Dreambox 7000s blijft hangen op bootscherm

S

sretnici

Mijn Dreambox 7000s blijft hangen op het bootscherm nadat ik een nieuwe flash erop heb gezet (manual install) je ziet een bootscherm van Gemini Project en verder komt hij niet.

Ik heb geprobeert hem nog een keer te flashen via DreamUp maar als ik hem aanzet als er staat ''Connection prepared, Now switch on the Dreambox'' dan gebeurt er niks, ik heb het ook al geprobeert met FlashWizard maar daar kon ik geen verbinding krijgen met mijn dreambox, ik ben ten einde raad.

Weet iemand wat het probleem is, en hoe ik het kan oplossen?

Alvast bedankt,

 
Heb je wel een gemini gebruikt die ook bedoeld was voor de 7000?

Anders kijk eens in de down loads en probeer eerst erase image.

En dan biv.nabilo darkstar.

 
Ja, ik heb gemini 4.7 erop gezet maar na de installatie van die flash drukte ik op het bovenste linker knopje maar er gebeurde niks

 
Hoi sretnici, welkom op het Satellite FUN Board !

Vertel es wat meer over je 7000.

Heb je er een harddisk inzitten, en heb je er ook andere apparatuur aan zoals een USB stick ?

Wat voor LNB configuratie heb je eraan ?

Probeer anders eens de box met alleen een LNB eraan (als dat mogelijk is).

 
De Dreambox eerst leegmaken met Erase wil vaak ook helpen.

Let wel op dat hij daarna alleen nog te flashen is via de com-poort

en niet meer via het netwerk te benaderen is.

 
Let ook op bij het gebruik van DreamUp. Haal je Dreambox van de stroom af, start Dreamup door op Connect te klikken en steek dan zo snel mogelijk de stroom van je DM7000 in de stroom.

Inderdaad kun je ook de erase.img gebruiken voor alle zekerheid, doch daarvoor moet er wel eerst verbinding zijn. Soms helpt het om een andere versie van DreamUp te gebruiken.

Flashwizard werkt alleen met een netwerkverbinding dus vandaar dat DreamUp meer geschikt is.

Overigens ga ik er van uit dat je een seriele nullmodem kabel gebruikt en geen gewone seriele kabel.

 
Ik zal is proberen met een andere versie van dreamup.

Ik heb een hardeschijf voor de dreambox van 120 gb verder geen usb aanhangen of andere dingen.

 
Die hardeschijf misschien even los maken als het nog niet lukt.

 
Hij is al losgekoppeld.

Ik heb nou de volgende versies geprobeerd : 1.3.3.4 , 1.3.1.0 en 1.2.2.0 maar geneen doet het.

misschien is er nog een oudere versie?

 
Dat heeft weinig zin. Als je precies doet zoals ik omschreef en het lukt niet met de nieuwste versie en met 2 oudere versies om er verbinding mee te krijgen middels de seriele nullmodemkabel rechtstreeks op een rs232 poort (dus geen usb2serieel toestand), dan is er een ander probleem.

Dan blijft er bijna niets anders over dan de bootloader er opnieuw in te zetten middels een Jtag. Misschien dat er iemand in de buurt van je woont die je kan helpen?

 
hoe moet je de bootloader er opnieuw inzetten? heb je daar misschien een handleiding ervoor?

 
Is je nulmodem kabel wel de goeie?

Ook BT had dat al gevraagd je weet maar nooit.

En als je van usb naar serieel is het maar de vraag of dat goed werkt.

Met dit laatste heb ik ook een keer mee zitten kl*ten.

Het app. werkte 2 x goed en daarna begon hij met kuren.

Een bootloader herstellen kan met een cas interfase en met een jtag.

Software heb ik ook nog niet kunnen vinden.

Probeer nog eens te zeggen wat er gebeurt als je hem aanzet.

Ik zit eerder te denken aan de voeding.

 
het is een nullkabelmodem en ik heb een serieel naar usb eraan maar als ik hem opstart enzo dan blijft hij hangen en kan ik niet verder en hij herkent de box alleen niet als ik hem aandoe maar hij herkent de poort wel(com)

 
Toch kan zoiets liggen aan de sub naar serieel interface, het zou niet de eerste keer zijn dat o.a. ik zelf die ervaring op doe. Je kunt pas echt zeker zijn als je geprobeerd hebt met een seriele poort op de pc en een seriele nullmodemkabel.

Daarom is het ook zo vervelend dat de pc fabrikanten die seriele poort er af hebben gehaald, in diverse gevallen is dat ding gewoon nog erg handig.

Misschien even bij een kennis proberen met en oudere pc voor alle zekerheid? Helaas heb ik geen handleiding om de bootloader met een Jtag er op te zetten, misschien een van de andere gebruikers?

 
Ik denk nu ook dat het aan zijn kabeltje ligt.

Als je die in een computer zaak koopt krijg je meestal de verkeerde.:headbang:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan