Eurocardsharing.com gepakt!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.774
Waarderingsscore
999
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar volgens mij is de welbekende cardsharesite Eurocardsharing uit de lucht gehaald.

Sinds een paar dagen is de site niet meer bereikbaar en sterker nog, de DNS gegevens van de domeinnaam verwijzen naar localhost. Dat is een snelle en beproefde methode om een site in zijn geheel en definitief uit de lucht te halen, zodat ook een doorverwijzing via een html, php of htaccess bestand niet meer mogelijk is.

Het ligt in elk geval in de lijn der verwachtingen en voorspellingen dat er meerdere acties genomen zouden worden tegen het cardsharen.

Eigenlijk ook logisch want het was overduidelijk dat op die site aan externe cardsharing gedaan werd (uitwisseling van en abonnementen op lijntjes), hetgeen illegaal is. De domeinnaam liet ook al niets aan de twijfel over.

Er is echter (nog) geen ruchtbaarheid aan gegeven in het nieuws. Doch het zou mij al zeer bevreemden als ze zelf op een dergelijke wijze (dns naar localhost laten verwijzen), zonder hun gebruikers hiervan in kennis te stellen, de site zouden sluiten.

 
Nou wat ik gelezen heb heeft er iemand een ban gehad omdat hij een payserver had.

En die schijnt de site nu te bestoken met DDOS attacks.

Althans zo heb ik het begrepen.

A very respected cardsharing website, Eurocardsharing.com, is offline. The reason is because they are under DDOS attack. DDOS attacks are very lame attacks done by computers that are infected with a virus / trojan.

Wikipedia says: "A denial-of-service attack (DoS attack) or distributed denial-of-service attack (DDoS attack) is an attempt to make a computer resource unavailable to its intended users."

People that do this should be prosecuted, they try to be anonymous and hidden. But that won't always work, so let the hunt begin! :)

Of course you can spend your time on Cardshare.net in the meanwhile, but we hope that Eurocardsharing.com will be back online soon. We wish them the best of luck!

bron: http://www.cardshare.net

 
Lijkt er inderdaad wel op.

Wel kan je nog mails sturen zo te zien.

Kun je natuurlijk in een mailtje vragen waarom alles ineens op zwart staat.

Of dat dan een goed idee is, is weer een andere zaak.

 
Ja een DDOS zou inderdaad ook een oorzaak kunnen zijn om de DNS naar localhost te laten verwijzen. Daar had ik niet aan gedacht. Het is echter niet een gebruikelijke methode om dat zo te doen, mede omdat dit dan eerst nog door de wereldlijke DNS heen moet en dan ben je toch al vlug minstens 4-48 uur kwijt.

Niet bepaald de effectiefste methode om een DDOS tegen te gaan.

Je kunt inderdaad wel nog een mailtje sturen. De MX gegevens zien er nog goed uit.

People that do this should be prosecuted, they try to be anonymous and hidden. But that won't always work, so let the hunt begin! :)
LoL, da's nogal hypocriet zeg, ongelooflijk. Er is/was toch ook bij hun ondersteuning voor het uitwisselen van share lijnen en zo gauw iemand dat commercieel doet mag het niet meer? Ik zie ook een report mogelijkheid op cardshare.net

Men probeert roomser te doen dan de paus en da's echt belachelijk. Ze doe zelf zo illegaal als de pest en zo gauw ze dan teruggepakt worden dan moet het niet...

Maar oke, eurocardsharing zal dan weer terug komen als ze de DNS weer terug gewijzigd hebben. Mijn vermoeden was dus verkeerd.

Maarja, wie gaat er dan ook op die wijze een ddos tegen, LoL.;)

 
Ik begin toch steeds minder het DDos verhaal te geloven. Het is nu al dinsdag en vanaf vrijdag staat de domeinnaam naar localhost....

Zoals gezegd, bijzonder vreemde maatregel om een DDos tegen te gaan.

 
tja het is toch echt waar dat de site aangevallen wordt.

maar hij komt weer terug als er een andere host is gevonden

de site bellooft er alles aan te doen om snel weer terug te komen

ze worden uit alle hoeken lees computers aangevallen

meer als een miljoen keer per dag kost wel een beeeeeetje

enkel een grote organisatiie kan dit alleen doen

wat dacht je wat die leden doormaken op het ogenblik

credietcrisis ,inder kaartverkoop eeeeeeeh

haha maar ja het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

dus alles zal rech kommen .

maar miscchien moeten we meer peer to peer gaan werken,

dat maakt deze lowtech oplossing nog ingewikkellder,

direct via de dreambox je kan er veel meer mee als je denkt

maar moet wel verder door ontwikkeld worden.

en een beetje georganiseerd worden hahaha

coderen?

grtz

elgrande

 
Hoi Elgrande en welkom op Satellite Fun.

Een andere host vinden zal niet zo moeilijk zijn dat is eigenlijk zo gepiept, er zijn er zoveel. Het ligt er natuurlijk aan, als er een DDOS is hoe die uitgevoerd wordt, maar ik heb het nog nooit meegemaakt dat het zo lang aan hield bij welke host dan ook. Dus er zal wel meer achter steken.

Maar goed, we wachten rustig af, het is in elk geval fijn voor de leden als toch duidelijk is dat ze weer terug online komen. En dan maar hopen dat de DDOS niet naar het nieuwe ip gezet wordt.

 
Ik wil hier wel op reageren. Ik ben een MOD op eurocardsharing. ECS is niet 'gepakt' of zoiets dergelijks. Er zijn inderdaad hevige DDos attacks geweest en de eigenaar heeft besloten het board te verplaatsen naar een dedicated server op een nieuwe host met een 1 gbit line. Echter bij de transfer zijn er moeilijkheden opgetreden...

Daarnaast nog een reactie op de commercie: hobby sharing d.i. cardsharing van members ondeling wordt gedoogd maar het 'verkopen' van andermans kaarten NIET!! Wij geloven namelijk dat dit soort 'leechers' de hobby naar de verdoemenis helpen. Denk aan de politionele actie tegen de payserver in Belgie. In een interview met de directie van Canal digitaal werd verteld dat de hobbysharer niet echt interessant is voor hun daar er vaak geshared wordt met een buitenlandse medesharer die zowiezo geen klant van hun had kunnen worden.

Dit dus om wat onduidelijkheden en speculaties te voorkomen.

 
Oh, voor ik het vergeet: Er zijn GEEN zustersites van ons dus; in de tussentijd kunt U bij ... terecht, zijn volledig uit de lucht gegrepen en PERTINENT niet waar!!

 
Goed dat je dat even meld, want er zijn altijd wel lieden die op slinkse wijze gebruikers proberen te lokken.

En dat is natuurlijk niet de bedoeling!

 
Hoi black tiger

natuurlijk is het vinden van cq verplaatsen naar een andere host in principe geen

probleem, 15 minuten werk haha, maar dit is een bijzondere situatie!

De orginele host van ecs was niet bereid om door te gaan.

Dus wil je wel een host met wat meer ballen en creativiteit als backup vinden.

Als de aanvaller gericht blijft aanvallen komt de volgende poging om ecs op het net te zetten wellicht binnen extreem korte tijd weer onder attack.

Je zou moeten spiegelen waardoor de aanvaller ook volstroomt.

want hoe breng je dit anders tot staan. Aanklacht indienen bij justitie is als nog ook een optie het betreft hier immers een illegale daad.

Eurocardsharing deed immers zelf niets illegaals en de aanvaller b.v.upc en consorten

hebben wel degelijk een aannnemelijk belang in deze. En de aanvaller is dus een crimineeel.

Natuurlijk zijn er ook nog andere partijen die belang hebben bij het van het web houden van dit soort forums. Maar het blijft illegaal en kost een aanzienlijke inspanning .Dit is echt een tot nu toe onkend heftige aanval en voor ecs de zwaarste tot nu toe. Er waren eerderen maar nooit zoals deze.

Daarom geeft de host ook de pijp aan maarten Haha

Eigenlijk kun je niets anders als concluderen dan dat het een schande is .

En het een inperking is van een aantal vrijheden zoals o.a. menings uiting, vergaren van kennis,

het recht van publicatie en het recht op privacy of niet soms?

grtz

elgrande

 
Als de aanvaller gericht blijft aanvallen komt de volgende poging om ecs op het net te zetten wellicht binnen extreem korte tijd weer onder attack.
Klopt, daarom schreef ik ook dat het wegens een DDOS weinig zin had om van host te wisselen. Tenzij men inderdaad naar een wat grotere hosting provider gaat die zijn eigen racks heeft en/of eigen datacentrum en de mogelijkheid heeft om DDos attacks op te vangen en af te weren.

Dan ben je wel vaak wat duurder uit en niet elke hoster is blij met zo'n vooruitzicht, dat klopt. Van de andere kant duurt een DDOS ook geen weken, meestal enkele dagen.

Toch vind ik het wel fijn dat je een en ander hier komt toelichten, dat wekt ook meer vertrouwen, ook bij de mensen die in de langere tijd dat het duurt nu ook gaan twijfelen. Dat hoeft dus niet zo blijkt. Eurocardsharing komt terug.

Of eurocardsharing zelf niets illegaals deed durf ik zwaar te betwijfelen. Als ik het me goed herinner werd er toch openlijk over cardsharing gesproken en werden er ook niet lijntjes uitgewisselend gewoon "en public"? Of vergis ik mij (hetgeen ook goed kan hoor). Misschien kun je dat ook toelichten. Persoonlijk maakt het mij niet uit, maar even puur wettelijk gesproken dan. Is echter weer een dik half jaar geleden geweest dat ik op ECS geweest ben moet ik zeggen.

Maar oke, in principe maakt dat voor een aanklacht niet uit, alleen is het vaak moeilijk om een DDOS'er op te sporen en het netwerk van bots dicht te zetten dus of het zin heeft?

Spiegelen, omrouten, blokkeren, dat zijn mogelijkheden die je hebt o.a.

Ik zie het dan ook niet als een schande dat de hoster de pijp aan maarten geeft. ECS zat op een shared server. De ddos die gericht is op dat ip adres, benadeeld dus ook al zijn andere klanten en ik begrijp dat dit niet de eerste keer is, alleen de heftigste.

Op een gegeven moment (afhankelijk van de grootte van je bedrijf) moet je dan als hoster een keuze maken tussen je andere klanten en 1 klant wiens aanwezigheid (buiten die ene klant zijn schuld misschien) de continuïteit van de andere klanten in gevaar brengt.

Je kunt dan kiezen een dedicated server met een eigen ip te nemen. Als ECS eens gaat zoeken is misschien Lea..w.b wel een goede optie. Ik zet puntjes omdat ik geen reklame wens te maken. Maar goedkoper heb ik nog geen dedicated servers gezien. Dan heb je alles zelf in de hand en LW is ook een vrij grote speler op de markt die ook wel zijn weg weet met het afvangen van DDOS attacks.

De wetgeving ligt overigens iets anders in elkaar. Een DDOS is geen inperking op je recht van publicatie op privacy etc. want dat is een gevolg maar is daar niet tegen gericht. Een DDOS is gewoon een illegale activiteit die het werk van de aangevallene onmogelijk maakt, ongeacht wat dat voor werkzaamheid of -heden zijn.

Succes met het vinden van een goede provider.

 
Hoi gasten,

Ik kom er net achter dat ECS weer in de lucht is

Groetjes,

Wing

 
Hoi allemaal

even voor de duidelijkheid ik ben geen medewerker van ECS maar een dedicated user

ik had echter inside info gekregen direct uit de bron.

ECS is inderdaad weer terug en dat is ook maar goed ook.

Voor mij is dit een hobby , ik en vele anderen beleven hier veel plezier aan.

en dat dient zo te blijven ook. dus weg met die payservers

Nou iedereen verder veel gein en plezier toegewenst happy sharing Hahaha

grtz

elgrande

 
Laatst bewerkt:
Ik zag inderdaad ook net toevallig dat er weer een ip op zat en wilde het komen melden, maar dat is al niet meer nodig.:)

Toch fijn om te zien dat een toegewijde gebruiker het voor "zijn" site opneemt en dan is het ook wel handig als je inside info hebt.

Overigens is was hij een uurtje geleden ongeveer wederom niet bereikbaar, ofwel het is te druk omdat alle gebruikers weer in de gaten hebben dat hij online is en allemaal tegelijk willen komen kijken, ofwel opnieuw een DDOS. Laten we hopen dat het niet het laatste was.

Op dit moment is alles weer bereikbaar.

 
vele zullen mij kennen en velen niet :biggrin:

de site is nog steeds de lucht uit

vind het wel leuk om even te reageren in deze topic

er gaan idd geruchten over zuster site en daar wordt in vele gevallen gboxforum.com mee bedoelt deze vraag is daar ook een paar maal gesteld

dit is dus absoluut niet zo Ecs is juist een site die geboren is uit de successen die gboxforum heeft gehaald met het publiek maken van de hobby van gbox en zo zijn er zo veel die het voorbeeld van gboxforum.com hebben gevolgt er is zelfs een slimmerd die het logo van gboxforum gebruikt :gun: deze sites worden in het algemeen leechers genoemd

voor wat ik ervan begrepen heb was eurocardshare gehost bij een universiteit correct me if i am wrong :confused:

 
de site is nog steeds de lucht uit
Nee ze zijn weer opnieuw uit de lucht, maar dat is wegens te grote drukte of wegens een nieuwe DDos. Dit keer staat de DNs namelijk wel goed, verleden keer stond die naar 127.0.0.1.

Overigens welkom op Satellite Fun!;)

Het zou kunnen dat ECS ergens in het verleden bij een Uni zat, maar verleden keer zat ie op een shared hosting en momenteel zijn ze gehost bij Strato. Maar dat lijkt helaas ook niet bijster veel te helpen v.w.b. de bereikbaarheid.

V.w.b. leechers, ach dat zijn ze allemaal wel een beetje. Satnerds is bijv. het oudste forum van Nederland. Satellite Fun (met als voorloper atilla evil ways site met board) kwam als tweede. Toen was er hier nog verder niets, alleen in Duitsland waren er enkelen. Maar da's normaal op internet hoor.

En leechers zijn downloaders dus da's toch weer ietsie anders.

Het klopt echter wel wat je zegt dat er meerdere gboxforums zijn en die anderen meeliften op het succes van het eerste Gboxforum. Zoiets houdt je toch niet tegen, het is internet he.:)

 
Hoi, het goede nieuws is dat eurocardsharing nu wel weer online is.

Greets Enzofielt

 
Nja het gaat up en down, vanwege drukte of misschien nieuwe ddossen, dan is ie wel bereikbaar, dan weer niet. Maar hij is in elk geval wel al weer terug online sinds post nummer #15 hier.:)

Maar aangezien het eigeniljk geen nieuwswaarde meer heeft omdat hij terug online is, gaan we dit topic sluiten.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan