Ubuntu 10.04 beta 2

M

mifi

Ik ben met de beta's van 10.04 aan het testen. AMD64 uitvoering. Bevalt goed tot nu toe, al zijn er wel een paar kleine probleempjes. Nog.

Iemand van jullie al aan de slag met 10.04 beta?

TIP: als je PC belangrijk voor je is, installeer dan geen beta, maar wacht tot de echte release. Die volgt aan het einde van april 2010.

m

 
Ik vind het wel eens leuk om met linux te spelen maar jammer genoeg momenteel te weinig tijd eigenlijk.

Op de "huisserver" draait Centos omdat stabiliteit gewoon het meest belangrijke is. Alle verkeer gaat daar overheen aangezien deze meteen ook router en firewall is. De webserver draait er op, net als ftp en 4 email domeinen. Als laatste wordt ook alle voip verkeer ermee geregeld want er draait Asterisk op. Dus stabiliteit is heel belangrijk.

Alles gaat echter over naar de 1u Rackserver die naar zolder gaat, doch daarop komt Fedora omdat ik v.w.b. bepaalde dingen sneller up2date libraries nodig heb.

En ik ben niet kapot van Debian, waarvan Ubuntu een afgeleide is.

Welke probleempjes heb je? En heb je ook al Linux Mint geprobeerd?

 
Welke probleempjes heb je? En heb je ook al Linux Mint geprobeerd?
Ik had een crash met core dump in de gnome screen saver. En nog ergens een. Weet niet meer waar. Niet belangrijk. Verder draait het prima.

Ik gebruik thuis vrijwel alleen Ubuntu vanaf 6.06LTS. Inmiddels vier jaar dus.

m

 
Ah, nee, crashes en core dumps zijn aan mij niet besteed.:)

Ik draai alleen linux op servers, dus console, vandaar geen Ubuntu want die begon volgens mij als Kubuntu. En uiteraard omdat het Debian based is.

 
Heb je er nog problemen mee nu de LTS uit is van ubuntu 10.04?

Ik heb een nieuwe install gedaan hier van kubuntu 10.04, had eerst 9.10 en ik moet zeggen dat ik het beter vind draaien dan 9.10.

 
Dat vind ik ook. Draait prima.

Ik had laatst iemand met een oude PC met Pentium en 256MB geheugen onder XP. Traag dus. Ik heb voor 83 euro 512MB geheugen erbij laten zetten en een harddisk van 160GB. Ubuntu 10.04 erop in dual boot met de oude XP. Het resultaat is dat de PC nog een aantal jaren mee kan: "Als je in Ubuntu ergens op klikt, krijg je gelijk een reactie!"

m

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan