@sat9500 en Seca3, hoe?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.809
Waarderingsscore
1.017
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Een kennis van me heeft een @sat of atsat 9500 en daar zit momenteel Pentacrypt 1.20 in. Daarmee liep seca 2 nog prima.

Maar nu hebben ze al een tijdje een Seca 3 kaart en die wenst daar echt niet in te werken. We spreken overigens over het Ucas slot dus de interne kaartlezer. Het ligt namelijk niet in de bedoeling er een Mediaguard module voor aan te schaffen.

Ik heb begrepen dat de Seca 3 kaarten weer goed werken op de Xtreme ontvangers met Ucas 3.0 software. Deze zou er met een Cas 2 interface in gezet moeten worden.

Voor zover mij bekend zijn de Xtreme en @sat 9500 ontvangers vrijwel gelijk. De 9500 heb ik zelf vaker met een gewone cas-interface van andere penta software voorzien.

Maar ik heb geen cas2 interface, kan misschien wel ergens geleend worden.

De vraag is echter of iemand me kan vertellen of er inderdaad Seca 3 mogelijk is incl. updates in de @sat9500 met Ucas 3.0 en of deze Ucas 3.0 er ook middels een interface in te zetten is.

 
Seca 3 is zeker mogelijk maar niet alle kanalen muziekzenders zoals Mezzo doen het niet.

Maar zeg maar de eerste 10 in de lijst wel dus de publieke aangevuld met de commerciele zenders.

Als je een cas interface hebt moet dat ook lukken dus een Cas 1 2 of 3.

Maar de kap moet er af de aansluiting zit op het moederbord.

De handleiding waar en hoe aan te sluiten staat in de cas2 of 3 handleiding.

 
Maar er moet dus Ucas 3.0 op? Als hij open moet dan zal het niet lukken met een CAS1 want die heb ik hier.

De pentacrypt firmware deed ik gewoon in de @sat9500 met de cas1 die in de interne kaartlezer gestoken werd. De cas1 heeft geen aansluiting voor op het moederbord, alleen die kaart-interface (om het zo maar te noemen) en een seriele aansluiting voor op de laptop.

Dan zal ik dus op zoek moeten naar een Cas2 ofwel mijn kennis naar een mediaguard CI module. Thanks!

 
Het moet dan een Cas interface 2 zijn met een addon die er bij hoort een kaartschrijver.

Met alleen een cas2 moet je een vertragingskabel zelf maken anders is hij te snel en blaas je de boel op.:)

 
Oef. Is dat de enige manier? Want wij hebben geen vertragingskabel en zoiets zelf maken zie ik ook niet echt zitten.

Dan gaat ie zich maar een Mediaguard module halen, dan heeft zijn dochter ook de muziekzenders er weer bij want die schijnen ook niet te werken met Ucas 3.0/3.1.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan