Hoe andere image installeren ?

F

fons

heren

ik heb een ipbox 9000 gekocht en die geeft zelfs een prachtig beeld maar ...........

met de versie van software die eropstaat blokeert hij om de 2 uur het is sif image

ik heb nu gehoord nlb 1102-8000_dhcp een veel beter resultaat zou geven

waar kan ik deze image downloaden en hoe instaleer ik die dan

heeft hiermee iemand ervaring ?

fons

 
Hoi fons, welkom op het Satellite FUN Board !

Zoals je ziet heb ik je vraag uit het andere onderwerp gehaald, want je vraag sluit daar niet aan.

Het is beter als je een andere vraag ook in een eigen onderwerp plaatst.

Zou je wat meer kunnen vertellen over de samenstelling van jouw installatie ?

Zo ben ik benieuwd naar welke decodermodule je gebruikt.

De software in je ontvanger kun je downloaden met de ontvanger zelf.

Uiteraard moet ie daarvoor wel met het internet verbonden zijn.

Je kunt in het menu op zoek gaan naar de mogelijkheid voor software update, en daar kun je ook andere servers selecteren.

Ik weet alleen nu niet waar je de server vind die de NLB firmware bevat.

Wanneer ik die informatie vind, zal ik m hier kenbaar maken.

NLB heeft voor zover ik dat meen te weten tot nog toe alleen software gemaakt die gebaseerd is op de originele software.

Er lijkt op dit moment een redelijke ontwikkeling te zijn op het gebied van Enigma2 firmware, een alternatief voor de originele firmware.

 
Laatst bewerkt:
ik heb eigenlijk hetzelfde probleem met mijn Vizyon 800hd

ik heb geprobeerd enigma 2 te flashen via de usb stick maar ik krijg alleen er10

is er iemand die me kan vertellen hoe de update moet uitgevoerd worden?

ik heb deze manier geprobeerd; http://www.satellitefun.org/forum/index.php?topic=11440

met als img; usb_update.img

ik vond dit als uitleg;

VIZYON REVOLUTION E2 800HD DOWNLOAD

usr dosyasi

]DOWNLOAD

auf Basis TDT Tideglo V60

Das SWF präsentiert euch für alle Viyzon-Boxen (800,810,820 und 8000)

unser neues Enigma2-Image.

Dieses image's laufen auch auf den IPBoxen!

bis auf das für die Vizyon 800 HD wurden alle getestet getestet,

die Vizyon 800 HD stand dem Team leider nicht zur Verfügung

Also viel spaß mit dem neuen Enigma 2

 
heren
ik heb een ipbox 9000 gekocht en die geeft zelfs een prachtig beeld maar ...........

met de versie van software die eropstaat blokeert hij om de 2 uur het is sif image

ik heb nu gehoord nlb 1102-8000_dhcp een veel beter resultaat zou geven

waar kan ik deze image downloaden en hoe instaleer ik die dan

heeft hiermee iemand ervaring ?

fons
ik heb een ipbox 9000 met de nieuwe software

ik wil nu een programma opnemen maar hoe moet dat nu

ik heb de drive gemount en geformateerd

ik kan ook geen timeshift gebruiken

kan iemand me zeggen wat ik verkeerd doe

ik slaag er niet in een programa op te nemen

fons

 
Op ons forum hebben we volgens mij nog niet zo gek veel ipbox gebruikers. Maar onze collega admin heeft nog een apart forum opgezet voor DGStation en IPbox. Dat is op denktenk.com alleen zie ik net (en dat zie ik zelden gebeuren) dat zijn bandbreedte verbruikt is. Dus hopelijk kan hij dat nog fixen.

 
Er zijn inmiddels al aardig wat firmwares voor deze ontvangers.

Het is belangrijk dat je hierbij de 3 verschillende smaken goed uit elkaar houd.

Deze 3 smaken zijn:

  • Originele DGS firmware en varianten hierop.
     
  • Enigma 1 firmware
     
  • Enigma 2 Firmware


De originele (op linux gebaseerde) firmware is het meest stabiel.

De ontwikkeling van deze firmware gaat nog steeds door, al is de snelheid waarmee deze gepubliceerd werd de afgelopen tijd (tot december) wat minder geweest.

Tussen juli en december zijn er wel wat updates geweest, maar daar werd redelijk geëxperimenteerd.

Daarover is behoorlijk veel geklaagd, maar de afgelopen maand is er veel vooruitgang geboekt.

Van deze originele firmware zijn er telkens een stuk of 5 teams die hier vrij snel na het verschijnen, aangepaste versies uitgeven.

Enigma is een "open" firmware.

Hierin is zoveel mogelijk vrij aan te passen, maar niet echt alles.

Dit is waar men direct aan denkt als er over een Linux firmware gesproken word.

Enigma (1) ondersteunt maar 1 tuner.

DGS (of ABcom) heeft een eigen Enigma versie uitgegeven.

Enigma 2 is de opvolger van diens naamgenoot, maar ondersteunt wel 2 tuners.

De versie voor deze ontvangers is nog druk in ontwikkeling, maar wel het meest interessant voor ons hobbyisten.

Wil je dus gewoon lekker kijken, dan gebruik je de originele firmware van DGS.

Zie je ergens de naam Tideglo staan, moet je eerder aan een Enigma versie denken (hoewel deze knappe kop en hobbyist ook aan plugins voor de originele firmware heeft gewerkt).

Software update voor deze boxen gaat goed via een USB stick.

Download de software die je hebben wil van de betreffende server, en sla deze op op een USB stick (die verder helemaal leeg is).

Uiteraard het uitgepakte .zip bestand.

Hernoem nu dit bestand naar usb_update.img

Let op dat daar een underscore { _ } in staat, das dus de shift toets plus de minus toets.

Stop de stick in de ontvanger en ga in het menu op zoek naar het item update.

Kies voor USB update , en volg de instructies.

Wanneer de ontvanger net ingeschakeld is, kan het een paar minuten duren voordat deze klaar is om een update te gaan uitvoeren, en moet je mogelijk wachten er verschijnt een bijbehorende mededeling op je scherm.

Je kunt ook een netwerk update proberen, maar mijn ervaring is dat dit ook vaak genoeg niet goed gaat.

Dat kun je natuurlijk een paar keer proberen, maar beter is het dan de USB procedure te volgen; scheelt je kostbare tijd.

Wanneer je een USB stick over hebt, kun je die in je ontvanger laten zitten en daar ook firmware op zetten.

Dat doe ik om met Enigma 2 te spelen terwijl de ontvanger voor normaal gebruik voorzien is van de originele firmware.

Daarvoor moet je wel eerst multiboot installeren.

Je kunt ook een USB hub aansluiten en zo meerdere USB apparaten aansluiten op je ontvanger.

Behoorlijk veel apparatuur word al ondersteund en das heel leuk.

Zo kun je meerdere sticks gebruiken (heb ik net gedaan om de laatste firmware erin te doen).

Je kunt ook een extra harde schijf aansluiten, maar ook muizen en toetsenborden (wanneer je daar behoefte aan hebt), cd/dvd branders enzovoorts.

Van de NLB (No Limits Board) firmwares, moet je lid worden van dat board om deze te kunnen downloaden.

Vaak vind je deze daarom ook terug via bijvoorbeeld een rapidshare link.

Dit geldt ook voor het Italiaanse SIF team.

Dat zijn de twee bekendste teams die firmware aanpassen.

Ook het poolse PKT mag niet weggelaten worden.

 
bedankt voor de mooie uitleg, er is me al een en ander duidelijker geworden.

Helaas kon ik enkel netwerk update terugvinden. usb update komt in de vizyon 800hd niet voor:(

ik heb geprobeerd met pc editor via netwerkflash maar daar krijg ik de melding; deze image is geen mutant 200s image.

pc editor is eigenlijk voor relook, misschien heeft het daar iets mee te maken?

dit toestel is nieuw, moet er de eerste keer een andere werkwijze toegepast worden?

 
Nee, je hoeft er geen trukendozen voor uit te halen om dit te kunnen doen.

Je moet uit zien te vinden met welk DGS of ABcom model jouw Vizyon overeenkomt.

Dat kan ik je op dit moment even niet vertellen.

Later vandaag zal ik daar wat tijd insteken, dan kom ik er nog op terug.

Je moet dan gewoon de zaken die voor dat model gelden ook voor jouw toestel kunnen gebruiken.

Overigens:

bis auf das für die Vizyon 800 HD wurden alle getestet getestet,

die Vizyon 800 HD stand dem Team leider nicht zur Verfügung
Hier staat dus dat alle modellen getest zijn, behalve de jouwe omdat ze die niet hadden.

Het is dus mogelijk dat deze versie niet (goed) werkt.

 
Jouw Vizyon 800HD is gelijk aan de CubeRevo 250HD en de ABcom IPBOX 91HD (niet de 910HD).

Wanneer je dus firmware voor deze ontvangers tegenkomt, moet die ook op jouw ontvanger toe te passen zijn.

Let op:

Er is ook een Cube Cafe 250.

Dat is een heel ander apparaat.

CubeRevo betekent HD, andere namen zijn niet HD.

De mutant 200 heet nu CubeCafe 200s en is inderdaad absoluut niet uitwisselbaar met jouw box.

 
het is eigenlijk omgekeerd

ik wil cuberevo 250hd of ipbox91hd flashen maar dat lukt niet want ik krijg de melding; dit is geen mutant 200s image

ik heb nochtans een vizyon 800hd aangesloten

het is net alsof pc editor alleen maar mutant 200s wil bedienen.

ik gebruik PC editor 1.2.55

 
Vermoedelijk heeft PC Editor je ontvanger niet goed geïdentificeerd.

Ik weet even niet meer of ik ooit heb opgegeven welke ontvanger ik gebruik, maar bij mij staat het juiste type ontvanger in PC Editor.

Het is mogelijk dat het programma zelf op zoek gaat naar boxen in het netwerk, en zichzelf daarop instelt.

Ik zie namelijk geen optie in het programma om in te stellen met welke ontvanger 'ie moet werken.

Ik zou zeggen, koppel eens je ontvanger los van het netwerk, en kijk hoe (en of) het programma reageert.

Wanneer je het programma altijd start zonder de ontvanger gekoppeld, probeer het dan dus andersom, met de ontvanger juist wel in het netwerk gekoppeld.

 
ik ben ondertussen al wat wijzer geworden. inladen van image is al gelukt.

Omdat ik veronderstel dat er nog wel mensen zullen zijn met dezelfde problemen, heb ik een How To gemaakt;

Image plaatsen met pc editor (ik heb 1.2.55 gebruikt)

Dit heb ik gedaan voor een Vizyon 800HD (= IPBOX 91HD)(=Cuberevo 250)

Zoek eerst het juiste img bestand op, dit mag voor 1 van bovenstaande toestellen zijn.

Kijk zeker na of de naam klopt : usb_update.img

Zorg ervoor dat het streepje een _underscore is en niet een –min

Open pc editor 1.2.55

Klik achtereenvolgens op opties, pc editor settings, + manage receivers, add.

Zoek in het dropdownmenu het juiste toestel, in mijn geval Ipbox 91HD of Cuberevo 250. Merkwaardig genoeg werkte Vizyon 800hd niet, alhoewel deze in de lijst stond.

Geef het toestel een naam vb Living

Klik daarna op +receivers, vervolgens op Living (als je uw toestel Living hebt genoemd natuurlijk)

Geef het ip adres in (terug te vinden op het toestel in menu, uitgebreide instellingen, ip instellingen)

Gebruikersnaam (root) en paswoord (relook voor Vizyon)

Op ok klikken

Check of je verbinding hebt door te klikken op gereedschap, ping, living

Indien ok, verschijnt melding; The “Living” is responding

Klik op gereedschap, flash image, Living

Vervolgens op bestand, nu kan je bladeren naar het juiste bestand op uw pc, aanklikken, openen, start

Als het goed is verschijnt in het balkje Upload Voortgang een groene statusbalk.

Uploaden ging bij mij verassend snel (dreambox 10tal minuten, vizyon geen 2 minuten)

Als het toestel klaar is verschijnt DonE op het display

Na heropstarten heb ik eveneens de kanalenlijst aangepast.

Nu nog uitvinden hoe ik er cccam op kan laten draaien. Ik heb vooralsnog geen softcams of verwijzingen ernaar kunnen vinden.

als iemand mij daarbij kan helpen? Graag!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan