@sat eci 9500s ucas

Z

zeuves

hoi allemaal

Ben net begonnen met sats,en heb een magic module programmer van iemand overgenomen .

Ik heb dus gelijk de GROOTSTE fout gemaakt en mijn reciever voorzien van penta 1.11 dus geen kanalen no av en melding cas slot 1 not inserted .....

Nu is mijn vraag kan ik deze weer terug krijgen op dreemboot zodat ik er weer een andere crypt in kan zetten en dus nooit geen penta 1.11 meer :[

bedankt voor alle info alvast ik hoop dat dit nog goed komt

@sat eci 9500s

 
Ja er kan een ander crypt op maar waarom de ontvanger is al een 8 jaar oud en heeft bijna of geen waarde meer en je zult als je hem weer goed wil hebben flink moeten investeren in een cas interface en het programmeren gaat moeilijk en lukt vaak ook nog niet.

Je kunt het ook zo laten en de ontvanger heeft twee ci sloten daar een ci module in steken en dan werkt het ook.:)

 
ok ,maar ci module zoals een.....?

kan hier een matrix reloaded kopen bedoel je zoiets ?

Ja sorry ben nog vrij maagd op dat gebied :snif:

 
Yoo Zeuves, welkom op Satellite Fun!

Als je met een "magic module programmer" een Cas Interface bedoeld, dan kun je er ook wel weer een andere Penta op krijgen.

Alleen is het niet altijd even gemakkelijk om het ding in Dreamboot mode te krijgen.

Bij een kennis heb ik er de Penta 1.20 op gezet, maar dat helpt niet heel veel. Je kunt via het menu de zaak weer in Dreamload/Dreamboot krijgen.

Het is wel verstandig de ontvanger dan op een FTA zender zoals bijv. BVN te zetten voordien.

Wil je er de smartcard van Canal Digitaal in kunnen gebruiken heb je Cas 3.0 of zoiets nodig en dan nog werkt het niet opperbest en daarvoor heb je een Cas2 of Cas3 interface nodig om dat er op te krijgen. Zou ik niet eens meer aan beginnen.

Voor een Canal Digitaal Smartcard zou ik een Aston 1.07 CI Module of een Canal Digitaal Mediaguard CI module kopen.

 
Helaas als hij geprogd is met Penta 1.11 is hij schijndood hij is dan wel te programmeren met een cammy of cas1 of 2 progger dan moet echt de kap er af en aansluiten op het moederbord en dan proberen er ucas 3.0 op te zetten dan werkt het op een aantal zenders niet op alles.

Vorig jaar nog eens bezig geweest ik geloof na de zevende poging lukte het bijna een dag bezig geweest elke keer duurt een dik uur en daarna staat er niets op.

@zeuves wat je gebruiken moet ligt er aan als je hem wilt gebruiken met een originele kaart van TVV of CDS lijkt me het beste een ci module van TVV of CDS te nemen.

En ja een Matrix reloaded heeft ook ucas 3.0 er op staan werkt wel met een originele kaart maar niet alle kanalen krijg je.:)

 
hey black tiger ben al iets wijzer nu .

alleen als ik nu men magic programmer er in stop gaat het lampje niet aan ,de eerste keer flashen (penta 1.11 ging het direct )

aan er staat cant connect

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 15:49 uur ----------

sorry vergeten erbij te vermelden ,ik heb een funcard(1) en wilde eens kijken wat mogelijk is:)

 
Nou met je funkaart ben je een jaar of vijf te laat helaas daar is weinig of niets meer op te zien.:)

 
mag ik hier vragen wat ik er nog mee kan kijken ?

of mischien een link zodat ik zelf wat kan frotten ?:)

als dit niet mag mijn excuses hiervoor ....

 
Wat er mee te kijken is geen flauw idee maar je hebt een kaartschrijver nodig om de files op je kaart te schrijven dat is te leren bij http://www.duwgati.nl en ja files vragen mag denk niet maar daar hebben we Google voor geef dan "funcard files" in dan zal hij wel wat vinden.

Of er nog iets mee open gaat om te kijken ik vrees van niet.:)

 
Helaas als hij geprogd is met Penta 1.11 is hij schijndood
Ja als je de verkeerde 1.11 er in hebt geduwd wel. Maar er zijn ook goede versies van geweest. Toendertijd heb ik er zelf nog eentje in gehad, dan kun je hem met de Cas1 gewoon weer terugflashen naar 1.09 of 1.20.

Dus het ligt er een beetje aan welke hij er in geduwd heeft.

@Zeuves: Dat can't connect kan een oorzaak hebben in hetgeen Aart44 beschreef. Overigens wilde het bij mij ook niet altijd meteen, soms luisterde het heel nauw en het wilde nog wel eens gebeuren dat ik het ding een paar keer van de stroom af moest halen voordat hij weer eens wilde.

Doch zoals gezegd... het kan ook zijn dat ie schijndood is.

V.w.b. Funkaarten kun je eens in ons archief kijken, daarin staat nog een schat aan informatie, ook hoe je ze moet programmeren, daarvoor hoef je niet eens bij een andere site te zijn.

Ons Archief onder Alternatieve kaarten en dan Atmel, Atmega en soortgenoten.

 
HOI .tis weer een tijdje geleden ,maar heb de @sat weer aan de gang .

Nieuwe firmware erin geflashed en mijn magic module werd weer herkend.

heb er nu penta 1.09 op gezet ,zal ik het hier bij laten of hebben jullie een advies voor een betere crypt?

 
Ik zou het daarbij laten als hij nu weer naar tevredenheid werkt.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan