diseqc schakelt niet altijd

dannyleverman

New Member
Lid sinds
25 dec 2009
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
45
hoi,

ik heb een nieuwe image op mijn box geflashed, sindsdien kan ik alleen de astra 19 nog maar kijken en bepaalde transponders van een andere sat.

krijg dit er niet meer op.

waarschijnlijk heb ik de originele software nodig van de dreambox 500 het is geen clone.

heb er nu pli op gezet, stond gewoon originele gemini op.

weet iemand raad......

thnx.

 
Wat heb je voor een antenne opstelling? Uit je vraag maak ik op dat je een switch hebt en minstens twee LNB's.

Vertel er eens wat meer over, zodat iemand je kan helpen?

Heb je na het flashen de antenneconfiguratie ingesteld?

m

 
Laatst bewerkt:
ja alles staat verder goed, het is echt de software denk ik die niet goed is.

heb 4 lnb,s, 1.2.3.en HB.

maar werkt op andere box prima.

vanaf het moment dat ik PLI er op eb gezet doet deze box dat.

toen weer terug geflashed naar gemini,en maar helaas euvel bleef.

is er mischien een bepaalde gimini versie die alleen op originele boxen werkt.

want dit is geen clone,mischien dat daar het probleem ligt.

 
Allereerst welkom op Satellite Fun.

Om meteen met de deur is huis te vallen kan ik je gelijk vertellen dat het probleem niet aan de software ligt. Als het op zowel Gemini alsook Pli niet werkt, dan heb je een ander probleem.

Aangezien het voordien wel gewerkt heeft, denk dat het misschien toch aan de diseqc instellingen ligt of iets anders.

Originele firmware kun je downloaden van de site van Dream Multimedia zelf. Die zou je er op kunnen zetten maar ik denk niet dat je dat gaat helpen.

Als je diseqc op een andere ontvanger wel werkt, dan lijkt me ook niet dat de diseqc stuk is. Wat het dan wel is daar moeten we eens over nadenken.

Hoe heb je de diseqc ingesteld?

 
hoi,

nou het gekke is dat ie wel een aantal zenders van een andere sat laat zien, een aantal transponders de rest geeft aan dat ze geen signaal hebben.

instellingen zijn astra 1,3,2,hotbird en werken op andere stb ook.

astra 1 op 1e positie werkt wel, maar als ik dan naar astra 3 schakel dan geeft ie alleen een aantal zenders weer.

als ik dan vervolgens weer terug naar astra 1 ga, geeft ie ook aan geen signaal, en dan een keer hen en weer zappen en dan doet ie het weer.

heel vreemd, deed ie voor de software swap niet.

zit met me handen in het haar, heb echt alle instellingen herhaaldelijk gechecked.

maar geen resultaat, daar komt bij dat astra 2 en hotbird al helemaal niets weergeeft, mischien dat ik hem alleen met een motor nog volledig kan gebruiken.

Gr Danny

 
Zoals ik al zei, als de diseqc niet stuk is dan moeten we er eens over gaan nadenken want aan de software ligt het niet.

Dat er een aantal zenders van de juiste satelliet wel te zien zijn en anderen niet en soms no signal wordt gegeven, duidt dan meestal op een electronicaprobleem.

Als het aan de software lag, zou het weer goed moeten zijn gekomen na het terugzetten van de andere software maar dat is niet het geval.

Je kunt nog eens een "reset naar fabrieksinstellingen" proberen en daarna opnieuw instellen maar als dat niet werkt denk ik toch dat we aan electronica moeten gaan denken. Misschien dat een van de technische mensen daar ideeën over hebben.

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een 7020 en een kennis van me ook. En daar bleken Elco's de geest aan het tegen te zijn, die gingen bol staan. Nadat deze vervangen waren was het probleem over. Dat zou ook wellicht bij jou het geval kunnen zijn.

 
Lijkt erop alsof je ergens een slechte connectie hebt, f-connector die niet goed zit ofzo..

Als je sommige zenders wel ontvangt en anderen niet dan lijkt het erop dat je signaal verlies hebt..

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan