.

Nu wel beeld op alle nederlandse zenders ned. 1,2,3 RTL4 enz., maar niet op de Astra 23.5

Heeft geen signaal, maar de kabel zit er wel in (heb een duo LNB), op de oude tuner doet hij het wel.

Hoe kan dit??

Heb al geprobeerd met een ethernetkabel op de experiabox aan te sluiten, maar kan geen verbinding maken.

Gerald

 
Geen signaal? Staan de diseqc instellingen dan wel goed?

 
Heb ik ook al geprobeerd, maar nog geen signaal.

Snap er niks van.

 
Hoi.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke software er op staat.

Kun je dat misschien opzoeken in het menu en hier even laten weten ?

En kun je vertellen hoe je de DiSEqC instellingen hebt staan ?

Er zijn wel wat berichten van (oudere) software waar problemen zijn met DiSEqC, maar daarbij gaat het meer om motoren en / of Vboxen.

 
Hallo,

Ik weet niet zekers of je dit bedoeld, maar programma versie is:0.0.a(R9580)

DB versie: R9274

Bootversie: Oct 24-2008

En de diseqc : astra 19.2 op A en de astra 23.5 op 2

Hopelijk heb ik de goede informatie doorgegeven.

De diseqc heb ik zo gezet op aanraden van de dealer waar ik hem gekocht heb.

Maar die heb ik ook al meerdere keren veranderd, maar geen resultaat.

Ook gaat het opnemen op de hardeschijf niet goed, heb steeds schokkerig beeld en geluid. Ga ik daarna weer gewoon tv kijken dan is dit ook het gaval op de tuner.

Dan moet hij eerst weer opnieuw opgestart worden, en dan is het weer goed.

Hoe dan ook tot nu toe nog niet echt tevreden.

Een lichtpuntje is dat hij wel perfect beeld geeft.

Ik hoop dat jullie experts iets met deze informatie kunnen.

mvrgr,

Gerald

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan