Alleen ontvangst via loop out van oude ontvanger

O

ovdtogt

Ik ontvang alleen alle kanalen als ik de kabel voor mijn usb dvb-s ontvanger via de lnb in en loop out van oude ontvanger laat lopen. Ik dacht eerst dat die misschien als een versterker fungeerde en heb daarom een versterker gekocht en er tussen gezet. Dit heeft geen effect gehad.

Kan iemand mij zeggen waar dit aan ligt?

 
Hoi ovdtogt, welkom op het Satellite FUN Board !

Ik kan je twee mogelijke oorzaken noemen.

Ten eerste is het mogelijk dat het signaal niet te zwak is, maar te sterk.

De doorlus van die oude ontvanger van je werkt dan als demper en maakt ontvangst dan mogelijk.

Waarschijnlijker is het dat je USB ontvanger geen voeding voor de LNB meer maakt.

Dat kan er aan liggen dat je ergens een instelling voor LNB voeding uit hebt staan, of dat deze voeding defect is.

Om zeker te weten dat dit zo is, zet je je oude ontvanger eerst op een Nederlands kanaal, zoals RTL4.

Je kijkt met de USB ontvanger dan naar een andere Nederlands kanaal zoals Ned.1.

Zet nu je oude ontvanger op bijvoorbeeld Sky News of SAT.1.

Deze zenders zitten op de Verticale band, de Nederlandse zenders zitten op Horizontaal.

Wanneer na het veranderen van de zender het signaal op je USB ontvanger uitvalt, voedt deze de LNB niet meer.

Meestal is het ook zo dat wanneer de LNB via de uitgang van je oude ontvanger word gevoed, deze oude ontvanger niet meer te bedienen is.

Kijk dus in de instellingen van je USB ontvanger of daar iets te vinden is voor LNB voeding (of power).

Als dat aan staat, kijk dan VOORZICHTIG of je 12 tot 20 volt meet aan de LNB aansluiting.

Als je niet zeker weet of je hiertoe in staat bent, moet je dit laatste niet doen.

In een ander actief onderwerp hier op het board is bij iemand de uitgang ook gesneuveld.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan