Venton Hd200

M

madero

Hallo,

ik heb een Venton hd200 decoder gekocht.

Nu wou ik weten wat ik allemaal moet doen om er zo veel mogelijk uit dit aparaat uit te krijgen...?

hoe werk die CCcam enz.. ik ben echt nieuw op dit gebied.

De verkoper dat je hetzelfde ermee kon doen zoals met een dreambox...

Help

 
Hoi Madero en welkom op Satellite Fun.

Ik moet eerlijk zeggen dat het wellicht nog even kan duren voor er hier antwoord op komt want deze ontvanger is nog niet groot bekend. Misschien was het handiger geweest dat de verkoper wat uitleg alvast gegeven had, als hij beweerd dat je hetzelfde er mee kunt doen als met een Dreambox.

Want dat wordt nogal snel gezegd, maar als puntje bij paaltje komt.... En dan moet er ook nog firmware voor beschikbaar zijn.

Er zijn ontvangers waarbij dat het geval is.

Ik zie wel een klein filmpje op youtube wat laat zien dat je er SCT middels ingebouwde emu mee open krijgt, dat kan want dat is weer gehacked.

Maar meer informatie kan ik zelf zo vlug ook niet vinden, hopelijk iemand anders nog wel.

 
Thanks Black Tiger,

en ondertussen heb ik al begrepen dat ik geen goeie koop heb gedaan...

de verkoper had mijn email-adres opgenomen omdat hij iemand kende die mij zou helpen bij het cardsharen maar heb jij ondertussen al iets gehoord... nee?... awel ik ook niet.. en ondertussen ben ik al wel een 4-tal keer langs geweest bj de verkoper op een maand tijd.. Nu zegt hij dat er vreselijk achter cardsharers gezcocht word maar niet om te sharen maar wel om te straffen...:[.

Ik zoek ondertussen ook wel en hoop toch hier nog wel enkele reakties te krijgen...Blijkbaar is dit apparaat populeir bi de Turken maar op die forums versta ik er geen snar van...

Hoop doet leven ....

 
Nu zegt hij dat er vreselijk achter cardsharers gezcocht word maar niet om te sharen maar wel om te straffen...:sad:
Ja dat klopt, maar dat is ook niet vreemd te noemen. Tegenwoordig zijn er te veel mensen commercieel met cardsharing bezig. Het is een illegale activiteit dus het is logisch dat na jaren van berusten en geld uitgeven aan het wijzigen van coderingssystemen, de providers nu actie gaan ondernemen tegen de cardshareservers.

Dat kun je ze niet kwalijk nemen, zij hebben het recht hun product te beschermen.

Misschien kan het apparaat best veel, helaas begrijp ik ook geen Turks en bij dit soort apparaten ben je toch vaak afhankelijk van de support van hobbyisten.

Misschien had je dan voor dat geld beter een DM800HD clone kunnen kopen of anders een IP9000HD ofzo.

Doch ook ik hoop voor je dat er nog mensen zullen reageren alhier die wat verstand hebben van de door jou aangeschafte ontvanger.

 
Ja blacktiger.... ik heb veel te snel gekocht en hier komt ook ni veel reaktie op.. Ik veronderstel dat ze mij daar in de shop goed hebben beetgenomen...

Ik heb ondertussen nog enkele andere forums bezocht en ook daar word er niet gereageerd op mij vragen...

Ik ga hier sebiet dat spel buiten gooien...

 
Tja ik kan helaas niet bepalen hoe of wat dat voor ontvanger is. Of ze je beetgenomen hebben is mij niet bekend, helaas ken ik ook geen Turks of Arabisch want daar zie ik wel iets van op Google. Dan is er nog sat-television.com maar dat is alleen Engelstalig. Misschien dat je daar nog iets kunt.

Misschien is het geen slechte ontvanger maar moet de support vanuit de hobbyisten in Europa nog tot stand komen. Net zoals met de Cube Revox en de VU+Duo. Veelbelovende ontvangers maar nog vrij weinig ondersteuning.

Het voordeel van Dreambox is dat deze als 2de linux ontvanger (de eerste was Dbox2) op de markt is gekomen al jaren geleden. Dus die kan al terugzien op ene jarenlange ervaring en gebruik in de hobbyistenscene.

Maar vergis je niet, het eerste jaar was de Dreambox ook meer een bagger en ellende ontvanger dan iets anders. Pas na een jaar begon het fatsoenlijk te wordenen geschikt voor een grotere groep mensen.

Misschien is dus je ontvanger best goed, alleen als er weinig ondersteuning te vinden is kun je er op dit moment weinig mee.

 
Hallo,

ondertussen al iets wijzer worden.

Bij de firmware die ik gevonden heb zit cccam en newcamd onmiddellijk erbij

en via het menuscherm direkt bereikbaar.

Bij de firmware zit zelfs ook direkt een sct-emu die warme beelden op de buis zet.Zonder kaarten of internetverbinding. zoals het filmpeke op youtube..

Via het menu geraakt ik ook op een scherm die toelaat om keys in te voeren op de verschillden systemen... viacess, seca, enz...

Ik weet wel nog niet wat er daarmee allemaal kan gebeuren...

Maar samen krijgen we de venton hd200 aan de praat hoop ik... dus laat de reakties maar komen...

Greetz

Marc

 
Kijk dat begint al ergens op te lijken, want ik had wel ergens in de gauwigheid gezien dat dit met die warme zenders kon via keys, zoals je al aangeeft, ook met firmware, maar nog niet met welke firmware precies en hoe je die er in moet zetten etc.

die toelaat om keys in te voeren op de verschillden systemen... viacess, seca, enz...
Dat is iets wat een aantal oudere ontvangers ook al konden, maar waar we het hier niet over mogen hebben op het forum.

Maar de technische uitleg mag natuurlijk wel.;)

Het beeld wordt voorzien van een codering en door je ontvanger weer gedecodeerd aan de hand van een vraag/antwoord die de ontvanger met je abonnementskaart doet.

Een emulator doet simpel gezegd alsof hij een kaart is en met keys kun je aangeven welke sleutels (keys dus) die emulator moet gebruiken.

SCT zendt bijv. in Viaccess en Irdeto 2 uit. Weet je de juiste Viaccess keys en je voert die in dan kun je dus naar SCT kijken, zonder kaart.

Zo werkt het ook met de andere providers. Vroeger werden die systemen nogal eens snel gehacked. Maar dat is tegenwoordig wel anders. Als er al iets gehacked wordt duurt dat erg lang en het blijft meestal niet zo lang meer open (dus kijkbaar).

Maar dat is dus waar die keys voor zijn. Ik zou er in elk geval geen wijzigingen in aanbrengen want eigenlijk ligt er bijna niets open momenteel en wijzig je de verkeerd is ook meteen je beeld op de warme zenders weg.:)

 
Ja eindelijk gelukt

Vandaag mijn eerste cline op the box gekregen... papgemakkelijk..

Gewoon met de afstandsbediening en een menuscherm van de Venton en oeps een ganse hoop kanalen zichtbaar....

Bedankt aan al diegene die mij daarbij hebben geholpen...

grreetz

 
Laatst bewerkt:
Hartstikke mooi! Veel plezier met de ontvanger!

 
Blijkbaar zit er ergens een verborgen menu in de ontvanger.

Mss zou het niet slecht zijn om te laten weten hoe je in dat menu geraakt bent.

Edwin

 
wel jammer dat hij nu niet meer reageerd,nadat "zijn"probleem is opgelost..

 
Heb de info gevonden op een duitse site na lang zoeken.

De ontvanger kan dus cccam client zijn via een speciaal verborgen menu.

Voor diegenen die de info willen mogen me contakteren via PM

Edwin

 
Waarom via pm? Kun je dat niet gewoon hier plaatsen? Wat mij betreft mag je.

 
Hey sorry jongens .. ik ben er ganse tijd vanuit geweest...

Ben terug nu...

sorry aan de mensen die info vraagde en geen antwoord kregen van mij...

 
In het menu scherm Harde schijf, zich plaatsen op Networking en daar dan 8888 invoeren.... krijg je een nieuwe topic : server

greetz

 
De Europese invoerder voor de VENTON is altsat uit Aalst.

daar kan je alles vinden voor je Venton, inclusief alle software up-dates en Nederlandse handleiding.

Bellen kan ook, naar een duur nummer, en het is vaak bezet.

Zelf heb ik zo een Venton gekocht via een firma die ze voor Altsat verdeelt, Deze Venton 200 kan inderdaad wat een dreambox kan, maar je moet hem even leren kennen.

De firma waar ik hem kocht heeft zeer goede ondersteuning:biggrin:, als je bij hem kocht toch.

Hij kent het apparaat vanbinnen en vanbuiten. Firma heet MDTS uit (B)1745 Opwijk.

Je kan ook een harde schijf aansluiten en dan via de timer opnemen, zorg wel voor een schijf die FAT32 is geformateerd want schijven in NTFS zijn niet bruikbaar.

Ik dacht dat 200GB het maximum was.

Met een voldoende snelle schijf is het zelfs mogelijk aan time shifting te doen.

 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, heb mij ook zo'n bakje aangeschaft, de prijs valt zeer goed mee, 169 euro.

Je kan het toestel zelf als server gebruiken (enkel intern sharing dan). Extern enkel als client.

Ik stond er eerst wat negatief tegenover, gezien het vorige model 100, maar ik ben er echt van geschrokken, beeld kwaliteit zéér goed, alsook de upscaling. Wat ook interessant is, twee kaartlezers, die zelfs de Duitse SKY kaart en Italiaanse SKYkaart kan lezen, alsook nog twee CI ingangen. HDMI en component uitgang.

Veel genot voor weinig geld vind ik.

 
Leuk om te zien hoe de stemming in dit topic veranderd is. Nu er een goede ondersteuning is, blijkt de Venton toch heel populair te worden.

Met CCcam client software aan boord, en de twee perfect werkende kaartlezers (zelfs maagdelijke activatie van TV Vlaanderen en Canaldigitaal zijn geen probleem, evenals de maandelijkse updates uiteraard).

Uit symphatie voor het merk heb ik een website gemaakt voor de Venton gebruikers.

Bedankt om eens een bezoekje te nemen op onze site!

Greetz,

Marciemarc

 
Laatst bewerkt:
Ook ik moet toegeven dat deze ontvanger mij blijft verrassen, allerhande kleurentoetsen, met daarachter misschien interessante mogelijkheden, mogelijkheden die ik overigens bij gebrek aan de noodzakelijke kennis nog niet heb kunnen uitproberen.

Deze ontvanger dwingt mij ertoe opnieuw aktief te worden op de bekende satelliet fora.

Ik denk daarbij terug aan vroeger toen "wij" ons vooral bezighielden met het loggen van datastromen met de season interface, en er tevens een levendige ruilhandel bestond in papua's en dergelijke.:biggrin:

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 13:06 uur ----------

De reden waarom ik de Venton decoder aangeschaft heb, was voornamelijk, omdat naar mijn gevoel geen andere decoder dit eenvoudig kan omgaan met de kaarten van CanalDigitaal en Vlaanderen.

Hoewel en wel een probleem is om beide kaarten gelijktijdig in de twee kaartlezers te hebben, slechts één kaart kan geopend worden.

Dus, om naar Vlaanderen te kijken moet ik de nl kaart uit de kaartlezer verwijderen en omgekeerd, maar daar zeur ik niet over.

Wegens mijn draaibare schotel moest ik zelf een kanalenlijst genereren, dit omdat de "Fastscan" kanalenlijst niet overweg kan met een schotel, vanwege het verschillende Diseqc protocol.

Overigens wel een gebruiksvriendelijke decoder, mijn vrouw kan na twee weken prima overweg met het switchen tussen de verschillende satellieten favorieten lijsten.

Wat het 'verborgen menu' betreft; daar ben ingeraakt door de 8888 op Netwerk in te toetsen, daarna ontwaakte mijn nieuwgsgierigheid volledig.

Na het aansluiten van een kabeltje tussen mijn KPN router en de achterzijde van de Venton zie ik in het Netwerk een IP adres, gateway enz..

Het server setup heb ik wat mee gekloot maar brengt mij niet veel verder, dus er is nog veel te leren.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan