Zenderlijst.

R

rayman

Hoi allemaal,

Zins kort, heb ik mijn abbo aangepast. Met meer zenders.

Alleen nu moet ik een nieuwe zenderlijst maken, alleen ben er nog niet helemaal achter how to..:S

Moet ik mijn kaartje b.v opnieuw in mijn dm500C plaatsen en opnieuw alle zenders laten afscannen?

En dan met dmedit, zendelijst eraf halen..

Want op de slaapkamer's wil ik n.l de zelfde zenders bekijken, als beneden.

DM: Nabilo image,CCcam 2.011.

ps: ik wist niet precies waar te posten dus plaatste het hier.

 
Je zit eigelijk wel goed Rayman, want het is wel een Dreambox maar het gaat om kabelontvangst en da's het belangrijkst, dus juiste sectie.:)

Je kunt proberen of het lukt om je kaartje in de Dreambox te plaatsen en dan een scan te doen. Als dat lukt dan kun je inderdaad de procedure volgen die je zelf al aangaf. Met Dreamboxedit of Dreamset binnenhalen, alles goed zetten, saven en dan weer terug plaatsen op de Dreambox.

De bewaarde lijst kun je dan ook voor de andere kabel Dreambox gebruiken.

Het kan echter zijn dat het inscannen niet lukt of slechts gedeeltelijk. In dat geval zullen we op zoek moeten naar iemand die een goede zenderlijst heeft voor jouw provider, bijv. UPC of Ziggo.

 
@BT, in ieder geval bedankt voor reactie, ik probeer het eerst zelf even.:duimen:

Het kan volgens mij menu,instelingen, Services zoeken, Handmatige transponderscan.

Dan word er gevraagd om bv:

Frequentie: bv 626.0000 in dm kan ik 5 cijfers kwijt, laatste nullen weglaten?

modulatie: 64-QAM deze info staat op een website.(zie onderaan post)

Symbolrate: Weet ik niet in te vullen.

En zo staan er meer opties tussen waar ik niet zeker ben wat waar in in te vullen.

Ik zoek uit onderstaande link, mijn regio

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml

 
Symbolrate en datarate betekenen bij deze hetzelfde.

Vul hier 20.000 in.

Je 500 kan geen HD signalen verwerken, dus de SR van 14.000 (word ook genoemd op die site) is niet van toepassing.

Maar je kunt altijd even zien wat dat doet natuurlijk ;).

De frequentie is in MHz.

Satelliet frequenties zitten in GHZ, en dan is 12,574 GHz, gelijk aan 12574 MHz.(5 cijfers).

Kabel kanalen zitten onder de 900 MHz, maar ik zie net dat er ook frequenties tussen zitten die niet in hele MHz'en zijn.

Zoals 642.7500 bijvoorbeeld (niet in jouw regio).

Waarschijnlijk vind je alle programma's door 1 frequentie in te vullen en dan het vinkje bij "network search" te zetten.

Anders moet je elke frequentie apart scannen.

Suc7.

 
Laatst bewerkt:
Ik zal dit proberen.... En laat het u weten....

Thans @mass3

 
kom er toch niet 123 niet uit.. :headbang:

Dus als iemand me op weg kan helpen, Gaat om zenderlijst Cable Ziggo.

Pm is welkom..

 
Hallo,

Ik heb denk ik dezelfde probleem. Ik kan intern geen zenders gedeeld kijken.

Beeld blijft zwart. Zou iemand mij een pm-tje kunnen opsturen of een heldere uitleg. Ik heb een Dm800 en dm500 allebei voor de kabel.

Zou graag op de DM500 in de slaapkamer ook willen gebruiken.

Wie kan mij helpen. Op DM500 met Gemini image 4.2 en CCcam 2.1.0.

Alvast dank.

 
Ik kan je wel helpen, ik kijk vanavond even of ik tijd heb

pm je wel anders wel..

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan