Draadloze video/ audio zender

M

Matrix

Ik wil graag op de tv op mijn slaapkamer mijn ontvanger kunnen bedienen en beeld / geluid kunnen ontvangen.

Probleem is dat mijn dbox2 niet mee wil werken met het infra-rode signaal. (maakt niet uit op welke manier ik het infra-rode blokje voor de ontvanger plaats, hij doet het gewoon niet goed. Nu kan ik mij herrineren dat ik een paar jaar geleden een modificatie heb toegepast in de dbox2, een andere ir-led erin gezet (ivm. problemen met de afstandsbediening) maar weet niet meer precies wat en hoe. Het gekke is dat de originele afstandsbediening het perfect doet, ook een universele ab doet het prima, alleen met die audio/video zender wil het niet.

Ik heb inmiddels 2 merken draadloze av-zenders / ontvangers getest, nl. een jaar geleden de lidl variant (zonder succes) en de elro VC35 (doet het af en toe).

Het gekke is dat als de video-sender aan staat en ik beneden met de originele afstandsbedieining de dbox2 wil bedienen, dan doet de afstandsbediening het ook niet. als ik de video-zender uitzet, doet de ab het wel. Net of zit er een soort stoor signaal in het video-zender infra rood blokje.)

Wel heb ik het een avond voor mekaar gekregen om het infra-rood blokje niet direct op de dbox2 te richten, maar schuin op de muur ernaast. Toen werkte hij wel goed.

Iemand nog een idee waar het aan kan liggen? Is een ander merk beter (bv. marmitek)? Of kan ik toch beter investeren in een 2ehands schotelontvanger voor op de slaapkamer (bijvoorbeeld een dreambox?)

Matrix

 
Van het hardware probleem heb ik geen verstand. Wel weet ik dat die Marmitek dingen best goed schijnen te werken. Althans een kennis van me heeft er een paar geplaatst bij mensen hier uit de buurt en dat werkt vrij aardig.

Persoonlijk zou ik gewoon een clone'tje nemen (Nextreme, dus eigenlijk DM500 clone) voor 100 euro (of goedkoper als je hem zelf in Engeland gaat bestellen) en die op de slaapkamer plaatsen. Dat hebben wij ook en dan heb je ook alle vrijheid van kanalen en geen gesukkel meer met die andere apparaatjes.

 
Zet je video zender bij de tv neer.

Daarbij ga ik er van uit dat je ontvanger niet naast of precies onder je tv staat.

Zet de video zender dan ook verder naar achteren.

Wanneer de video zender vooraan en bij de ontvanger staat, zou het kunnen zijn dat je (IR) reflecties krijgt.

Deze reflecties kunnen het juiste te ontvangen signaal helemaal kapot maken.

Wanneer je de ontvanger in een kastje met glazen deurtje(s) hebt staan, zet deze dan eens open.

Zet je videozender eens op een metalen oppervlak (koekepan bijvoorbeeld), zodat je weet dat de zender niet op de ontvanger instraalt.

Deze dingen werken over het algemeen op de 2.1 GHz en het afstandbediening signaal komt dan meestal terug via 466 MHz.

Heb je andere zaken die in die frequenties werken zoals draadloze internet (UMTS), of een WiFi-A netwerk (2,1 GHz), en babyfoons of draadloze weerstations voor 466 MHz.

Beste is als je eerst achterhaalt of je storing in het IR signaal zit, of in een RF signaal.

Van daaruit kun je dan verder werken.

 
Bedankt voor de tips!

Ik zal het van het weekend proberen, denk dat het idd. iets met storing te maken heeft, mn Wlan modem zit op 3m. afstand van de zender en ook ongeveer 3m. afstand van de slaapkamer. Van die koekenpan is ook een goed idee! M'n dbox2 wordt inmiddels ook wat ouder, dus als het niet gaat werken denk ik dat ik een 2e sat ontvanger er bij ga kopen, mocht de dbox2 er mee op houden heb ik sowieso nog 1 ontvanger boven met beeld ;-)

groeten,

Matrix

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan