Humax Astra 3 HDCI 2000 instellen Diseqc

  • Topic starter Henri-aalten
  • Startdatum
H

Henri-aalten

Ik heb tijdelijk een Humax HDCI 2000 te leen, omdat mijn andere ontvanger te reparatie is.

Hoe en waar stel ik de Diseqc Switches in, voor de regionale omroepen en natuurlijk de Astra, waar de bekende zenders opzitten.

Ik kan deze in het menu niet vinden.

Graag een uitleg.

Ik kom tot en met satelliet, en dan bewerken.

Daarna, zie ik alleen iets over motor sturing.

Ik wil diseqc Switches instellen voor de Astra 3, waar

de regionale zenders opzitten.

Wie kan mij helpen ??

 
Als ik het goed zie moet het via de zoek funktie.

Ik kan alleen het engels op geven.

Search Channel -> Satellite. Kies daar de gewenste satelliet bijv. Astra 3.

Dan LNB frequency instellen OK drukken.

Dan 22 khz tone uitschakelen, OK drukken.

Daarna komt de diseqc instelling.

Dit komt uit de Engelstalige handleiding hier (klik).

 
Dat was volgens mij alleen maar voor zenders zoeken, voor de antenne instellingen staat het er als volgt:

You can set the antenna and LNB information for channel search. If the antenna is not properly set, channel search

cannot be activated which means you cannot watch any of the programmes on air.

1. Select Antenna and press the OK button to view the list of

antennas.

2. Select a value for Antenna using the OK or button.

3. Enter the value for Satellite, LNB Frequency, 22kHz Tone,

DiSEqC Input and LNB Voltage.

4. Select Save and press the OK button to complete.

 
Is er een vertaling in het Nederlands

Mijn Engels is zeer slecht (value in het Nederlands)

 
Laatst bewerkt:
Geen probleem, kan ik wel even voor je doen.

Je kunt de antenne en LNB informatie voor kanaal zoeken instellen. Als de antenne niet goed is ingesteld kan het kanalen zoeken niet geactiveerd worden, hetgeen betekent dat je geen van de programma's die uitgezonden worden kunt bekijken.

1.) Selecteer Antenne en druk op OK om de lijst van antennes te bekijken.

2.) Selecter een waarde voor Antenne d.m.v. de OK knop.

3.) Geef de waarde in voor Satelliet, LNB frequentie, 22kHz toon, Diseqc aansluiting en LNB Voltage.

4.) Selecteer "bewaren" (save) en druk op de OK knop om te voltooien.

Tot zover mijn vertaling uit de loss pols.

Een vertaling van de complete handleiding heb ik nog niet kunnen vinden.

 
Ik heb het geprobeerd.

Maar ik wordt gek van deze ontvanger.

Ik hoop dat mijn ontvanger snel terug is van reparatie.

Dan kan ik deze meteen, snel vergeten.

Wat een onding is dit.

Maar toch bedankt.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 10:59 uur ----------

Ik kom tot hier, zie tot aan het rood.

Vanmorgen weer terug geweest naar een andere satelliet zaak.

Niet te geloven, ook de 2e grote zaak in Arnhem komt er niet uit.

Graag hulp !!!!!!!!!!!!!

Het onderste icoontje nemen (dit is een schotel afbeelding)

dan pijl naar rechts ,kom je in kanalen zoeken,

eerste lijn sateliet:hier kies je een sateliet telkens met pijl naar rechts wisselen van sateliet tot je de goede hebt.

tweede lijn lnb frequentie naar keuze


derde lijn 22 khz op disable zetten of uit



vierde lijn is de lijn die je nodig hebt .hier met pijl naar rechts tot je uit of disecq A B C of D hebt juiste keuze maken afhangende van je disecq buitenaansluitingen



vierde lijn is standard



dan pijl omlaag en opslaan



dit voor elke sateliet:schotel herhalen



hopelijk is dit voldoende?



mvg



als je in de schotelinstellingen staat en je ziet enkel info over motor dan eens op de "opt" toets drukken?


 
Laatst bewerkt:
A.u.b. niet de quote gebruiken, gewoon de reply/antwoord knop of het quickreply vak onder de post.:)

Dat wat in het rood staat weet ik verder helaas niet want dat is niet dat wat ik uit de handleiding gevist heb en in de post geschreven. Maarja, jij kunt beter zien op de ontvanger, wat je daadwerkelijk voor je neus geschoteld krijgt. Ik kan alleen de handleiding zien en daar stond het zoals ik het vertaald heb.

Dat kan natuurlijk verschillen. Misschien is er wel een firmware update voor het apparaat ergens zodat dit eenvoudiger wordt. Maar meer staat er in de handleiding ook niet.

Gelukkig hoeven we ons niet te schamen als blijkt dat de vakhandel er ook al niet uit komt.

Ben benieuwd als de andere terug is of de eigenaar van het apparaat je eenvoudig kan vertellen hoe het wel zou moeten.

Maar mijn ideeën zijn helaas op, misschien dat iemand anders nog een tip heeft.

 
Daarvoor mijn hartelijke dank, U heeft gedaan wat mogelijk is

 
Graag gedaan enneh.... tegen mij hoef je geen "u" te zeggen hoor, anders voel ik me zo oud. We houden het gewoon in de gezellige sfeer dus iedereen is je en jij.:)

 
Dit kreeg ik nog als antwoord, zie hieronder.

Maar je kan de ontvanger voor een motorsturing gebruiken, diseqc 1.2 en dan zijn de menupunten die je zoekt niet zichtbaar.

 


Je zult de ontvanger moeten omschakelen naar diseqc 1.0, en dan kan je er wel een switch aan hangen.


 


De opgeslagen zenders gaan daarbij echter wel verloren, je zult alle zenders weer opnieuw moeten inlezen.


 


Ga via menu naar de onderste optie, het satelliet schoteltje.



Druk op kanalen zoeken


 


Ga naar de bovenste optie, antenne.


 


Druk nu op de afstandsbediening de knop optie+ in.


 


Je krijgt nu de mogelijkheid, om van diseqc 1.2 naar 1.0 om te schakelen.


 


Succes.


 


Misschien via een 0-modem kabel even de huidig e instellingen opslaan via de Humax software


Raar, dat ik alle zenders opnieuw moet gaan inlezen, om alleen de Diseqc in te stellen.

 
Ja maar het kan heel goed kloppen, want diseqc 1.0 en 1.1 wordt over het algemeen gebruikt voor diseqc switches terwijl diseqc 1.2 veelal op motors zit.

Ondanks dat hebben goede diseqc switches ook gewoon 1.2 ondersteuning.

Inderdaad kan het dan zijn dat je zenders opnieuw moet inlezen. In de Dreambox is het ook dat als je van motor sturing naar alleen diseqc of omgekeerd schakelt, dat je de boeketten opnieuw moet maken. Echter de gewone zenderlijst is er wel nog altijd.

Maar dat kan per ontvanger natuurlijk anders zijn, dus het lijkt misschien raar maar dat ligt aan de software (firmware) van de ontvanger. Dus als het goed is moet het zo lukken als je het beschrijft.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan