WTA Tour Championships bij Eurosport

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.810
Waarderingsscore
1.018
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Van dinsdag 27 oktober tot en met zondag 1 november worden op het Khalifa International Tennis Complex in Doha (Qatar) de WTA Tour Championships 2009 gespeeld. Voor de achtste achtereenvolgende keer is Eurosport (ook in HD) er live bij, dit keer goed voor meer dan 25 uur live toptennis.

Tijdens het toernooi, dat wordt beschouwd als het officieuze wereldkampioenschap, strijden de beste acht tennissters ter wereld om de titel. De deelneemsters worden in twee poules ingedeeld, waarna zij in de groepsfase allemaal een keer tegen elkaar spelen. De nummers één en twee van de poules gaan door naar de halve finales.

Momenteel wordt in Moskou (tijdens de Kremlin Cup, tevens live op Eurosport) gestreden om het laatste ‘ticket to Doha’. Dinara Safina, Serena Williams, Caroline Wozniacki, Elena Dementieva, Svetlana Kuznetsova, Viktoria Azarenka en (titelverdedigster) Venus Williams hebben zich al voor het eindtoernooi geplaatst.

Live uitzendingen

Eurosport zendt alle wedstrijden live uit. Het uitzendschema is als volgt:

Dag 1 voorrondes dinsdag 27 oktober van 15:05 tot 18:30 uur en van 18:40 tot 20:15 uur

Dag 2 voorrondes woensdag 28 oktober van 15:05 tot 18:30 uur en van 18:40 tot 20:15 uur

Dag 3 voorrondes donderdag 29 oktober van 15:05 tot 18:30 uur en van 18:40 tot 20:15 uur

Dag 4 voorrondes vrijdag 30 oktober van 15:05 tot 18:30 uur en van 18:40 tot 20:15 uur

Dag 5 halve finales zaterdag 31 oktober van 14:35 tot 18:00 uur

Dag 6 finale zondag 1 november van 16:00 tot 18:00 uur

Het commentaar bij de wedstrijden wordt verzorgd door Theo Bakker, Carlo Wilmots en Marc de Hous.

Players Lounge

Tussen de wedstrijden door schakelt Eurosport over naar ‘Players Lounge’, een dagelijks live-magazine waarin vanuit de studio on site teruggeblikt wordt op de zojuist gespeelde wedstrijd en waarin vooruitgekeken wordt naar de volgende match. Elke dag om 20:15 uur (op zaterdag en zondag om 18:00 uur) zendt Eurosport live het magazine Players Lounge uit, waarin de hoogtepunten van de afgelopen dag voorbij komen. Players Lounge wordt gepresenteerd door ex-tennissters Barbara Schett en Annabel Croft.

Caroline’s Premiere

Eurosports speciale aandacht gaat dit jaar uit naar de debuterende Caroline Wozniacki. In ‘Caroline’s Premiere’ neemt Eurosport een kijkje ‘achter de schermen’ van het huidige tennisseizoen van de 19-jarige Deense nummer 6 van de wereldranglijst. Op zondag 25 oktober (om 10:45 uur) wordt teruggekeken op haar ‘road to Doha’ en vooruitgekeken naar ‘wat komen gaat’, tijdens het toernooi (van dinsdag 27 tot en met vrijdag 30 oktober om 15:00 uur en op zaterdag 31 oktober om 14:30 uur) worden haar verrichtingen tijdens het toernooi belicht en op zondag 1 november (om 22:15 uur) kijkt Eurosport terug op haar prestaties in Doha.

Dames Dubbel exclusief op de Eurosport Player

Op de WTA Tour Championships komen ook de beste damesdubbels ter wereld in actie. Met de Eurosport Player is, naast de reguliere WTA Tour Championships, ook dát toernooi live en exclusief te zien:

Dag 5 halve finales zaterdag 31 oktober om 12:00 uur en om 17:30

Dag 6 finale zondag 1 november om 18:00 uur

 
Hoi BT.

Bedankt voor de tip(Y)

Ik kijk graag naar dames-tennis.;)

Groetjes,

Bones

 
Gisteren zag ik Caroline Wozniacki spelen tegen Victoria Azarenka, Wozniacki won de game; ik vond het prachtig dat Victoria Azarenka haar racket diverse keren te barste sloeg!

Vanmiddag/avond speelde Caroline Wozniacki tegen Vera Zvonareva.

Eerst was Zvonareva niet in vorm (kreeg zelfs ook een bloedneus), en later schreeuwde Wozniacki het uit van de pijn vanwege een blessure van haar hamstrings (ze lag kronkelend op de grond van de pijn).

Caroline Wozniacki heeft de game weer gewonnen, maar volgens mij heeft Vera Zvonareva haar gematst; laatst genoemde speelde haar alleen maar in de laatste 10 minuten balletjes toe die ze makkelijk kon raken, zodat ze niet ver hoefde te lopen.

Als dit werkelijk zo is, -wat ik denk, (dus dat Zvonareva Wozniacki heeft geholpen)- vind ik dit heel sportief!, er gaat heel veel geld bij gepaard.

Ik kan het uiteraard mis hebben, maar ik denk echt dat Zvonareva dit voor Woznacki heeft gedaan

@BT, nogmaals dankt voor je post omtrent deze damestennis-wedstrijd; ik geniet er iedere dag van!

Groetjes,

Bones

 
Fijn te horen dat er in elk geval iemand is die er ook baat bij heeft.:)

Zelf hou ik er ook wel van af en toe, maar vergeet telkens te kijken, net zoals bij het Snooker waar bij mij een grotere interesse nog ligt.

Overigens kwam me vandaag ter ore (stond in de krant) dat een van de Williams zusjes weer op de eerste plaats stond omdat degene die daar voorheen stond een rugblessure heeft en voorlopig niet tennissen kan.

Da's wel jammer, want het is leuker natuurlijk om een spannende strijd te zien tussen een paar titanen, dan dat er wegens blessures van plaats gewisseld wordt.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan