topfield TF7700HSCI zenders installeren

A

aica

Hallo allemaal,

Heb geprobeerd mijn TF 7700 met 4 LNB te installeren maar krijg alleen de engelse zenders (28,2?) te zien. Heb de winkelier gebeld en die zegt dat ik via het menu de diasec moet instellen per poort moet er een LNB toegewezen worden.

Heb gezocht maar kan geen diasec vinden, :stupid: wie kan mij verder helpen alvast bedankt. (De 4 LNB's zijn voor de 28,2 / 23,5 / 19,2 / 13)

 
Eerst welkom op het forum.

De Topfield ken ik ook het menu niet maar het zal in het schotelmenu zijn dan per satelliet instellen het het geen diasec maar disqC en dan kun je voor 4 lnb's disqC 1.0 gebruiken dan moet het er ongeveer zo uit zien.

Astra1 disqC 1.0 poort 1 of A

Hotbird disqC 1.0 poort 2 of B

Astra3 disqC 1.0 poort 3 of C

Astra2 disqC 1.0 poort 4 of D

Een andere instelling kan natuurlijk ook dan moet je maar kijken.:)

 
Sorry had mij nog niet voorgesteld in iedergeval bedankt voor je welkomswoord en snelle reactie.

Heb net nog eens gekeken bij het menu installatie daar staat LNB instellingen.

DisEqc 1.1 en 1.0

als je een van de twee kiest kan je alleen kiezen voor 1 van 4 t/m 4 van 4

de engelse zenders werken alleen onder 1.1 er staat nergens een poort vermelding of dat je er een satelliet aan kan toewijzen.

Zoals het er nu uitziet zijn alleen de zenders van de Astra 2 gedownload.

Had eerst wel een kleinere schotel met 1 lnb aangesloten moet ik misschien de topfield terug zetten op fabrieksinstellingen zodat alle oude zenders weg zijn? Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

 
Hoi.

Als je niet weet of je probleem aan de DiSEqC capaciteiten van je ontvanger ligt, of aan iets anders, moet je dus proberen vast te stellen waaraan je probleem ligt.

Daarom is mijn advies aan je om een kabeltje te maken waarmee je de DiSEqC switch even overbrugt.

Je sluit dan dus telkens een van de LNB's direct aan op je ontvanger.

Hierna laat je die ontvanger zoeken, en controleer je het resultaat.

Dit doe je dan ook bij elke LNB.

Wanneer nu blijkt dat je nog steeds alleen maar Engelse zenders hebt, dan ligt je probleem dus niet aan DiSEqC of de vaardigheden van je ontvanger, maar is de schotel (inclusief de LNB's) niet goed afgesteld.

Heb je na elke test wel de programma's die bij de betreffende satelliet passen, dan moet je inderdaad naar DiSEqC (instellingen) kijken.

 
Gisteravond nog eens een en ander uitgeprobeerd en toen maar de ontvanger teruggezet op de fabrieksinstellingen.

Daarna helemaal opnieuw begonnen en nu zijn de 4 lnb's wel via disqC 1.0 aangesloten. Bij de Astra 2 wel alle zenders gevonden, bij de Hotbird ook, de Astra 1 alle zenders behalve ned 1,2 en 3???? vreemd toch?:confused: De Astra 3 kan ik helemaal niets op vinden moest die overigens zelf invoeren omdat deze (nog) niet in het keuze menu aanwezig was. Heb alle frequenties uitgeprobeerd 11739, 11856 en 11914 maar hij kan elke keer hekemaal niets vinden?

Moet ik misschien iets upgraden? of toch nog eerst proberen de LNB te testen en welke frequentie moet ik dan naar zoeken?

 
Hallo Allemaal, inmiddels ned 1,2, en 3 kunnen toevoegen door het iets fijner afstemmen van de schotel. Blijft het probleem dat ik van de Astra 3a helemaal niets kan downloaden

Is het mogelijk dat de Topfield misschien geupgrade moet worden voor de Astra 3A en zo ja hoe doe ik dat?

Heb de nieuwe oranje smartcard, kan het daar aan liggen?

De Astra 3 was niet standaard in de Topfield aanwezig dus heb ik hem zef ingevoerd;

bij SAT/Transponder bewerken staat;

Astra3

11914MHz

27500 KS/s

Vertikaal

DSB-S2 / QPSK

5/6

Uit

bij LNB instellingen;

Satellietnaam Astra3

LNB frequentie 9750/10750

LNB spanning aan

22KHZ uit

Diseqc 1.1 uit

Diseqc 1.0 2 van 4

Niveau 98% kwaliteit 0%

Ik hoop dat iemand nog kan helpen om deze laatste LNB werkend te krijgen, het liefst nog voor de WK begint, wil het voetbal graag in HD kijken :)

 
Ja ik zie zo al een fout staan de transponder waar de regiozenders op zitten is een gewone DVB-S en geen DVB-S2

bij SAT/Transponder bewerken staat;

Astra3

11914MHz

27500 KS/s

Vertikaal

DSB-S2 / QPSK dus dit veranderen naar DVB-S

5/6

Uit

DE HD zenders zijn weer wel DVB-S2 hier de hele lijst.

http://nl.kingofsat.net/tv-23.5E.php

 
Heb dit inmiddels ook uitgeprobeerd, maar helaas. Ik begin heel erg te twijfelen of Canaldigitaal het HD pakket wel heeft geactiveerd.

Aan de andere kant dan had ik toch de andere zenders van de 23 wel kunnen ontvangen? Maar wat ik ook probeer, elke keer na het zoeken, krijg ik de melding; 0 zenders gevonden.

 
Laatst bewerkt:
Wanneer CDS het pakket niet heeft ingeschakeld, moeten de programma's even goed in je lijst komen.

Je kunt er dan wel naar kijken, maar je zult dan niet veel zien :tong: .

 
Ook weer bedankt voor het meedenken en eh inderdaad veel zal ik niet zien.:[

Inmiddels de instellingen aangepast naar;

Astra3

11914MHz

27500 KS/s

Horizontaal

DSB-S

Ook nu weer geen enkele zender kunnen vinden, score blijft 0 tv zenders en 0 radiozenders zal morgen eens een van de LNB's omwisselen misschien is deze wel stuk? Zodra ik het heb uitgeprobeerd meld ik mij weer en iedereen graag mee blijven denken, tenslotte hebben jullie er veel meer kijk op. Thanx

 
Misschien nog een tip kijk even naar de PILOT funktie je past het aan maar hebt geen signaal op de satelliet als je op Astra3 op 23.5 oost transponder 11914 het zo ingesteld hebt zou je signaal moeten krijgen.

Een Topfield heeft in datzelfde menu waar je handmatig kan zoeken een PILOT funktie die aan en uit kan dat is vaak bij de hd kanalen de oplossing tussen signaal en geen signaal.

Bij de gewone SD kanalen hoeft er niets aan gedaan te worden.:)

 
Ik zeg maar zo, een nieuwe dag, nieuwe kansen:)

Heb inmiddels de LNB's omgewisseld, een op een dus los van de switch aangesloten maar het blijft 0-0 geen enkele zender gevonden. Dus denk ik dat de LNB niet defekt is.

De PILOT kan je alleen veranderen als je de DSB-S2 / QPSK modus gebruikt.

Misschien een domme vraag maar als ik zo naar de instellingen kijk

Satellietnaam Astra3

LNB frequentie 9750/10750

LNB spanning Aan

22 KHZ Uit

DiSEqC 1.1 Uit

DiSEqC 1.0 2 van 4

Niveau 82% Kwaliteit 0%

dan is mijn vraag over de LNB frequentie dat de zenders op de Astra3 toch allemaal boven de 10750 zitten? Heb in iedergeval gekeken maar kan de frequentie niet verhogen.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 15:07 uur ----------

Hallo allemaal, zojuist door een tip de LNB frequentie veranderd in: 9750, 10600 en de tijdens het zoeken naar zenders werden er al 40 gevonden :banaan: ondanks dat de kwaliteit slechts 40% aangaf. Zal straks nog eens proberen de LNB beter af te stellen en dan worden er misschien nog wel meer zenders gevonden.

Langs deze weg alle forumleden die hebben meegedacht, heel erg bedankt voor jullie moeite:)

 
Sorry, ik heb over je LNB instellingen heb gekeken de laatste keer (gisteren).

Een universele LNB (en die heb je zeer waarschijnlijk) heeft inderdaad die frequenties.

Verder moet je ook de 22 KHz op aan of op auto hebben staan.

Je moet maar even kijken hoe dat staat bij de andere satellieten.

 
Bij alle 4 de LNB's staat de 22 KHZ Uit. Heb alles geprobeerd maar heb geen idee hoe je die aan of op auto kan zetten.

Heb inmiddels 99% Niveau en 75% Kwaliteit maar heb gezien dat ik verschillenden HD zenders mis ned 3, RTL 5 & 7 maar ook van de Astra 1 krijg ik ZDF HD en Ard HD niet te pakken, zou dit door de 22 KHZ kunnen komen?

 
Bij ZDF HD en ARD HD de PILOT gebruiken.:)

 
De PILOT kan je alleen veranderen als je de DSB-S2 / QPSK modus gebruikt, heb het geprobeerd maar zowel voor de Astra3 als de Astra1 niet de ontbrekende zenders kunnen vinden.

 
Ja maar de Duitse kanalen die je zoekt is toch DVB-S2 transponder 11362 Horizontaal 22000 2/3 in DVB-S2 8PSK daar moet ik altijd de PILOT omzetten kijk maar eens goed.

De andere kanalen die je mist zitten op de nieuwe transponders die zul je nog wel moeten toevoegen in je menu

12129 V 27500 5/6 in DVB-S2 QPSK daar kun je NL3 HD en de rest vinden.

12187 H 27500 5/6 in DVB-S2 QPSK zit RTL5 HD en RTL7 HD

Je kunt ook op een transponder van de Nederlandse zenders zoeken en NETWERK op AAN invullen met een beetje geluk vind hij dan de rest ook.:)

http://nl.kingofsat.net/pack-canaldigitaal.php

 
Kijk dit is nu info waar een amateur wat aan heeft, heb het precies zo opgevolgd en heb ze ook gevonden. Er is echter nog een héél klein probleempje de duitse (ARD & ZDF) en 2 belgische (EEN & KETNET) zitten nu wel in de lijst en je kan ze ook heel goed horen maar zien, echt niet. komt wel een mooie balk op het scherm met de mededeling "geen of gecodeerde uitzending"

Dus ja mijn vraag, is hier ook een oplossing voor?

 
Laatst bewerkt:
Ben bang dat je dan niet genoeg signaal hebt om beeld te krijgen want ARD HD en ZDF HD zijn ongecodeerd dan zal het wel GEEN signaal zijn en niet gecodeerd.

Misschien bij de Belgische zenders hetzelfde.:)

 
Heb nu op alle LNB's 99% niveau en wisselend tussen de 52 & 75 % kwaliteit. Ben al blij dat ik nu alle nederlandse en engelse HD zenders kan ontvangen en wat ik tot nu toe gezien heb is, zijn de HD zenders een hele vooruitgang, verheug mij echt op de WK met zulk beeld.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan