Gzip compressie perikelen

M

MrMax

Via google kwam ik op deze site zoekend voor hulp met Gzip compressie maar het was van 8 jaar geleden dus reageren op dit onderwerp had geen zin, vandaar deze nieuwe post.

Wie kan mij helpen om het op te zetten ik zag dat het met .htaccess

Ook kan het dmv het gebruik van .htaccess

 


Code: Selecteer alles



php_value output_handler ob_gzhandler


Ik gebruik htaccess voor mijn 404 pagina maar weet niet hoe dit op te zetten

Wie helpt mij hieruit

Bijvoorbaat dank voor elke hulp / tip

Max:o

 
Hoi MrMax en welkom op Satellite Fun.

Het is heel verstandig om een oude thread niet meer te gebruiken en een nieuwe op te zetten, spaart ons weer werk om de threads te splitten.:)

Zoals je misschien gelezen hebt in de oude thread moet gzip wel op de server geinstalleerd zijn om deze te kunnen gebruiken, anders zal ook die php value in de .htaccess niet veel helpen.

Daarnaast is het ook zo dat je zelfs gzip beter niet aan kunt zetten als er via apache al gebruik gemaakt wordt van mod_gzip of mod_deflate.

Anyway, om toch even op je originele vraag terug te komen moet ik eerlijk zeggen dat mij niet helemaal duidelijk is wat je precies wenst te weten.

Als het gaat om hoe je die waarde een .htaccess bestand kunt gebruiken.

Je schrijft ook dat je al een htaccess gebruikt voor je 404 pagina.

Feitelijk is het geen htaccess maar .htaccess bestand. Die punt ervoor is heel belangrijk want als die er niet staat werkt het bestand niet.

Je kunt met een ftp programma het .htaccess bestand downloaden naar je pc.

Je kunt ook zelf een nieuw maken met bijv. kladblok (notepad).

Noem het in dit geval gewoon htaccess.

Het enige wat je hoeft te doen is dan die regel er in te zetten:

php_value output_handler ob_gzhandler

Dan sla je het bestand op. Zet het met FTP op je website en wijzig dan via je ftp programma de bestandsnaam van htaccess (of htaccess.txt wat windows er wel eens graag van maakt) naar .htaccess dus eigenlijk alleen een extensie.

Staat er iets in je htaccess over die 404 pagina dan kun je die php value regel gewoon onderaan erbij zetten.

Mocht dit niet het antwoord zijn waar je naar zoekt op je vraag, dan kun je misschien iets meer uitleggen over wat je precies wenst te bereiken. We kunnen je geheid wel helpen.

 
Hallo Black Tijger

De reden dat ik over gzip compressie begin is het feit dat als ik in mijn Google account ga naar webmaster tools endan bij mijn website "labs en vervolgens naar site performance ga geeft dit aan dat mijn site langzamer is dan 61 % van de sites en dat dit te versnellen is met Gzip vandaar.

Als ik het goed begrijp dan moet ik met notepad dit aanmaken :" php_value output_handler ob_gzhandler.htaccess" en dit opladen met FTP naar mijn site op de server.

Ik zal het proberen en zien als het lukt

Als ik dit fout begrijp laat het dan even weten

Voor zover al hartelijk dank voor de reactie

Max :)

 
Je hebt het inderdaad goed begrepen.

Alleen dus even opletten want het kan zijn dat bestand (i.v.m. dat je het in windows aan maakt) op de server als htacces.txt of .htacces.txt terecht komt. En dat moet je dan even met je ftp programma wijzigen in .htaccess.

Ben benieuwd of het gelukt is, succes alvast!

 
Hallo Black Tiger

Het is gelukt het staat er op nu nog hopen dat het werkt, de extensie .exe werd niet geaccepteerd ik heb het met FTP op de server aangepast.

Ik zal bijmijn webmastertools inde gaten houden als het nu sneller is

Nogmaals bedankt :)

Max Chiangmai

 
Graag gedaan, bedankt voor de terugkoppeling!(Y)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan