Dbox2 probleem met flashen

ces

New Member
Lid sinds
28 dec 2008
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
62
Hallo Matrix,

Oke bedankt voor je reactie,

Ik moet dan toch de CCcam.ppc veranderen in CCcam en die kopieren naar de var/bin toch? of heb ik dit verkeerd. Ik zal eens kijken voor de sportster!, flash jij jou dbox ook met een cross kabel en zon rs 232 kabel. want ik heb het geprobeert met deze methode:(zie youtube link) alleen ik krijg het niet voor elkaar het programmatje vind de dbox wel. Maar als hij moet gaan flashen krijg ik naar een tijdje wachten een error. http://www.youtube.com/watch?v=x-1hmqxmw4c dit is de link.

Groetjes Ces.

 
Misschien is het handig voor Matrix (en evt. andere dbox2 bezitters die meelezen en willen helpen) als je aangeeft welke error je te zien krijgt?

 
Ja natuurlijk hier komt hij:

en trouwens als ik de dbox aanzet (want dat moet voor dat programma) komt onder de balk van de vooruitgang wel een plaatje te staan dus hij vind hem wel!!

hier de error:



hier de technische details:



Hopelijk kunnen jullie er nu meer mee!

Groetjes Ces.

 
Ziet er uit als een netwerk probleem. De Dbox2 kan geen verbinding maken met de TFTP server waar hij de software vandaan moet halen.

Welke firewall heb je draaien? En heeft het Dbox flash programma ook volledige toegang tot de firewall als server zijnde? Want het gaat nu om het inkomende verkeer, naar je pc toe dus, uitgaand lukt wel zo te zien.

 
Ziet er uit als een netwerk probleem. De Dbox2 kan geen verbinding maken met de TFTP server waar hij de software vandaan moet halen.Welke firewall heb je draaien? En heeft het Dbox flash programma ook volledige toegang tot de firewall als server zijnde? Want het gaat nu om het inkomende verkeer, naar je pc toe dus, uitgaand lukt wel zo te zien.
Hoi,

Nou ik heb de firewall uitstaan in windows. En hoe kan ik dbox flash volledig toegang geven?

Groet Ces

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 12:54 uur ----------

Hallo,

Ik heb nu mijn firewall aanstaan en het programma heb ik open gezet. Ik sluit de Dbox2 dus met een crosscable en een nulmodemkabel aan direct op de PC maar ik blijf dezelfde error houden!

Ik hoor het wel

Groetjes ces.

 
Ik heb al lang geen Dbox2 meer geflashed, misschien weet Matrix iets?

Kijk anders eens naar de instellingen van je netwerkkaart, hoe staat die? Op Automatisch? Zoja, probeer het eens op 100mbit half duplex vast te zetten of anders op 10mbit half-duples, misschien dat het dan beter gaat.

Probeer het eens gewoon met het programma DboxBoot. Staat onder de naam setup-dboxboot in onze download sectie.

 
Hoi, ik heb het momenteel erg druk, en kan helaas niet elke dag op het board komen, om je vraag te beantwoorden, gelukkig heb ik nu even tijd:

Zoals BlackTiger aangeeft, denk ik ook dat je het beste het programma Dboxboot kunt proberen om te flashen. (dit programma gebruik ik ook altijd).

Zorg dat je dbox2 aanstaat en deze connectie heeft met het netwerk (check anders even of je met een ftp programma de dbox2 kunt bereiken: inlognaam: root, password: dbox2).

In tabje settings heb ik de volgende instellingen aanstaan:

Dbox II IP intypen in het veld waar het gevraagd wordt

x RARP-server starten

x Bootp / TFTP - Server starten

x NFS server starten

(root-verzeichnis: c:\dbox2) dit mapje moet je ff aanmaken op je harddisk.

Ethernet kaart kiezen

x Com-port Offnen (bij mij Com1 met 9600)

-----------

Dan utilities tabje, en klikken op de knop "Image flashen", dan image uitzoeken (tip: zet de image op c:\)

Nu het speciale stappenplan wat ik moet doen (nergens in de handleiding te vinden, maar anders begint het flashen niet) druk de spatiebalk in op je toetsenbord (of zet iets op je spatiebalk zodat ie ingedrukt blijft) ga dan naar je dbox2 en trek de stekker eruit en stop hem er weer in. Het flashen begint en je kunt de spatiebalk weer loslaten.

Succes!!!

Matrix

 
Hallo,

bedankt voor de reactie weer!

Ik heb alleen nog 1 vraag, hij zegt dat ik de rechten niet heb om dit te doen als ik de image geladen heb!, maar moet wat moet ik in de bootfile voor dbox zetten? daar staat nu c:/dbox2/tftpboot/ppcboot maar moet ik daar dan niet nog ene bootfile of iets dergelijks neerzetten?

Ik hoor het wel,

Ces.

 
In het vakje bootfile staat bij mij het volgende, misschien werkt dit ook bij jou:

C:\Program Files\DBoxBoot\ppcboot_writeflash

Ik gebruik overigens Bootmanager versie "v3.2.0.354" en gebruik hem onder WindowsXP met SP2. Ik heb hem 'tijden' geleden geinstalleerd, en weet helaas niet meer of je nog andere drivers moet installeren om hem werkend te krijgen.

Je kunt inmiddels via ftp inloggen in je dbox2 en daar de directorys zien?

Matrix

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan