opnemen via externe harde schijf

H

hoog002

Ik heb een waarschijnlijk domme vraag die als volg luid,

Heb sinds kort een externe harde schijf aangeschaft tw een wd elements 1 tb met usb2.0

Werkt direkt als je hem op de dektop pc aansluit echt geweldig plug and play.

Maar ik wil hem ook gebruiken op mijn sateliet decoder om bv films op te nemen.

Op deze decoder zit een usb aansluiting en als ik een usb stick er op aansluit kan ik wel zonder problemen iets opnemen.

Als ik mijn externe harde schijf erop aansluit herkend hij niets.

Wie kan mij helpen en is het op te lossen????

Groeten Rob

 
Hoi Rob, welkom op Satellite fun.

Om te beginnen wil ik je vertellen dat wij op dit forum de regel hanteren "domme vragen bestaan niet", iedereen heeft in het begin moeten leren. Ongeacht welke hobby of kennis dat het om gaat. En je leert niets als je nooit iets vraagt.

Dat gezegd hebbende weer terug naar je vraag. Alhoewel ik het antwoord daarop even schuldig moet blijven. Er zijn namelijk vele merken en type's satelliet ontvangers en niet alle satelliet ontvangers met een USB aansluiting kunnen deze voor aansluiting van een externe harddisk gebruiken.

Dus als je ons het merk en type van je ontvanger kunt noemen, dan denk ik dat we je een stuk beter op weg kunnen helpen.

Vaak helpt het in elk geval om op de pc de harddisk FAT32 (dus niet NTFS!!) te formatteren. Daarna te koppelen aan de ontvanger, dan de ontvanger herstarten en de harddisk formatteren via het menu van de ontvanger.

 
Hallo Black Tiger,

Allereerst bedank dat je me wilt helpen.

Op de vraag wat voor decoder ik bezit is het antwoord een ClarkTech 5000 plus.

Intussen ben ik gaan zoeken om mijn externe harde schijf te formateren naar fat32.

Ik heb het geprobeerd via...config/systeem/computer en schijfbeheer.

Daar kon ik mijn externe harde schijf vinden en kon hem formateren.....ik blij....maar zag nergens de kans om hem als fat32 te formateren.Was en bleef ntfs.

Na eigenwijs toch (snel)formateren te gebruiken kan ik mijn externe harde schijf niet meer gebruiken.

Ben nu aan het proberen om niet snel te formateren,daar is hij nu al een uurtje me bezig.

Ik hoop dat hij dan weer te gebruiken is.

Maar je begrijpt het wel,....ik ben niets op geschoten en het probleem lijkt nu groter te zijn.

Wat moet en kan ik doen.

Vriendelijke groeten,

Rob

 
Zelf heb ik een Maxdigitaal 225 hetzelfde als een ClarkeTech 5000 en nooit geen problemen gehad de ontvanger kan zelf de harddisk formateren.

Nu ben ik bang dat de harddisk te groot is dat de ontvanger hem niet herkent maar je kunt hem wel op FAT32 formateren daar zijn speciale progs voor probeer dat eens met HP USB Disk Storage Format Tool hier een download site.

http://www.pcworld.com/downloads/file/fid,64963-order,4-page,1-c,peripherals/description.html

 
Dit was wat ik nodig had.

Na formatteren naar fat32 kan ik opnemen op mijn ck5000

Hartelijk dank ben blij.

Groeten,

Rob

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 09:43 uur ----------

Toch nog het volgende ik kwam er achter dat ik ineens nu nog maar 127gb beschikbaar heb.

Opmerkelijk ik heb 803 gb gebruikt.

Kun je me dit uitleggen?

Rob:dunno:

 
Laatst bewerkt:
Allereerst even het verzoek om niet de quote knop te gebruiken maar gewoon de antwoord knop.;)

Dan om antwoord te geven op je vraag, kan het wel kloppen.

Je hebt 803 gebruikt en er is 127 beschikbaar. Dat is samen 930. Daar komt nog 8 mb bij voor partitieruimte etc., dan heb je ongeveer 938 gig gebruikt.

Het kan zijn dat er ook nog een swap partitie gemaakt is of een verborgen partitie.

Daarnaast moet je er aan denken dat een 1 GIG nooit echt 1 gig is omdat de fabrikanten rekenen dat 1 gig = 1000 mb en dat klopt niet. Officieel is 1 gig 1024 mb.

Mijn windows geeft voor de 1 gig schijf aan dat deze 953869 mb is. Dus plat gezegd 953 mb. Jij zit aan de 938, misschien nog een verborgen parititietje erbij ofzo, dus volgens mij is het allemaal wel in orde.

 
Ja die 803 G kun je nooit in een dag gebruikt hebben maar als je hem aan de computer hangt wat zegt die dan??

Of staan er meerdere partities op kijk eens bij computerbeheer, schijfbeheer hoe het staat ingedeeld.

Nog steeds denk ik dat de ClarkeTech zo'n enorme harddisk niet goed herkent en misschien gaat tot 150 G of zoiets en ja dan valt er weinig aan te doen als wachten op software zodat hij grote schijven herkent.:)

 
Bizar vind je niet.

In de pc geeft hij ook aan dat ik zo'n 800gb heb gebruikt.

Wat er dan wel op zou moeten staan kun je nergens vinden of zien ....gewoon gebruikt staat er.

Hij geeft wel netjes aan dat ik wat van de decoder heb opgenomen.

Staat netjes in een map.

Wat nu?

Groeten,

Rob

 
Ik kan me niet voorstellen dat je in zo'n korte periode zo'n grote hoeveelheid ruimte gebruikt zou hebben. Opnieuw formatteren via de ontvanger en nog eens kijken wat ie dan aangeeft zou ik zeggen.

Misschien heeft aart44 nog interessantere tips?

Anders eens vragen op het satbox4all.nl forum, daar zitten een aantal Clarke Tech bezitters bij elkaar.

 
Probleem opgelost.

Ik heb de externe harde schijf geformateerd met de clark tech.

Harde schijf was nu volledig te gebruiken.

Hartelijk dank voor de hulp allemaal.

Rob

 
Nou mooi dat het nu opgelost is hier heb ik er een 160G aangehad en geen enkel probleem hij is gewoon herkent en geformateerd door de ontvanger.

Maar werkt dat HP progje dan niet goed bij die grote schijven??:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan