Nieuw lek in IE geeft hackers leestoegang!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.774
Waarderingsscore
1.000
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Het ene gevaarlijke lek is nog niet gedicht of een ander komt al weer boven water drijven.

Hackers kunnen door dit gat in Microsofts webbrowser leesrechten krijgen, dus ze kunnen geen malware installeren, want ze hebben geen schrijfrechten.

Het vervelende is dus dat hiermee alles leesbaar wordt, incl. bestanden met gevoelige informatie.

Het lek is aanwezig in alle versies van IE, inclusief de nieuwste IE8, op alle versies van Windows, van '95 tot Windows 7.

Om besmet te raken, moet een slachtoffer naar een kwaadaardige website gelokt worden. Vervolgens moeten 4 of 5 features van Internet Explorer gemanipuleerd worden. Daarmee laat de aanvaller de browser bestanden produceren op de pc die niet puur html zijn, zo omschrijft Medina de hack.

Het gaat dus niet letterlijk om gaten in de browser, maar om features die worden misbruikt. Daarom is het moeilijk voor Microsoft om dit probleem op te lossen.

@Bron: Core Security en Techworld.

 
Gewoon Firefox gebruiken.. :)

 
Hahaha, nee dank je. Die heb ik hier als tweede browser er op staan, maar ik heb verleden maand een lijstje met lekken in Firefox gezien daar wordt je niet goed van.:)

Oke ze dichten die wel sneller dan bij IE, maar dat mag ook wel gezien het aantal.

 
@BT,

Ik wist niet dat er een lijstje is voor firefox. Dacht dat het wel mee zou vallen. :sad:

:sad:

Nr.10

 
Zat zo net nog op mijn zoon zijn laptop en je raad het al. .... Precies.

Morgen nog even op mijn andere zoon zijn PC kijken, die doet ook nooit iets update.

Bedankt.

;)

Nr.10

 
Zat zo net nog op mijn zoon zijn laptop en je raad het al. .... Precies.
Ja tuurlijk, ingekrakt... die apparaten zijn ook niet om op te gaan zitten.:biggrin::biggrin:

Maarreh... serieus... ja inderdaad updaten is belangrijk en er zijn er genoeg die het niet doen. Was je geschrokken van de lijst?

 
Ja tuurlijk, ingekrakt... die apparaten zijn ook niet om op te gaan zitten.:biggrin::biggrin:
Uitgeslapen. :biggrin:

Ik zag de lijst en ik dacht gelijk. OK!!! Even naar mijn eigen browser kijken en dan de rest even nalopen.

Morgen verder. Gelijk even de scan er goed over. Wie weet valt het mee.

Nog bedankt.

;)

Nr.10

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan