Canal Digitaal stopt settop box pakket per 1 februari!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.802
Waarderingsscore
1.014
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Canal Digitaal blijft ook in het nieuwe jaar klant-onvriendelijke maatregelen bedenken. Al vaker hebben wij hier melding gemaakt van het geld slurpende concern alwaar klantvriendelijkheid en klantgerichtheid een onbekend begrip is.

Ook nu weer heeft men tot een klant onvriendelijke maatregel besloten.

Per 1 februari stopt Canal Digitaal met de verkoop van het settop box pakket. Bezitters van dit pakket kunnen dit voorlopig nog wel aanhouden echter het is onbekend hoe lang nog.

Het nieuwe instap pakket wordt het basispakket voor 9,95 per maand.

Enkele jaren geleden heb ik alhier reeds voorspeld dat de jaarlijkse prijsverhoging van 10 euro op het settopbox pakket en de daarbij genoemde reden van "kosten", onzin waren en de prijsverhogingen puur tot doel hadden om de prijs van het settopbox pakket zo dicht mogelijk in de buurt te krijgen van het basispakket. Dit met het doel om het settopbox pakket af te schaffen.

En het blijkt nu dat dit vermoeden ook waarheid is geworden. Alhoewel het Canal Digitaal niet helemaal gelukt is, want het basis pakket is inmiddels ook al weer gestegen van 7,95 naar 9,95 per maand.

Er wordt binnen dat pakket dan nog wel iets met SD en HD kanaaltjes gerommeld, maar het mag de pret toch niet drukken dat men daarmee de klant de mogelijkheid ontneemt om alleen de commerciele en publieke zenders in een pakket te kiezen.

Het valt dan ook te verwachten dat de huidige settop box pakket bezitters ook vrij snel gedwongen zullen worden om over te stappen naar het basispakket.

Mijn vermoeden is dat dit in 2011 of 2012 zal gebeuren.

 
het blijven zakkenvullers helaas zijn we van ze afhankelijk

 
Kijk ik heb er best begrip voor als ze de concurrentie met Digitenne willen stoppen.

Ik heb er ook best begrip voor dat ze vinden dat 9,95 een goede instapprijs is.

Waar ik geen begrip voor heb is dat ze jarenlang dat settopbox pakket gehad hebben, dat is zelfs nog bij Multichoice toendertijd begonnen. En mijn onbegrip gaat dus inderdaad uit naar de klantonvriendelijke heid. Instap van 9,95 oke, maar maak de rest dan niet zo duur.

Doch de kaarten zijn al peperduur, daarnaast moet je nu zelfs ook al een ontvanger of CI module erbij kopen want losse kaarten zijn niet meer te krijgen als de huidige voorraad bij de handelaren op is. Dan ben je nog niet klaar want dan komen er nog activeringskosten bovenop.

Een vrije keuze blijft zo dus niet over. Mensen worden verplicht een CI of ontvanger te kopen. En als je geen CI hoeft, pech gehad. Daarnaast was het sowiezoo al onzinnig en asociaal op de prijs jaarlijks met 10 euro te verhogen.

Let op mijn woorden, de volgende die aan de beurt zijn, dat worden de irdeto2 abonnee's. Die zijn nu al een tijd lang deels aan de beurt, dus die krijgen geheid een verplichte omruilactie voor de kiezen. Ook een slikken of stikken verhaal.

Dan kunnen ze irdeto2 uitzetten (wat ze al lang wilden) en sparen ze ook weer een boel geld uit.

 
Zijn die gasten niet via de EU op een een of andere manier te stoppen via art 10 van het Europees verdrag voor de rechten van de mens, want een van de fundamenten is marktwerking maar deze wordt teniet gedaan door de monopolie positie van CD

Je hebt helemaal gelijk in je stelling BT binnen nu en twee maanden ben ik verplicht om een HD ontvanger aan te schaffen wil ik mijn thema paketten kunnen zien .

Het is echt niet te geloven met deze organisatie

 
Niet zo paniekerig reageren als ik lees op het forum van CDS krijgt iedereen een aanbod.

Iedereen met een Thema-pakket ontvangt vanaf 22 januari een op maat gesneden aanbod. Dat is ruim op tijd voor 1 maart, de streefdatum voor het ombouwen van de transponder naar MPEG-4.
Met vriendelijke groet,

Henk,

Klantenservice CanalDigitaal

__________________
Dus gewoon de postbode afwachten als het aanbod je niets lijkt kun je er vanaf natuurlijk.

 
Niet zo paniekerig reageren als ik lees op het forum van CDS krijgt iedereen een aanbod.
Nja, dat is maar hoe je het bekijkt, de "aanbiedingen" van Canal Digitaal kennende.

 
Dat canaldigital klantonvriendelijk is ,is bij mij in december gebleken toen ik een irdeto kaart wilde omruilen voor een seca kaart, ik had donderdag gebeld voor omruiling dus zouden zij de kaart opsturen (de seca3 kaart) en zaterdag was het signaal al afgesloten van de irdeto kaart terwijl wij nog niet de seca kaart in de bus hadden gehad

Ik heb toen naar klantenservice gebeld en die vonden het ook wel radicaal ,maar goed ik moest nog even wachten tot 5uur smiddags als ik dan die kaart nog niet had moest ik hun terug bellen ,want dan zouden zij nog iets kunnen doen,maar mooi niet ,na 5uur toen ik terug belde werd de irdeto kaart niet meer geactiveerd ,maar ja wat wil je je krijgt een callcenter persoon aan de telefoon lijn en niet regelrecht canaldigitaal dus hun gaan dan ook vragen en komen dan tenslotte met voor jou een negatief antwoord ik kon hoog en laag springen maar kreeg geen signaal op de oude kaart en dat bedoel ik maar

 
Niet zo paniekerig reageren als ik lees op het forum van CDS krijgt iedereen een aanbod.
Dus gewoon de postbode afwachten als het aanbod je niets lijkt kun je er vanaf natuurlijk.
Geldt dat niet alleen voor het abonnement ?

Je hebt al "ruim voldoende" tijd gehad om een HD ontvanger à la CDS aan te schaffen.

Nog steeds laten ze je in het ongewisse over de consequenties voor je abonnement(sgeld).

Ze weten nu al wat het gaat worden, maar communiceren alleen maar dat er iets gaat veranderen.

Kun je straks niet gaan zeiken dat ze niets gezegd hebben.

Meer dan deze thread (klik!) hoeft er niet gezegd te worden, lijkt me daar al duidelijk.

 
Laatst bewerkt:
Toch eigenlijk zonde dat we moeten afgeven op een provider, die eigenlijk de kans heeft een enorm mooie naam op te bouwen, aangezien hij de enige satelliet provider in Nederland is.

Maar als ik dan weer het verhaal van Hanss lees, waarbij ze dus nog niet eens bereid zijn om tijdelijk het signaal op de irdeto2 kaart te heractiveren (hetgeen qua werk nog geen paar minuten kost), dan zakken me helaas weer m'n sokken in de schoenen van verbazing.

We spreken hier wel over klanten he!

Gemiste kans op gemiste kans...

 
Ik ben zoooo blij dat ik van cds af ben, is echt een rustig gevoel

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja echt he? Scheelt echt in de gemoedsrust, een klant hoeft zich dan helemaal niet meer druk te maken over al die anti-klant maatregelen.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan