Dit is mijn installatie

M

MAS3

Vandaag heb ik de laatste onderdelen van mijn nieuwe installatie in huis gehaald.

Deze nieuwe installatie begon een jaar geleden met de aanschaf van mijn eerste platte tv, een 42" Philips met full HD en Ambilight (geen Auris die ook licht naar voor straalt).

Die werd ook gevolgd door een satelliet ontvanger die HD kan weergeven.

Dat is een DGS Cube Revo, vanwege de kwaliteiten van de toegepaste hardware.

Voor deze ontvanger is een goede ondersteuning, en er word op veel fronten software ontwikkeld.

Dus niet alleen de fabrikant en afgeleiden daarvan, maar ook Enigma 1 en 2 varianten zijn er voor dit appraat.

Vorige week zondag heb ik de versterker en de speakerset aangeschaft.

De versterker is een Pioneer SC-LX72.

De keuze viel hierop omdat ik een apparaat zocht dat zoveel mogelijk beeld en 3D geluid kan weergeven.

Alle mogelijke vormen van Dolby en THX dus.

Dat was ook mogelijk met een Onkyo installatie, maar het oog wil ook wat.

De Speakers zijn van Mordaunt - Short.

Type Alumni, een 7.1 set bestaande uit 4 x de 2, een 5, 2 x de 8 en de 9.

De Blu Ray speler is de LG 390.

Het mag opmerkelijk heten dat ik een product van deze fabrikant vol overtuiging in huis heb gehaald.

Maar als je kijkt wat dit apparaat allemaal biedt, dan is er geen fabrikant die daar tegen op kan en al helemaal niet tegen die kostprijs.

Een (voor mij) belangrijk ding is dat het apparaat niet is voorzien van een ventilator, en dus ook niet de daaraan onvermijdelijke herrie zal produceren.

Maar het is zowat meer een mediaspeler dan een Blu Ray speler.

Het ding heeft mijn hele netwerk afgezocht naar afspeelbare bestanden, en speelt ook YouTube content af.

Dan mag ook nog de relatief korte opstarttijd vermeld worden.

De installatie ga ik later vandaag helemaal aansluiten.

Heb al wel genoten van de eerste BD schijf, en das dus echt een mooie ervaring.

Moest wel gauw het volume van de woofer terugzetten, want de buren konden er fijn van meegenieten.

Maar das iets waar ze in de toekomst toch maar aan zullen moeten wennen ;)

Ik ben in ieder geval zo blij als een kind nu, en ga morgen nog lekker aansluiten en spelen.

 
Inderdaad een mooie installatie!

Groetjes en veel kijk en luister-plezier!

Bones

 
Hoort zich inderdaad heel erg mooi aan.

Dat er met die Cube Revo ook Enigma1 gedaan kan worden is leuk maar heeft hij ook dezelfde mogelijkheden als de Dreambox bijvoorbeeld?

De boxen zeggen mij zo niet veel eerlijk gezegd, ik ben andere merknamen gewend vanuit mijn tijd, maarja da's nogal lang geleden dus tegenwoordig zullen er wel andere merken zijn. Maar die versterker lijkt me weer super.

Ben ook een tijd aan het azen geweest op een AV versterker die ook THX, Dolby prologic, Dolby 5.1, surround en DTS aan kon. Ik weet alleen niet meer of dat ook een Pioneer was, dacht het wel. Als het Pioner was heb jij geheid dan nu een moderner uitvoering daarvan.

Ik hoop dat je blue-ray zonder ventilator toch nog genoeg koeling zal krijgen. Er zijn immers ook lawaai-arme ventilators in de handel, daar hoor je weinig van, zeker niet als je een geluid op zet waarbij de buren kunnen meegenieten.:biggrin:

De kwaliteit van blue-ray is wel super, heb eens een stukje BR film gezien op een PS3 want daar zit ook zo'n speler ingebouwd. Prachtig.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

 
Mooie configuratie!! Dat zal je vast veel kijk en luisterplezier opleveren!

Wat voor type Phlips tv heb je?

 
Ziet er mooi uit. Zat even te kijken naar plaatjes via google aan de hand van de typenummers.

Hoop dat je er niet teveel voor betaald hebt, zag dat er bij je versterker alleen al een verschil zat van bijna €2.700 da's wel geld om even te gaan shoppen.

Maar succes met aansluiten en heel veel plezier ermee.

Ik ben toevallig bezig om een leuk zelfbouwpakket speakers uit te zoeken.

;)

Nr.10

 
Laatst bewerkt door een moderator:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan