Stream werkt niet goed

buganceiro

New Member
Lid sinds
19 jan 2010
Berichten
17
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
54
Hallo,

Ik heb volgens de handleiding van het forum de stream van PC naar

dreambox een beetje op gang gekregen.

Ik kan vanuit de dreambox de bestanden op de PC zien.

Maar als ik een ( avi. mpeg2 of ts ) selecteer blijft hij op 0% buffering hangen terwijl de film op mijn PC wel begint te spelen via VLC.

Als ik een File selecteer via de webinterface krijg ik de melding "Unable to open C:\fakepath\Film"

Het rare is, dat als ik een dvd via de drive laat spelen hij wel perfect streamt.

Het gaat om een DM-7000 met PLI Jade image en VLC 0.8.6c

De problemen doen zich voor in zowel IE.8 als Firefox.

 
Hoi Buganceiro en welkom op Satellite Fun.

Om gelijk even op je vraag/probleem in te haken... kan het zijn dat een virusscanner of firewall op je pc roet in het eten aan het gooien is?

Ik neem aan dat alles bekabeld is of gebruik je de pc via draadloos netwerk? Dat wil nogal eens problemen geven namelijk.

Feitelijk heb je dus 2 problemen. Met het streamen blijft de zaak hangen op 0% buffering. En als je via je browser probeert te kijken naar je Dreambox (als ik het goed begrijp) krijg je een foutmelding dat een path niet te openen is.

Welke windows gebruik je?

Bestaat c:\fakepath\film wel?

Hoeveel is nog vrij aan geheugen op je Dreambox? De 7000 heeft namelijk weiniger geheugen als een 7020 of een DM800 en dat kan ook tot bepaalde problemen leiden.

Zo is het bijv. aan te raden slechts 1 emu te gebruiken en de overige die mee geinstalleerd worden weer weg te halen.

Misschien dat Mas3 ook nog tips heeft want die gebruikt ook Pli.

 
Hallo Black Tiger,

De firewall is uitgeschakeld en Nod32 stoppen helpt ook niet.

Hij is bekabeld via de livebox van Wanadoo.

Ik gebruik XP en "c:\fakepath\film" bestaat niet, het moet

gewoon "c:\Film" zijn.

Hoeveel geheugen ik vrij heb weet ik niet (Heb pas sinds kort een dreambox) Maar de var staat voor 60% vol.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 01:57 uur ----------

Kleine toevoeging

Web-x-tv werkt gewoon , en opnemen via Ngrab naar harddisk PC werkt ook perfect..Moet ik misschien nog wat poorten open zetten ?

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb even de quote verwijderd, a.u.b. het quickreply venster gebruiken of gewoon op antwoorden duwen, niet de quote knop gebruiken. Dat ter informatie.;)

Oke, even verder met je probleem, ik denk dat we er al wel uit kunnen komen:

Ik gebruik XP en "c:\fakepath\film" bestaat niet, het moetgewoon "c:\Film" zijn.
Het geheugen is prima, als jij schrijft dat de var 60% aan geeft, dan moet dat voldoende zijn. De 7000 wil nog wel eens raar gaan doen bij 75% en meer dus 60% is prima. Daar zal het dus niet aan liggen.

Echter bovenstaand mag natuurlijk niet. Ergens staat er klaarblijkelijk nog een instelling die naar c:\fakepath\film kijkt in plaats van naar c:\film en dat zou een oorzaak kunnen zijn.

Als je de windows firewall normaliter aan hebt, zou ik deze weer aanzetten, maar wel controleren dat VLC player toegang heeft c.q. aan de uitzonderingen van de firewall is toegevoegd. ik heb hier ook al ervaren dat als de firewall uit staat, soms bepaalde poorten toch dicht staan terwijl dat niet zou moeten. Windows is wat dat betreft niet consequent.

WebX-TV en Ngrab werkt wel dus feitelijk gaat het streamen goed, alleen nog niet via VLC middels een directory op de pc.

Kun je me dit even nader uitleggen?

Als ik een File selecteer via de webinterface krijg ik de melding "Unable to open C:\fakepath\Film"
Waar precies selecteer je een file via de webinterface?

Onder de knop VLC of waar precies?

Heb je de xml file op de Dreambox aangepast? Zoja, maak er anders eens c:\hdd\film van i.p.v. C:\film dus zowel in de xml file alsook op de pc, misschien helpt dat. Of c:\media\film kan ook.

 
De fakepath melding krijg ik als ik in de webinterface via de optie stream

een bestand op de harddisk selecteer, maar als ik een film op een DVD

selecteer speelt hij wel gewoon.

Ik heb er inmiddels een USB aangehangen en als swapfile gebruikt.

De var staat nu slechts voor 9% vol.

Een xml -file heb ik niet aangepast omdat ik hem niet kan vinden via

/var/tuxbox/config/vlcf_original.xml

Hij staat daar niet bij.

 
De fakepath melding krijg ik als ik in de webinterface via de optie streameen bestand op de harddisk selecteer
Heb je wel in de Webinterface bij Stream en dan Settings het path correct gewijzigd zoals hier (klik) bovenaan is weergegeven?

Een xml -file heb ik niet aangepast omdat ik hem niet kan vinden via/var/tuxbox/config/vlcf_original.xml
Is daar ook geen vlc.xml aanwezig? Want dat stond wel in de handleiding erbij:

(bij Gemini etc. zal dit vermoedelijk gewoon vlc.xml zijn).
Anders kijk ik wel even of ik vrijdagnacht tijd heb om Pli even op de USB te zetten dan check ik het even. Want zonder gecorrigeerde xml of zoals bij de DM800 juist ingestelde vlc player op de Dreambox gaat het niet lukken met streamen.

 
Zover ik kan zien staan alle instellingen goed.

Er staat daar wel een movieplayer.xml

met de juiste configuratie.

Ik heb het ook geprobeerd via een laptop.

Ik krijg dan geen fakepath melding ,maar de steam wil op tv

niet starten en VLC begint elke keer de intro op de laptop af te spelen.

Ik zag met activeports wel dat hij om de drie seconden een andere local port pakt 1470, 1473, 1476 enz.

Ik denk dat de Livebox de problemen veroorzaakt er is daar overigens geen mogelijkheid om de firewall geheel uit te , maar als ik de beveiliging laag zet veranderd er niets.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 20:49 uur ----------

Het streamen is inmiddels gelukt.

Dat wil zeggen ik kan nu via de webinterface een film opstarten.

Via de Dreambox kan ik wel een film selecteren maar blijft op 0% bufferig hangen.

Maar goed hier kan ik mee leven.

De "fakepath" werd veroorzaakt door een beveiligings instelling.

Mocht iemand hier ooit tegenaan lopen.

Dit is de oplossing:

C:\fakepath probleem.

1. Open Internet Explorer;

2. Klik op Extra;

3. Klik op Internet Opties;

4. Klik op tabblad beveiliging;

5. klik op Internet;

6. Klik op Aangepast Niveau, zoek naar: Pad naar lokale map opnemen tijdens het uploaden

van bestanden naar een server;

7. klik op inschakelen;

8. klik op ja, bij de vraag: Weet u zeker dag u de instellingen voor deze zone wilt wijzigen?;

9. Klik op ok;

10. Sluit Internet Explorer af;

 
Ik weet niet of die instellingen exact zo moeten zijn, maar standaard staat er bij mij in die regel toch een user en pass. Verder is het ook niet slim om de web-interface poort en de stream-poort hetzelfde te maken, dit is jouw regel:

En dit is wat het dan zou moeten zijn:

Of het echt zoveel uit maakt durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar als het met zo'n standaard installatie werkt zou ik eerst dat proberen en dan pas gaan kijken of je instellingen kunt wijzigen. Want op gewijzigde instellingen t.o.v. de handleiding kan ik geen support bieden.

Verder weet ik niet hoe de mediaspelers met spaties omgaan in directorynamen, maar probeer het eerst eens met iets standaards, dus in plaats van:

maak je iets als:

Misschien als je het zo doet dat de stream niet op 0% blijft hangen, met name omdat je dan tenminste ook verschillende poorten gebruikt voor de web-if en het streamen zelf.

IP camera's hebben ook niet voor niets een webpoort voor de configuratie en een streampoort voor het streamverkeer.

Baat het niet dan schaadt het ook niet.

Wel fijn dat je heb gevonden waar dat fakepath nu vandaan kwam en ook wat de oplossing hiervan is. Super!(Y) Die zet ik in de handleiding erbij.
 
Ik heb je adviezen opgevolgd...maar het blijft hetzelfde.

Maar goed, ik ben momenteteel tevreden met de gang van zaken.

Ik ga morgen eens proberen om een dual-boot met Gemeni te maken.

Ik laat de resultaten wel weten.

Maar zoals ik al eerder schreef, denk ik dat de Livebox roet in het eten gooit.

Dat is een modem/router die voor minstens 90% door de provider wordt beheerd

met elke keer ongewenste updates en niet te wijzigen applicaties.

 
Ja de Livebox is me bekend, maar zou normaliter geen invloed mogen uitoefenen op het interne netwerk verkeer en daar spreken we wel over.

Maarja het zou niet de eerste keer zijn dat een router of modem zich daar tegen de regels in toch mee bemoeit.

Ik ga eens een dualboot maken met Pli, eens zien of het hier wel goed werkt dan.

 
Ik heb nu zelf een dualboot gemaakt met Gemini.

Maar een ding is me onduidelijk.

Als ik van firmware wil switchen , moet ik dan elke keer

een hard reset doen ( stroom even van Dbox halen)

Want in de standby start hij gewoon PLI zonder de bootscreen te laten zien ?

 
Standby is niet hetzelfde als uit. Om het bootscreen te zien zal de Dreambox echt even uit moeten en standby is niet ut. Maar de stroom er af trekken is ook niet nodig.

Gewoon je afstandsbediening nemen dan op de menu knop drukken, dan naar uitschakelen en dan "nu uitschakelen" kiezen. Dan sluit hij netjes af en gaat hij uit. Daarna zet je hem gewoon met de power knop op de a/b weer aan en krijg je wel het boot menu.

Het kan zijn dat de Nederlandse namen iets afwijken, ik gebruik nooit Nederlandse menu's. En in het Engels is het dus menu knop, dan shutdown en dan shutdown now.

Lukt het je in Gemini wel met streamen?

 
Ik heb Gemini net even getest.

En het is hetzelfde als met PLI.

Ik kan alleen de stream starten vanaf de PC.

Straks ga ik het even verder proberen (vrouw zit Tvglobo te kijken)

 
Ja ik ken dat... kan hier soms ook iets niet doen omdat de vrouw of kids zitten te kijken.;)

er is daar overigens geen mogelijkheid om de firewall geheel uit te , maar als ik de beveiliging laag zet veranderd er niets.
Dit zag ik nog ergens staan in een van je antwoorden. Welke firewall heb je eigenlijk? Misschien helpt het als je daarin de poorten 8080 en 9090 opent? Of is er nog een andere mogelijkheid om VLC volledige toegang te geven?

 
Ik heb even rustig met de Dbox kunnen werken.

De vlcf-orginal.xml aangepast en hernoemd en nu kan ik de stream

ook vanaf de Dbox starten... Door alleen de vlcf-orginal aan te passen

werkte het schijnbaar niet, misshien dat daar ook de schoen wringde met PLI.

omdat daar alleen movieplayer.xml tussen stond.

Het werkt nu allemaal prima met Gemini en ik ben er achter gekomen dat Ccam 2.1.3 ook nagra2 weer ondersteunt.

Het lijkt ook sneller te werken als 2.1.1

Dus ik ben nu tevreden...Bedankt voor het meedenken.

 
Ik heb even rustig met de Dbox kunnen werken.
Dbox? Ik neem aan dat dit een typefout is en Dreambox moet zijn, de Dbox is namelijk een ander type ontvanger, daarom korten wij Dreambox ook meestal met DM af en niet met Dbox.:)

De vlcf-orginal.xml aangepast en hernoemd en nu kan ik de streamook vanaf de Dbox starten... Door alleen de vlcf-orginal aan te passen

werkte het schijnbaar niet,
Nee dat klopt, maar er staat in de handleiding ook duidelijk geschreven dat je de vlcf-original.xml moet aanpassen en hernoemen naar vlcf.xml dus dat is een kwestie van goed de handleiding lezen.;)

misshien dat daar ook de schoen wringde met PLI.omdat daar alleen movieplayer.xml tussen stond.
Nee, dat is firmware afhankelijk. Nabilo heeft vlcf met vlcf-original die je moet renamen (hernoemen). Gemini heeft dacht ik gewoon vlc maar zou ook vlcf kunnen zijn, heb ik verder niet naar gekeken, we ondersteunen geen Gemini.

En met Pli heb je geen vlc of vlcf plugin nodig, die heeft movieplayer en daar gaat het ook prima mee, voor PLi is ook een apart stukje in de handleiding te vinden.

Dus met die movieplayer.xml zou het ook geluk moeten zijn eigenlijk want daar lukt het hier ook mee.

Ja klopt de CCcam 2.1.3 doet ook weer Nagra2, althans voor het grootste gedeelte en is inderdaad ook wat sneller, zijn ook een paar bugs uit gehaald t.o.v. 2.1.1 dus zo zie je maar weer, af en toe eens prutsen met de Dreambox heeft ook weer zijn voordelen.:)

 
Omdat het Pli probleem me niet kon loslaten.

Heb ik na lang zoeken eindelijk een oplossing gevonden.

Of ja oplossing, De movieplayer schijnt nooit gewerkt te hebben met PLI Jade 3

Na een upgrade naar de laatste "OpenPLi-unstable-dm7000-20100126-71"

werkte het meteen.

 
Of ja oplossing, nooit gewerkt te hebben De movieplayer schijnt met PLI Jade 3
Schijnt nooit gewerkt te hebben? Hoe kom je aan die onzin? Als het daarin nooit gewerkt zou hebben dan mag men mij eens uitleggen waarom het bij mij perfekt werkt met Movielplayer en Pli Jade 3 anders had ik er geen handleiding over kunnen schrijven. Ik draai namelijk nooit unstable (onstabiele) images.:biggrin:

Maar als het nu meteen bij je werkte met de Movieplayer kan het misschien aan het type 7020 liggen, oude serie / nieuwere serie ofzo?

 
Schijnt nooit gewerkt te hebben? Hoe kom je aan die onzin?
Naar aanleiding van het onderstaande citaat van een post die ik vond

op het PLI forum.

Citaat:

"ik wil het volgende melden, in de laatste openpli image

"OpenPLi-unstable-dm7000-20091201-51"

Werkt de movieplayer eindelijk weer!!

Tot nu toe had ik het alleen werkende op de "Jade RC' Jade 2 heb ik niet geprobeerd.

In Jade 3 had ik precies hetzelfde probleem als wat boven werd beschreven

de eindeloos bufering 0% melding en de film start op de pc maar op de dreambox is niets te zien"

Deze reactie staat nog in het google-cache en laat alleen pagina twee zien.

De eerste pagina was helaas niet meer te vinden waardoor de hele thread niet

meer te zien is.

http://74.125.77.132/search?q=cache:sQxZEIKmDg0J:www.pli-images.org/forum/viewthread.php%3Fforum_id%3D6%26thread_id%3D10824%26pid%3D117619+movieplayer+pli3&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Maar als Jade 3 het bij jouw wel werkt moet ik mijn bevindingen herzien :biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan