lnb's koppelen

A

adeteka

Ik heb de volgende vraag. Ik heb een schoteltje met daarvoor een lnb met een dubbele kop(regulier astra en regionale zenders) met vier uitgangen waarvan er twee naar een topfield 4000 gaan en twee naar twee losse ontvangers op een paar slaapkamers. Ik heb begrepen dat ik mijn lnb een quad lnb moet noemen. Nu heb ik ook begrepen dat het mogelijk moet zijn de BBC en aanverwant te ontvangen. CD biedt daar kant en klare sets voor aan maar ik mijd contacten met CD waar het maar gaat. Een antenneboer uit de buurt bezwoer mij ook niet aan het aanbod van CD te beginnen in verband met de te geringe doorsnede van de betreffende schotel. Hij rekende mij een technisch goed alternatief voor van dik € 550,--. Toen ik daar over nadacht leek mij dat wat veel en ook eigenlijk voor een deel overbodig. Ik heb immers al een schotelinstallatie staan. Ik hoef er eigenlijk alleen maar een schotel naast te plaatsen en de lnb's met elkaar te verbinden zodat ik de programma's van de verschillende satellieten kan bekijken zonder met de draden naar de ontvanger aan het rommelen te gaan. Nu is mijn vraag of dat gaat met de reeds aanwezige quad lnb en een multischakelaar of dat er andere dingen bij komen kijken en welke lnb ik het beste voor de extra schotel kan zetten. Als iemand mij anders kan verwijzen naar algemene informatie over dit soort dingen dan ben ik daarvoor uiteraard ook zeer dankbaar. Dan heb ik nog een vraag. Een tijdje geleden heb ik mijn topfield van nieuwe software laten voorzien, ging niet anders, ik kreeg geen ontvangst meer van de Nederlandse zender. Dat werkt nu wel weer maar nu heb ik te maken met het vreemde verschijnsel dat de ontvanger niet meer reageert op de afstandbediening of de toetsen op het apparaat zelf als deze een tijdje op het Duitse ZDF afgestemd heeft gestaan. Heeft iemand van jullie dit ook al meegemaakt? Benieuwd naar jullie reactie.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan