Card sharing dreambox naar

O

osirius100

Hoi allemaal,

Ik heb thuis een DM800 dreambox, en in mijn PC heb ik een Hauppauge WinTV Nova-SE3 sateliet kaart zitten.

Nu is mijn vraag is het mogelijk, en hoe, kan ik als ik de dreambox als card server gebruikt, dan op de PC via cardsharing TV kijken.

Voor de Dreambox weet ik het wel, mijn andere dreambox werkt ook met cardsharing. Maar nu wil ik ook op mijn PC sateliet TV kunnen kijken. Kan iemand mij verder helpen.

Groetjes en bij voorbaat dan,

jeroen

 
Hoi Jeroen en allereerst welkom op Satellite Fun.

Theoretisch is wat jij wilt wel mogelijk maar alles staat of valt natuurlijk met de mogelijkheid van de software voor die je gebruikt voor de DVB-S kaart, betreffende het werken met emulators als Newcamd of CCcam etc.

Wat je nodig hebt is namelijk gewoon een emu client zoals je ook op je andere Dreambox gebruikt.

In het verleden heb ik het wel eens met mijn Hauppauge TV kaart klaar gespeeld, maar daarbij liep er een apart stukje software bij, en die maakte dan weer via de radegast emu een verbinding met de Dreambox.

Mijn kaart was echter een van de eerste Hauppauge DVB-S kaarten dus die van jou zal uitgebreider zijn, maar ik heb al lang niets meer met die kaarten gedaan.

Misschien dat een van de andere bezitters van een DVB-S kaart je kan zeggen of er software bestaat die je met jouw kaart kan gebruiken en die ook een emulator heeft zodat er verbinding gemaakt kan worden.

Ben ik zelf eerlijk gezegd ook wel nieuwsgierig naar.

 
Mocht je VDR draaien onder linux, kan je vdr-sc op je pc installeren, in de cardclient.conf kan je een directe lijn naar oa. een cccam/camd3/newcamd/radegast server configureren.

Ook met de mediacenter is het één en ander mogelijk, alleen heb ik daar geen ervaring mee.

 
hoi jeroen

gebruik al een tijdje mijn dvb-s kaart niet meer (geen drivers windows 7 :sad: :( ), maar lees af en toe nog wel eens wat.

ik draaide zelf met csc4002 (dacht ik), en deze werkt gewoon met newcs. ook is er volgens mij een plugin uit die heet "hadu" en als ik het goed heb kan deze overweg met cccam.

succes

 
Bedankt al voor de reacties, ik ga eens kijken, of ik met deze antwoorden, en google iets verder kan komen. (zoeken op csc4002)

Ter info, ik heb op het moment geen linux, maar het windows 7 draaien.

Ben benieuwd of dit gaat lukken.

Groetjes,

Jeroen

 
laat even weten hoe het afloopt.

Zal misschien ook nog eens overdenken een dvb kaart te kopen die wel onder windows7 draaid

 
Hoi Allen,

Het heeft even geduurd, maar ik ben al een paar keer aan het vechten geweest met cardsharing. Ik heb ProgDVB geinstalleerd, en halu plugin.

In de ini file van de halu plugin heb ik gezet:

Server=CCCam:192.168.1.3:12000:0:test:test

Maar ik krijg geen beeld op de gecodeerde zenders.

Groetjes,

Jeroen

 
Server=CCCam:192.168.1.3:12000:0:test:test
Het is overigens HaDu en niet HaLu, klein typefoutje.:)

Maar heb je wel een Serv declaratie? Even wat ik zo lees van de Hadu plugin:

For each server declared, the convention for its declaration is to create a section with (note the “Serv_” string at the beginning) : [serv_whateveryouwishforyourservername].
Oftewel... er moet voor jouw regel nog een regel staan met bijv.

Code:
[serv_osirius]
Server=CCCam:192.168.1.3:12000:0:test:test
Eventueel kun je er nog:

Active=1

onder zetten maar dat hoeft niet perse.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan