Mediamarkt BTW reklame, wat een onzin.

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.810
Waarderingsscore
1.018
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Nou ik ben er weer mooi ingetrapt vandaag.

Op alles geen BTW betalen dit weekend. Yeah right en we trappen er ook nog allemaal met onze grote voeten in, ondergetekende inclusief.

Dan ga je kijken en wat blijkt, bepaalde dingen zoals de 66 euro kostende HD van 1 Terrabyte is bij geen enkel filiaal in de buurt voorradig. Handig, alleen die van 79 euro of 85 euro ja. Zo kan ik het ook.

Een Wii met die "geen b.t.w." korting? Nee natuurlijk niet meneer, de reklame is niet van toepassing op spelconsoles aldus ondervond een vriend van me.

Oke, daar viel ons oog op een Eminent streaming apparaat. Heel mooi, kon alles, met een 500 GB HD er in voor het prijsje van 179 euro.

Oh leuk denk je dan bij je eigen... 179 en daar gaat dan 19% b.t.w. van af, dus even heel grof en in eigen nadeel tellen gaat er dan 30 euro vanaf. Dan zitten we ongeveer aan 149 euri, een nette prijs.

Ik: "Zit hier die b.t.w. korting ook op meneer?"

Verkoper: "Nee meneer, sorry, de b.t.w. reklame geldt niet voor accessoires"

Ik: "Pardon? Een Streaming apparaat is een multimedia device, dat is een zelfstandig apparaat, geen accesoire want het ding werkt volledig onafhankelijk en hoeft niet perse met een pc gebruikt te worden."

Verkoper: "Tja ik kan er niets aan doen, Mediamarkt bepaald dat het apparaat een accessoire is en buiten de korting valt."

Ik: "Ja natuurlijk, op die manier kan ik ook mijn overtollige oude voorraad makkelijk kwijt. Dan ga ik wel naar Paradigit voor een AC Ryan ofzo".

Dus waar je wel korting op krijgt, is ofwel niet aanwezig, of de prijs is er dusdanig van verhoogd dat je hetzelfde betaald als afgelopen week toen er geen b.t.w. reklame was (zag ik aan een bepaald type laptop), ofwel betreft materiaal wat je anders al dan niet met wat praten ook wel voor die huidige prijs had gehad.

Enkele uitzonderingen daargelaten, maar wedden dat die snel uitverkocht waren?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan